ďťż

Wolf

Wszystko zaczelo sie wczoraj kiedy wrocilem z trasy jakies 20km, zgasilem fure i jak zakawalek odpalilem moja uwage zwrocily za niskie obroty na biegu jałowym ok 500-600rpm trzesie buda, kupa białego dymu ciagnela sie za mna, nagle zauwazylem ze wskazowka temp podskoczyla do samej gory, szybko zgasilem oczywiscie, po czym sprawdzilem stan plynu chlodniczego, prawie wogoe go nie bylo wlalem chyba z 2,5l boryga, kiedy jechalem potem do domu na zimnyj silniku dymu nie bylo a temp trzyma elegancko w normie na 1/4 skali.
Dzis po powrocie z pracy obroty znowu sa za niskie i znowu kopci jak cholera białym dymem, a w zbiorniczku wyrownawczym od wczoraj prawie pustka, do chlodnicy tez po trochu pare setek weszlo, czy to moze byc uszczelka pod glowica powodujaca przedostawanie sie boryga do kompry sppalania czy moze uszkodzony blok silnika(ale niby czemu) ile to bedzie mni kosztowac? Przedtem bylo wszystko w jak najlepszym porzadku, silnik poracwal rowniotko i nic nie kopcil tyle co troche pray wodnej na mrozie


Mogłeś go przegrzać. Uszczelka mogła pójśc się jebać, pierscienie mogły też zdrowo dostać, bez rozbiórki silnika możesz tylko obstawiać właśnie po tym dymie, na moje oko, przepala Ci płyn chłodzący, a biały dym to "para" powstająca podczas przepalania tego płynu.
Jak śmierdzi ten dym?
na zimnym silniku obroty sa ok i kopci tez mniej a dymu jeszcze nie wachalem, tak czy owak nigdzie nie jezdzic?
uszczcelka pod glowica na bank. Nie odpalaj bo narobisz jeszcze wiekszych szkod


acha zaje.... a tak sie cieszylem ze silnik po remoncie i wogole ze jest to ostatnia rzecz ktora mogla by mi nawalic, mam tylko teraz pytanie ile mniej wiecej bedzie to mnie kosztowac 500,1000 czy moze 1500zł bo pewnie sie okaze ze po drodze trzeba pół silnika wymieniac juz mi sie wszystkiego odechcialo
w 500 sie zmiescisz jesli sama uszczelka. Najwazniejsze zeby go dalej nie przegrzewac

w 500 sie zmiescisz jesli sama uszczelka. Najwazniejsze zeby go dalej nie przegrzewac

czyli ta usterka to poprostu efekt przegrzania sie, poprostu sie uszczelka spocila i puszcza borygo? tylko czemu tyle czasu temp nie podskoczyla ponad optimum (to wtedy bym dolal tego cholernego boryga) a tu nagle takie pzegrzanie
przyczyn awarii uszczelki moze byc wiele

a tu nagle takie pzegrzanie ten wskaznik tez wali ladnie w hu**
on jest na gorze, i jak troche mniej wody jest, to przy nim robi sie powietrze, gorace powetrze, i wtedy szybko rosnie w gore, jak bys go przegrzewal z zalana woda tak jak powinnno byc, to bys zobaczyl ze tak szybko sie nie rozgrzewa.
przegrac raczej ciezko, w bloku mial kupe wody, wiec uszczelka sie poddala predzej tylko, no i moze jakies nowe mikro pekniecia w glowicy
jak juz zdejmiesz glowice, i uszczelka bedzie wygladala w miare normalnie, to warto sprawdzic glowice pod wzgledem szczelnosci, mikro pekniecia moga byc tak duze ze puszczaja wode, a niekoniecznie uszczelka
jak jest silnik zimny to obroty normalne pracuje normalnie i nie kopci a po trasie juz tak jak mowilem kupa dymu białego tak jakby uszczelka po przegrzaniu juz nie miala takich wlasciwosci jakie powinna miec i puszcza płyn do komory spalania kiedy silnik ma optymalna temperature
Jednoznaczne: bez rozberana nie dowiesz sie co konkretnie i dlaczego sie wysrało.
Mowisz miales remont ?
Co było robione ?
wlasnie ja tez mam pytanie oto.

mowisz ze byl robiony remont,wiec pewnie glowica była sciagana i teraz pytanie jaka została założona uszczelka...bo myśle ,ze tu bedzie dopowiedź
Zapewne najtańsza, jak to bylo robione w jakims warsztacie...
elmer, no to teraz zalozyc aso i na przyszlosc nie dawac auta do beznadziejnych warsztatow, ewent pozyczyc/kupic klucz dynamometrzyczny i robic samemu

elmer, no to teraz zalozyc aso i na przyszlosc nie dawac auta do beznadziejnych warsztatow, ewent pozyczyc/kupic klucz dynamometrzyczny i robic samemu

a planowanie glowicy jest konieczne po zalozeniu nowej uszzelki??
raczej tak, tym bardziej ze usczelke wydmuchalo, ogolnie to planowac trze po kazdym zdjeciu glowicy.
a jak nie uszczelka z aso to jaki zamiennik jdm??
JDM ;D pewnie na allegro maja jakies JDM

bierz z ASO i nie kombinuj chyba ,że znów chcesz zakładać temat ,ze Ci dymi na biało ;p
nie pytam o stuff a allegro ktory najprawdopodobnie zostal zamontowany do mojego silnika tylko o towar takich firm jak takoma
victor reinz dobre, ja kupilem grafitowa z klejem i tez trzymala, i nie miala lekko, wiec wybor nalzey do Ciebie.
jak nie chcesz za miesiąc znowu zmieniać to lepiej kup w ASO
Cześć kumplowi ostatnio wydmuchało reinza i założył stalową uszczelkę składaną z 3 blach z tego co wiem to uszczelka z aso to koszt ok 400 zł a on za stalową dał 200 zł wygląda identycznie jak cometic która kosztuje też 400 zł i ma spokój, ja też miałem reinza i szlak ją trafił po 10000 km, polecam blachę jak chcesz to daj mi znać to dam ci nr tel do gościa który załatwił mu tą uszczelkę.

[ Dodano: 2010-01-19, 17:53 ]
uszczelka w ASO bez żadnych zniżek kosztuje około 250zł a można poprosić i kupić taniej
dewils1, ok, odezwe sie jak sie moja wysra
pojade do jakiegokolwiek aso hondy np w Wawie i beda mieli uszczelke od reki??
jeśli nie to zamawiasz i masz za 3-4 dni
Witam z tym dymieniem miałem tak samo jak kupiłem Rexa i wracałem do domu to wydmuchało robiłem to sam planowłem głowice uszczelke mam victor reinz i 20 tysi mam przejechane i nic się nie dzieje ale na twoim miejscu zainwestował bym w uszczelkę z aso koszt ok 250zl
dzis odpalilem rexa i przejechalem sie kawalek, i wyglada to tak:

-po odpaleniu wszystko ok, chociaz troche kopci ale troche
- po osiagnieciu opytmalnej temp pracy tez nic sie nie zmienia
- po przejechaniu dluzszej trasy min 10km (najlepiej jeszcze po bucie) silnik zaczyna bardzo mocno kopcic, za niskie wolne obroty, pracuje jak jakis traktor

jestem juz umowiony na naprawke, uszczelka pojdzie chyba erling albo victor reinz, nowe sruby do glowicy, nowy pasek rozrzadu no i oczywiscie planowanie łaczny koszt to okolo 600zł

acha uszczelka z aso to 325zł
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl