Wolf
Tak jak w temacie. Googlowalem, uzywalem szukaja na stronie, pytalem znajomych. Nikt nie wie jedyna odp i-VTEC jest nowszy:). Wiec prosze kogos zorientowanego o odpowiedz
Dodana została płynna regulacja fazy rozrządu. Tak regulowane kółko wałka rozrządu w czasie rzeczywistym.
Prócz zmiennych faz rozrządu jest jeszcze zmienna długość dolotu i zmienny czas otwarcia zaworów wydechowych takie regulowane kółko rozrządu tyle że przez ecu elektrycznie/hydraulicznie
W VTEC też bywały zmienne długości dolotu. Takze nic nowego
Bardziej zmienna średnica zasysanego powietrza a tu długość
kolektor w I-VTEC to taki ślimak i naprawde różnice są duże
Czytałem gdzieś, że w i-VTEC-u nacisk położony jest na oszczędność benzyny i ekologię (tzn to, o co pingwinom podoba się najmniej). Ile w tym prawdy?
http://en.wikipedia.org/wiki/VTEC
ok czyli i-VTEC jest oszczedniejszy,bardziej ekologiczny i latwiejszy w regulacji(rozumiem ze przez komputer?) ale ktory jest podatniejszy na zwiekszanie mocy? planuje kupic cifa V hb i chce wrzucic h22a lub k20a dlatego sie pytam bo na seryjnej mocy chce pojezdzic z poltora roku moze 2 latka a potem cos pogrzebac moze jakas turbinke bo zakochany w dzwieku blow offa jestem a zalezy mi zeby DOHC VTEC miec:P
Lepszy K20A, lepszy przebieg momentu obrotowego i więcej części tuningowych i myśle że lepiej ogarnięty pod tym względem. Tylko cena kolosalna
K seria poprzez zastosowanie wlasnie VTC i zmiennej dlugosci kolektorka ma dużo lepiej pociągnieta linie momentu zwlaszcza do 5tys. gdzies tak czytałem, czyli jest bardziej efektywna w codziennym uzytkowaniu i ekonomiczna (jak i ekologiczna) niż B czy H seria. Nie wiem jak szukałeś ale jest troszke tego w necie co prawda nie jest moze nazwane tak jak powinoo byc :]
szczerze przyznam sie ze duzo nie szukalem, poniewaz nie mam dostepu do komputera z internetem a internet mam tylko w telefonie w tej chwili a tu troche ciezko ogarnac wszystko:/ k20a wiem ze drogi na allegro sam silnik widzialem za 5 czy 6 tys do tego instalacja, i wszystkie czesci pewnie drugie tyle no i swap tez po kieszeni pociagnie.
inna budowa silnika , ale tez inne materialy moze i K jest bardziej podatny na tuning ale H bardziesz wytrzymala pozatym rozwaz
cene zakupu + cena czesci (tuningowych) + cena swapa i jaka moc bedzie ??
czesciu uzywane do H bardziej dostepne i tansze jak choc by eletronika ktora w przypadku K to wielkie "K"oszty.... taka moja opinia ja bym wybral H- i turbo soft na poczatek wyjdzie ci tylko co K seriia N/A.
No może widziałeś ale 160KM nie wszystkie K20 mają 200KM
Niepamiętam i niechce mi sie szukać teraz ale chyba K20A2 lub A1 mają 200KM
za taki silnik ponad 10000tys
H seria ma w N/A 212 km kolo 5 tys swap + łapy 1 tys.
K20 jak piszez 10 tys + lapy + drozszy swap i moc 200 km
nie krytykuje K seri ale to ogromne koszta i pytanie czy warto
http://www.youtube.com/watch?v=rYvqVXLIT2sH seria ma 185/200/210/220KM
Najczęściej spotykamy JDM-a 200PS i tu mieścimy sie do 5tyś chociaż i tak ten silnik będzie miał jakieś 190PS na naszym paliwie
a 212PS raczej niedostepny tak łatwo tak jak i 220PS
A jakie oznaczenie ma ten silnik JDM z Torneo EuroR (to chyba ten 220KM)??
roznice w mocach to komputer w H22
mozna poszuac z ATR tam jest w serii 212 kucy!!
[ Komentarz dodany przez: Daniel: 2009-03-30, 16:25 ]
roznice w mocach to komputer w H22
mozna poszuac z ATR tam jest w serii 212 kucy!!ta teoria zrewolucjonizuje tuning H serii
a odpowiadając na pytanie zadane przez Aero:
Z tym numerkiem jest ciężko, bo w JP używali krótszych oznaczeń silnika i u niech wszystkie H22, to po prostu H22A...
Ten 220 KM pochodzi z Prelude Type-S (Torneo Euro-R też, ale nie wiem czy to ten sam silnik) i ma na pewno inne kolektory (oba!) i komputer. Możliwe, że różni się czymś jeszcze...
ten z EuroR to h22a8 i jedni twierdza ze ma 217ps inni ze 200ps, ja juz sams ie pogubilem
H serie różnice
-tłoki
-kolektor ssący (ręcznie wykończony brak motyli ATR)
-wałki rozrządu
-kolektor wydechowy
-przepustnica
-komp ten sam tylko mapy inne(nic niedaje wymiana bo mapy są pod dane różnice np.wałki)
-wtryski
i jeszcze jakieś pierdoły mało znaczące
Sprawdzałem i ceny sie zmieniają można wyrwać K20A2 poniżej 10000tyś i to jest najlepsza opcja, H seria będzie stara z przebiegiem przy tuningu może kosztować więcej i wymagać remontu a ceny części tuningowych są podobne do K i H z tym że do H trudniej coś dostać .
Kseria 200PS w civicu i tak będzie szybsza od 220PS Hseri
I jeszcze coś czego niejestem pewien, czy niejest tak że Kseria jest nastawiona na economie i ingerencja w ECU żeby była mniej ekonomiczna niepodniesie znacznie mocy
Aha Kseria mniej pali i przyjemniej sie prowadzi
Kseria 200PS w civicu i tak będzie szybsza od 220PS Hseri konie z H sa jakieś zabiedzone, czy chorowite?
To nie konie czynią auto szybkie tylko moment obrotowy i jego przebieg
Kseria 200PS w civicu i tak będzie szybsza od 220PS Hseri nie badz smieszny, nawet dlubane b18c6 i to dosc grubo bo okolice 220ps, seria H a nawet nie bo tylko 196 czy tam 198 ps leje i tyle! chcesz dowod? poza tym swap na H serie to praktycznie polowa ceny, za roznice mozna wydlubac H na jakies 230-250ps!
Dowodzik
http://video.google.pl/vi...=0&aq=f&start=0[ Dodano: 2009-03-30, 17:43 ]
Zapomnieliście o k24:)
chyba 20/24 ziom, ja przy 1150kg plus moje 110 swoja H seria z tym co napisalem wyzej, czyli skrzynia z h23 i wydech z 1,6 zrobilem 14,15 ET, nie wiem czy ktos do dnia dzisiejszego zrobil taki czas na takim setupie ale z tego co kojaze to nie, nie wiem jakie czasy robi civic z k20 o masie 1150-1250kg?
To nie konie czynią auto szybkie tylko moment obrotowy i jego przebiegno to co pierdoły piszesz o mocy? poza tym fabryczne H22 ma więcej momentu niż K20 fabryczne.
Ja niepisze o 1/4 mili tylko o ulicy ewentualnie KJS
H seria ma lepszy moment z racji pojemności ale na górze Kseria ma lepszy w całym zakresie i tak jak pisałem stare H z racji przebiegu będzie miało mniej
H seria za jakieś 4tyś + ewentualny remont K seria jakieś 8tyś aha h seria ponad 200PS ok 8tyś
Przyznaje przesadziłem troche z tym K 200PS a H 220PS ale w tym coś jest i h 200PS K już wyprzedzi
Widziałem nieraz jak integra B18 wyprzedzała H22 a ma mniej koni
Ja startując Preludą na 1/4 wygrywam z BMW 2.5L ponad 200PS i z golfem VR6 jakieś 190PS ale 2.8L niewiem jaki moment ale golf powinien mieć konkretny i nieda sie powiedzieć że jak coś ma więcej KM to jest szybsze
http://www.geocities.com/...ypt/engines.htm co do silnikow i mocy ja sie tym sugeruje. Ocencie sami bo z tego co tu wyczytalem to rozne oznaczenia sa silnikow. wg tej strony k20a ma 220ps i h22 tez 220ps.
Według tego Prelude TYPS ma 200PS a sir 220PS coś chyba nietak
http://www.geocities.com/honda_club_egypt/engines.htm co do silnikow i mocy ja sie tym sugeruje. Ocencie sami bo z tego co tu wyczytalem to rozne oznaczenia sa silnikow. wg tej strony k20a ma 220ps i h22 tez 220ps.Jak już czytasz, to czytaj dokładnie... K20A to JDM i ma 220 KM...
na innych rynkach występują tylko słabsze jednostki od np. K20A6 (155 HP) przez K20A2 (~200HP w EP3) po np. K20Z1 (210 HP w Acurze RSX-S)
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_K_engine
Ja niepisze o 1/4 mili tylko o ulicy ewentualnie KJS
H seria ma lepszy moment z racji pojemności ale na górze Kseria ma lepszy w całym zakresie i tak jak pisałem stare H z racji przebiegu będzie miało mniej tym bardziej H jest lepsza bo jedzie z dolu, nie masz pojecia o czym piszesz!! nie filozofuj tylko sie pytaj, nikt tu krzyczal nie bedzie
A ja kupiłem kompletne K24a2 za 4 tys zł i w serii mam 190KM.
I zostaje jeszcze kupe kasy na mody
silnik jak nówka 30 tys przebiegu...
masz fart
http://allegro.pl/item596...cr_v_civic.htmlczyli to jest ten 220ps tak? bo widzialem h22 tez sam silnik i 3.2tys to ja juz wole dolozyc ten tysiac i miec i-vtec
http://allegro.pl/item596508949_silnik_honda_k20a_jdm_2_0_16v_vtec_cr_v_civic.html
czyli to jest ten 220ps tak? bo widzialem h22 tez sam silnik i 3.2tys to ja juz wole dolozyc ten tysiac i miec i-vtecten to nie jest żaden JDM , to zwykłe k20 150-160KM
ten to nie jest żaden JDM , to zwykłe k20 150-160KMsugeruje sie tym jak wystawiaja to a gosc napisal k20a jdm
http://cgi.ebay.pl/Jdm-Rs...p3286.m63.l1177ale to juz chyba 220ps ma:)
Tak ten powinien tyle mieć
te pow 200PS mają czerwoną pokrywe i sprawdż czy napewno na bloku jest nabite K20A
Najllepiej to wsadzić na początek serię k20a2
http://www.allegro.pl/ite...adka_typer.html
ale jak juz bym mial wsadzac k20a to bym najmocniejsza wersje chcial:)
ale jak juz bym mial wsadzac k20a to bym najmocniejsza wersje chcial:)jest taki swap na sprzedaż
http://www.otomoto.pl/ind...how&id=C8281698
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl