ďťż

Wolf

otóż mam d16a9 na sofcie 0,4 bar sterowany na fmu niby 12:1 i taki problem:przy bucie afr 14,5 ciśnienie paliwa na szynie 3,3bar ,egt na końcu 3 820st stuku nie słychać ale jest ubogo i raczej niebezpiecznie wnioskując z tego co mówią poradźcie co robić,zapodać kompa z wgranymi mapami pod soft(znalazłem na forum crx na sprzedaż)?mocniejszą pompe paliwa?większe wtryski?podeszłem do tego turbienia tak troche z biegu i nie bardzo jeszce kumam co i jak,tyle co wyczytam ale to nie zawsze wystarcza więc prosze o wyrozumiałość jeżeli któreś z pytań jest głupie


strojenie jest konieczne po prostu, wywalasz FMU i seryjny komp z odpowiednim tunerem wszystko ogarnie
A to samym afr czlowiek zyje? Ja bym sie bardziej przejechal z jakimś zewnętrznym knock sensorem. Jesli nie ma stuku i egt jest git ( ~800C jest ok i seryjnym tłokom nic się nie stanie ) to nie przejmowałbym się dalej.

A to samym afr czlowiek zyje? Ja bym sie bardziej przejechal z jakimś zewnętrznym knock sensorem. Jesli nie ma stuku i egt jest git ( ~800C jest ok i seryjnym tłokom nic się nie stanie ) to nie przejmowałbym się dalej.

przy turbo i AFR 14.5?? powodzenia


Zdecydowanie pompa paliwa nie wyrabia. Przy stosowaniu FMU nie obejdzie sie bez lepszej pompy paliwa.

Jakie FMU?:

Max. stałe ciśnienie paliwa (psi)/doładowanie (psi)= ciśnienie paliwa dla doładowania 1 psi.

Zakładam ze stałe ciśnienie dla Twojego silnika wynosi 38psi i doładowanie 6psi (0,4 bara) więc:

38psi/6psi= 6,33psi- czyli o tyle trzeba powiekszyc cisnienie paliwa dla kazdego doładowania 1 psi,

nastepny wniosek to taki ze musisz zastosowac FMU o przełożeniu 6,33/1 zwykle dla bezpieczeństwa zaokrągla sie w góre,wiec potrzebujesz FMU 7:1 i ciśnienie jakie powinna zagwarantowac pompa paliwa to: 38psi+(6,33x6)=75,98psi tj: 5,24bara.

Najlepiej kup sobie walbro 255 (GSS-342) ona ma ciśnienie robocze 6,5bara więc będzie ok.

Ciśnienie robocze pompy powinno byc troche większe bo masz straty w ukł. paliwowym.

Wszyscy u nas stosują FMU 12:1 i potem sa zdziwieni ze nie działa. Najlepiej kupic regulowane FMU, albo z wymiennymi dyskami by móc zmieniać ratio, albo po prostu policzyć przed kupnem..
Fmu 12:1 bedzie przelewało juz powyzej doł.0,3 bara, afr ok.10,5 (pod warunkiem zastosowania odpowiedniej pompy wymaganej do każdego fmu), więc jak chcesz jeździć to zmień pompe i nie więcej niz 0,3bara.
dzięki za zainteresowanie i odpowiedzi tak więc padło na kompa to chyba najlepsze rozwiązanie.
Szkoda popo, że Twoje wywody nie sprawdzają się w praktyce i na 12:1 przy seryjnej, w 100% sprawnej pompie paliwa mieszanka jest jak najbardziej ok. Nie ma mowy o jakimkolwiek przelewaniu.
Na miejscu autora najpierw sprawdziłbym pompę - podmienił na inną, seryjną. Jeśli nic nie da to komp, ale 2 razy pomyśl do kogo się udać na strojenie.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl