ďťż

Wolf

Witam... Kazdy pisze o 4>2>1 ale tak naprawde chcialem sie zapytac jaka jest roznica meidzy np firmowym kolektorem MEGAN Racing
( http://autocityimports.co...div-p-7303.html ) ktory mozemy zciagnac ze stanow a np
kolektorem no name ktory mozemy kupic np na allegro za 400-500zł?
http://allegro.pl/item995..._crx_tanio.html

Wiadomo że za firme sie płaci ale czy jest jakaś roznica w zachowaniu sie silnika czy chociazby jak kazdy wie ze dobrym wydechem dostaniemy jakies kuce i czy przy orginalnym produkcie jest to pewne a czy przy takim no name nie? Czy może po prostu nie ma to znaczenia bo 4-2-1 to to samo nie wazne jakiej firmy i tylko rozni sie tym ze tam jest znaczek firmowy a tu nie?

POZDRO


Ja kupiłem sobie ten kolektor:
http://allegro.pl/item916...poler_nowy.html
czyli za ok 330zł - jeszcze taniej niż podałeś.

Podczas montazu natknąłem sie na dwa problemu:
1 - KOlektor był bardzo blisko przedniej belki, ktora trzyma drazki rekacyjne przedniego zawieszenia. Dokładnie była blisko , bo ok 4-5mm od laczenia blach tej belki. Wymagało to wycięcia 2-3mm tego zgrzewu, potem obspawanie tego MIGiewm i zakonserwowanie. Wydaje mi sie, ze na wytrzymalosc nie bedzie to miało wpływu poniewaz do zgrzewu nie doszedłem wycinajac, poza tym laczenia zostaly wzmcnionem spoiną.

2 - Dolna czesc tego kolektora czyli dwururka schodząca sie w jedną rurke, była jakby za słabo wygięta i za bardzo odstawała od dołu. Wymagało to dogięcia tej durki.

3- Mocowanie sondy lambda w górnej częsci kolektora. Ja kupiłem od razu nową sonde NGK NTK, ktora byc moze jest troszku dluzsza od org. Dlatego jest bardzo blisko bo ok 1cm od wentylatora chlodnicy.

Po tych przeróbkach wszystko jest już ok, a mam nawet zamontowaną płyte alu pod silnikiem.

Na forum pojawiła sie uwaga, że te tansze kolektory sa za dlugie i odstaja od dołu i trzeba go skracac na dwururce pod kolnierzem. Ja tego nie mialem. Jedynie jak juz wyzej napisalem musialem tylko bardziej dogiac dwururke, bo kolnierz laczacy z reszta wydechu byl za nisko, ale same kolanka dwururki byly ok.

No i barwa, na poczatku kolektor wyglada zajebiscie, swieci sie jak psu jajsa, potem robi sie zoltawy i fieletowy, a potem robi sie brzydki
Różnice są napewno w wykonaniu. e-bayowe mają często problemy z niestarannymi spawami albo miejcami gdzie troche spawu brakuje. sprawdź średnicę wylotu i samych rur. Napewno za markę też się płaci ale z tego co czytam(nie porównywałem takich kolektorów trzymajac w ręce) różnica w cenie odbija się na jakości wykonania
kaczorzgr, jakosc w wykonaniu czyli to co pisalem wyzej . Średnica wylotu jest ok, miała te 2cale. Mierzylem jeszcze dwa wymiary okienek wlotowych do kolektora 4-2-1 i 4-1org. Mniej wiecej było to samo, kurcze gdzies to mialem zapisane ale teraz [czlonek meski] wie gdzie .


elmer, musieliśmy jednocześnie zacząć pisać posta bo nie widziałem Twojej wypowiedzi wcześniej:) Pozdro
hmm czyli lepiej dolozyc te 200zl-300zl wiecej i kupic orginał? bedzie to mialo lepsze wykonanie ale i czy jest jakas roznica w pracy silnika? jego osiagach? elastycznosci?
Tyle, że megan racing to też nie jest jakaś super marka, trochę lepsza chińszczyna.

Jeśli kopia danego kolektora jest zaprojektowana i wykonana w ten sam sposób czyli przy zachowaniu długości, średnic i kątów wszystkich kanałów to czym ma się różnić praca silnika między nimi, przecież to tylko rurki, magii tam nie ma, jedynie matematyka, jeśli ona jest odwzorowana prawidłowo to różnica będzie jedynie w metce i wykonaniu + pewnie gorszych materiałach w kopii (cieńsza stal, słabsze spawy itd.) najgorsza w tym przypadku jest mniejsza dokładność, dlatego dobrze znaleźć najwierniejszą chińską kopię jakiegoś dobrego kolektora i wtedy kupować bez obaw. Żeby taki znaleźć trzeba trochę przekopać internet, poczytać honda-tech w stanach, dużo można znaleźć, ja np, znalazłem w ten sposób dobrą kopię kolektora ITRa JDM, który kosztował mnie będzie 470pln, nie 1200 jak np. DCsports (nota bene też jest kopią jdmowego kolektora 2,5"), a wszystkie wymiary ma zachowane. Szukajcie, a znajdziecie
Pirul to co polecasz w kwocie do 800zl?

Tyle, że megan racing to też nie jest jakaś super marka, trochę lepsza chińszczyna.

Jeśli kopia danego kolektora jest zaprojektowana i wykonana w ten sam sposób czyli przy zachowaniu długości, średnic i kątów wszystkich kanałów to czym ma się różnić praca silnika między nimi, przecież to tylko rurki, magii tam nie ma, jedynie matematyka, jeśli ona jest odwzorowana prawidłowo to różnica będzie jedynie w metce i wykonaniu + pewnie gorszych materiałach w kopii (cieńsza stal, słabsze spawy itd.) najgorsza w tym przypadku jest mniejsza dokładność, dlatego dobrze znaleźć najwierniejszą chińską kopię jakiegoś dobrego kolektora i wtedy kupować bez obaw. Żeby taki znaleźć trzeba trochę przekopać internet, poczytać honda-tech w stanach, dużo można znaleźć, ja np, znalazłem w ten sposób dobrą kopię kolektora ITRa JDM, który kosztował mnie będzie 470pln, nie 1200 jak np. DCsports (nota bene też jest kopią jdmowego kolektora 2,5"), a wszystkie wymiary ma zachowane. Szukajcie, a znajdziecie


szukajcie a dane wam bedzie znalezc
Chodzi o kolektor do Dserii, tak? Akurat nigdy takiego nie potrzebowałem więc nie polecę nic konkretnego ale na pewno ktoś w łapach miał dobrą podróbkę, która dała jakiś tam przyrost więc może się pochwali.
Tak chodzi o d serie, znajomy ma wlasnie MEGAN RACING 4-2-1 i mowi ze dostal 6kucy na hamowni samym wydechem tej firmy a i lepiej sie zbiera od dolu

a np
kolektorem no name ktory mozemy kupic np na allegro za 400-500zł?
http://allegro.pl/item995..._crx_tanio.html

Wiadomo że za firme sie płaci ale czy jest jakaś roznica w zachowaniu sie silnika czy chociazby jak kazdy wie ze dobrym wydechem dostaniemy jakies kuce i czy przy orginalnym produkcie jest to pewne a czy przy takim no name nie? Czy może po prostu nie ma to znaczenia bo 4-2-1 to to samo nie wazne jakiej firmy i tylko rozni sie tym ze tam jest znaczek firmowy a tu nie?

POZDRO

heh ten kolektor za 300-400 juz przed założeniem trzeba by obrobić dodatkowo (widoczne ranty 1 i 4 cylindra). Czyli wiertareczka w dłoń kamień szlifierski i modlić sie że nie przebijemy ścianki rury . Wg mnie kupa, najlepiej zaleźć kolesia co ogarnia temat spawania kwasówek, zwykłych rur, podac mu długości poszczególnych rur i heja. Lub zrobić samemu ale to już trzeba miec troche umiejętności i wiedzy.
pozdro
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl