Wolf
A więc …..korzystając z okazji zamontowaliśmy i przetestowaliśmy dolot AEMa i wydech DC Sports w CTR naszego zioma…
Wykres serii
Na początek zamontowany został dolot AEM V2
-czas montażu około 40 minut
-dolot nie wymagał dodatkowych prac instalacyjnych (nacinania nadkoli, lub zdejmowania zderzaka)
Dolot
Korzyści z dolotu:
- łatwość instalacji (przy gwarancji przed serwisem łatwo zdjęc i założyć)
- łatwy dostęp do konserwacji (mimo wszystko lepiej częściej myć filtr, bo wtedy lepiej zasysa powietrze)
- bardzo dobry wygląd i dźwięk – element lansu, którego zabraknąć nie może
- bardzo dobre przyrosty mocy i momentu
- obniżenie masy
oczywiście można dyskutować czy filtr zasysa ciepłe powietrze latem (szczególnie w korkach) … odpowiedzią jest:
- streety odbywają się zwykle wieczorem, gdy można się schłodzić
- ponadto można zainstalować uszczeleczkę izolującą kolektor dolotowy od bloku,
- trzecim argumentem jest fakt, że będąc w komorze silnika zasysając powietrze z boku nadkola istnieje mniejsze ryzyko zassania wody (tak jak w przypadku filtra CAI który pobiera zimniejsze powietrze z przodu zderzaka, ale wobec niskiego i krótkiego nawisu przedniego może zassać wodę popchniętą przez koło wpadające w kałużę)
oczywiście kwestia ceny - ale o kosztach gentelmani nie rozmawiają
Po zainstalowaniu dolotu wystąpiły przyrosty praktycznie w całym zakresie obrotów
Wykres seria + dolot AEM V2
Kolejnym elementem, który zainstalowaliśmy był dedykowany do CTRa zestaw ceramicznego kolektora wydechowego 4-2-1 i układu wydechowego z polerowanej stali:
Specyfikacja:
DC - ceramiczny kolektor wydechowy 4-2-1 Racing
DC - wydech ze stali nierdzewnej - polerowany
Czas montażu około 2 godziny
Wydech DC-Sports
Wydech DC-Sportsvs. fabryczny
Korzyści z kompletnego wydechu:
- znaczny przyrost mocy i momentu pow. VTECa
- piękne brzmienie (przy okazji zrobimy filmik jak pracuje – lub na spocie będzie okazja posłuchać na żywo)
- dopasowanie kolektora i wydechu do Euro CTR – montaż nie wymagał zmiany stabilizatora ani innych modyfikacji
- obniżenie masy
Wykres seria+dolot+wydech
Modyfikacje nie obejmowały ingerencji w elektronikę, pomiary odbywały się w stabilnych warunkach (temperatura oleju seria 89stC, dolot 82stC, wydech z dolotem średnio 88stC)temp powietrza zasysanego seria 10stC, +dolot 16stC , +dolot i wydech 14stC)
i na najlepszej w Polsce hamowni Maha
tu należą się podziękowania Panu Markowi z Masters Tuning, który zadbał o niezależne i rzetelne pomiary, hamownia doskonale komunikowała się z OBD i nie było żadnych problemów ani z rzetelnością ani z powtarzalnością pomiarów.
Bardzo sprawny montaż wydechu wykonaliśmy w firmie Metropolis, która wisi nam browara za reklamę hehe
Całość modyfikacji przyniosła efekt przyrostu ok. 23KM oczywiście nie uwzględniając szczytowego przyrostu dla poszczególnych obrotów
W wyniku modyfikacji przyspieszenie auta zostało poprawione, nie wspominając o pięknych efektach dźwiękowych.
Wydaje nam się, że zamontowany zestaw łączył w sobie ekonomikę z jakością = czyli bardzo znaczące przyrosty za rozsądną kasę (poziom rozsądności będzie inny dla każdego, ale na pewno będzie on o wiele niższy niż konkurencyjnych firm dających porównywalne lub wyższe przyrosty).
W tym miejscu podziękowania dla:
PWS za graty
www.pws.com.plAdamR za montaże i doradztwo
www.adamrgarage.comMarkowi z Masters za niezależne pomiary
http://www.tdi-tuning.pl/Metropolis za miły i fachowy montaż wydechu
I oczywiście naszemu ziomalowi za małą głupotkę cyk pstryk
txt: Cobweb
foto: Adam R.
wiecej w: TVN TURBO / CZAS TUNINGU
wymiekam
Jest ładnie. Ale naprawdę ciekawe że kompletny wydech z kolektorem nie przyniósł właściwie żadnego przyrostu poniżej VTECa. Czemu???
Jest ładnie. Ale naprawdę ciekawe że kompletny wydech z kolektorem nie przyniósł właściwie żadnego przyrostu poniżej VTECa. Czemu???Prawdopodobnie dlatego, ze ten kolektor to wersja RACE i tak jest zaprojektowany zeby dac efekty na "vtecu".
mysle ze spokojnie znalazlyby sie wieksze efekty ponizej vtec jezeli dodamy do tego elektronike.
Strojona ma być Hondatą?
toda dala przyrosty bez strojenia w calym zakresie b ładne (sam kolektor, bez reszty wydechu nawet), więc myśle ze nie ma co zrzucać na wersje race itp. Po prostu w życiu już tak jest: zawsze coś za coś. W wypadku tuningu: mniej hajsu, mniej koni
pzdr
A czy ja pisze, ze DC jest najlepszy i jedyny sluszny?
Nie mam zamiaru rozpoczynac wojny, wszyscy wiedza, ze Toda jest lepsza od DC Sports.
Po prostu zrobilismy test efektow wydechu za rozsadna cene na seryjnym samochodzie i te efekty sa bardzo zadawalajace. Nie wiem za ile mozna kupic kolektor Tody u Dominika ale tak na czuja to kupisz kolektor DC Sporta i caly wydech DC z nierdzewki w cenie kolektora Tody a liczac, ze masz kupic jeszcze przedni stabilizator to na pewno ci kasy zostanie.
Zaraz mozna zaczac rozmawiac czy skoro caly wydech kosztuje tyle co kolektor to moze porownac efekty calosci DC (kolektor + wydech) do kolektora Tody bo wydajemy ta sama ilosc kasy.
Wg mnie wnisek jest jeden. Robisz fure na wyscigi lub zalezy ci na kazdym koniu i masz kupe kasy to Toda, Mugen bedzie lepsze.
Chcesz miec najlepsze efekty w funkcji wydanej kasy to wydech typu DC Sports wygrywa.
Potwierdzilismy tym znana od lat prawde z amerykanskich forumow.
Nie wiem za ile mozna kupic kolektor Tody u Dominika ale tak na czuja to kupisz kolektor DC Sporta i caly wydech DC z nierdzewki w cenie kolektora Tody a liczac, ze masz kupic jeszcze przedni stabilizator to na pewno ci kasy zostanie..Cennik TODA
Chyba niepotrzebnie odebrałeś mojego posta jako atak na siebie, czy dc-sporta.
Sam jezdze na dc-sport, tez ceramic coated i jestem bardzo zadowolony.
Ale prawda jest brutalna, a mianowicie upraszczając: im drożej tym lepiej. Kolektor tody kosztuje ok 4 tysi. Za tyle tak jak mówisz można mieć pewnie cały wydech dc.
Moje przemyślenia po własnych bojach są takie: jak ktoś ma mocną zajawke na konie, to nie ma co się bawić w półśrodki. Dozbierać hajs i kupić wyższą półkę.
tylko tyle.
A to że dc sport działa i daje przyrosty za rozsądną cene, to wie prawie każdy, oprócz kilku ortodoksów
pzdr
Dla tych co chcą iść na maxa PWS poleca produkty Mugen Power.
nawet supersprint uzywa takiej hamowni..
http://www.supersprint.com/ honda/civic type R
ciekawe tylko czy az tak wciskaja kity , czy rzeczywiscie wydech SS tyle daje...
moze to jest najlepszy zakup za rozsadne pieniadze /szkoda ze oficjalne detal nie jest taki tani/
przedzial obrotow 4000-6000 nielze wyglada...
I co sie rzuca w oczy to wynik seryjnego CTR /moc na kolach/
I co sie rzuca w oczy to wynik seryjnego CTR /moc na kolach/słabiuteńko IMO... spore straty na przeniesieniu napędu. 25%, wcześniejsze modele oscylowały w okolicy 15%.
Fakt że trochę duże te straty. Może za mocno do rolek przypięli
nawet supersprint uzywa takiej hamowni..
http://www.supersprint.com/ honda/civic type R
ciekawe tylko czy az tak wciskaja kity , czy rzeczywiscie wydech SS tyle daje...
A jak obstawiasz? nie mialem do czynienia z supersprintem do K-serii ale mialem w B-serii.
Jakos optymistyczne te wartosc troche ale kto to wie.....
[ Dodano: 2006-03-07, 20:03 ]
Fakt że trochę duże te straty. Może za mocno do rolek przypięli a moze to sa prawdziwe pomiary na najlepszej w posce hamowni i tych pomiarow trzeba sie trzymac a nie innych z gorszych hamowni
gorsza=mniej dokladna
papewno hamownie intercyjne są mniej dokładne bo nie są w stanie wygenerować potrzebnego oporu dla silnika
Bardziej cenie sobie zadowolenie klientow...taa i ja jestem bardzo zadowolony - i o to chodzi
kivik napisał/a:
Bardziej cenie sobie zadowolenie klientow...
taa i ja jestem bardzo zadowolony - i o to chodzi
_________________wazeliniarze
Wynik bardzo dobry,czym bedzie strojone?
Spoko, male nieporozumienie, mam 6tyg synka, malo spie i ...
Kivik to sie juz urodzil? Duze gratulacje od kolegi...
PS.Pewnie bedzie tez prawdziwym rejserem jak Tata...
Olaf
Spoko, male nieporozumienie, mam 6tyg synka, malo spie i ...
Kivik to sie juz urodzil? Duze gratulacje od kolegi...
PS.Pewnie bedzie tez prawdziwym rejserem jak Tata...
OlafDzieki,
Na razie kocha jezdzic samochodem wiec mam nadzieje, ze bedzie tez lubil sie poscigac.
Sorki za OT
a moze to sa prawdziwe pomiary na najlepszej w posce hamowni i tych pomiarow trzeba sie trzymac a nie innych z gorszych hamowni Miałoby to sens. Ale widziałem inne pomiary CTR na Maha i jakoś opory były sporo mniejsze. Oscylowały w okolicach 40-45KM na końcu obrotów a tu mamy 60. Jest to pewna różnica.
tutaj byly kola zimowe
Czy ktos z Was wie jak zachowuje sie AEM V2 przy wysokich temperaturach? Mowie tutaj o +25º w gore. Czy w takiej sytuacji lepszy bedzie CAI Injen?
Zdecydowanie tak. Polecam lekturę postów Dominika o Injenie i badaniach temperatur w dolocie.
Tak w warunkach Hiszpańskich zdecydowanie jakieś CAI
szczególnie że drogi są lepsze i jest dużo mniejszy brud na ulicy ...i mniej głębokich kałuż
[ Dodano: 2006-03-13, 11:45 ]
Fajny dzwiek ,nagraj jeszcze z oddali jak lecisz na VTECU
dobry pomysl z tym dzwiekiem, tez sie musze pobawic w takie bajery i z takim tłem
Fajny dzwiek ,nagraj jeszcze z oddali jak lecisz na VTECU będą takie dzwięki w programie do lansu za jakieś 2 tygodnie
od dzis w TVN Turbo czas tuningu
od dzis w TVN Turbo czas tuninguNa poczatku było???,bo ominałem pierwsze 7 minut programu
tak na samym poczatku
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl