Wolf
Witam,
wrzuciłem do mojego accordeona OBD1 silnik H22A OBD2.
Kompa OBD1 kupilem od Furiata z JHM - nie znalazlem jeszcze rozwiązania dotyczącego wyłaczenia immobilizera z P5M.
Problem jest następujący: po ostrym przygazowaniu - obojętnie jaki bieg, wysprzęgleniu silnika i pozwoleniu aby wskazówka obrotomierze swobodnie spadała.... wskazowka spada (obroty też) nawet do 200 - pierwsza kreska. Silnik czasami potrafi zgasnąć.... Potem trochę wariuje i obroty się stabilizują.
Jakie wartości pojawiały się w kompie podczas strojenia to może już dopisze Tomek, ja natomiast chciałbym się dowiedzieć czy aby nie muszę wymienić wtryskiwaczy.
Moja wiedza na dzień dzisiejszy:
1. Wtryskiwacze OBD2 to wtryskiwacze high impedance pracujące w trybie: saturated
2. Wtryskiwacze OBD1 to wtryskiwacze low impedance pracujące w trybie: peak-hold
3. ECU OBD1 nie za dobrze współpracuje z wtryskiwaczami OBD2
4. Znalazłem gdzies na stronie hondasociety.com info o tym, że wkladając silnik OBD2 do auta w OBD1 powinno sie wymienic wtryskiwacze OBD1 i aparat zapłonowy OBD1...
W moim samochodzie podczas swapa mechanicy wykorzystali podstawę aparatu TD-60U z poprzedniego silnika (F20Z1) czy można stwierdzic ze mam aparat OBD1?
Proszę o pomoc w potwierdzeniu czy dobrze wszystko zrozumiałem, proszę ew. o pomoc w rozwiązaniu problemu niedopasowanych wtryskiwaczy do kompa lub namiar na kogos kto takie wtryskiwacze w dobrym stanie i w dobrej cenie zechce sprzedac
Pozdrawiam,
Druid
...rozumiem ze nauczyles go wolnych obrotów? Samochod stoi, silnik sie nagrzewa.. tak zeby wentylatory dwa razy się załaczyły i gotowe. Trzeba to robić jak się odlacza aku na dłużej.
...rozumiem ze nauczyles go wolnych obrotów? Samochod stoi, silnik sie nagrzewa.. tak zeby wentylatory dwa razy się załaczyły i gotowe. Trzeba to robić jak się odlacza aku na dłużej.to są bajki...
Ja opisze inaczej ten problem..
Osobiscie zauwazylem taki problem... po przejezdzie z pelnym otwarciem przepustnicy (AFR=13), a nastepnie juz uspokojeniu jazdy (np trzymanie stalej predkosci) auto jest mocno przelane (AFR 11-12).. tak jakby wtryski sie przywieszaly po jezdzie z pelna wydajnoscia? I moze dlatego jak wtedy sie wysprzegli to obroty potrafia spac na 200rpm.. bo jest za bogato... Po jakis 10sekundach jazdy wszystko wraca do normy i AFR powraca na 14.7.
Cala mapa jest wystrojona powyzej AFR 13 wiec nawet z wylaczona sonda nie powinien on spadac do wartosci 11-12....
Twoja odpowiedź jest niezgodna z zasadami
Jeśli nie zmienisz swojego postu,dostaniesz OSTRZEŻENIE lub zablokujemy Ci konto.
:mrgreen:
Romi może coś więcej pisałem do Ciebie na gg .
Pozdrawiam,
Dr Max
3. ECU OBD1 nie za dobrze współpracuje z wtryskiwaczami OBD2
Druidostatnio zakładałem do kompresora wtryski z pralki obd2 i działają na razie prawidłowo z kompem obd1 po zestrojeniu
co to może być jak gasze GORĄCY silnik i odpalam ponownie wtedy obroty spadają do 200-300 i powoli sie podnoszą do normalnych. Tak ma być ???
Na zimnym jest normalnie .. rozgrzewa sie i zostaje przy 750. Jak jadę np. na 7000 i wysprzęglam to spadają do 750 i ani mniej czyli OK.Tak samo jak silnik jest nagrzany i na postoju gazuje to tez spadają do 700.
Jeszcze jedno mnie nurtuje bo jak jadę szybciej na jałowym np. z górki to obroty ciut sie podnoszą np. na 850-900 --- jakieś lewe powietrze ???
W H22 jest FICV (fast idle control valve)? Moze tu jest jakis problem?
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl