Wolf
Ze wzgledu ze auto kopcilo..
POWYZEJ 6 tys
wczeniejszy wlasciciel szedl w zaparte ze to wina AFR poczym Afr na strojeniu bylo dobre..
Liczylem na uszczelniacze.. trudno moze przegrzalem i stwardnialy ( gdzie zawsze temp mialem ok )
Rozebralismy z kolega wszystko zeby zmienic uszczelniacze bez sciagania glowicy..
Okazalo sie ze uszczelniacze sa mieciutkie a ze wzgledu ze juz kupilem nowe to je zmienilismy ( ERLING )
Zeby zaspokic nasze i wczesniejszego wlasciela watpliwosci rozebralismy silnik na czesci pierwsze..
Kupujac motor dostalem informacje ze mam zalac 10w60
Bo byl jeszcze zalany 10w40..
Glowica zeszla idealnie , uszczelka metalowa
Wiec Głowice mamy OK!
Ale nagle patrzac na tuleje widzimy jedna ryse..jadac palcem
Rozbieramy miske..
Sciagamy panewki... Sa ok nie ma wiekszych rys..
Odkrecamy Korbe.. wyciagamy TLOK i widac na nim zluzycie ale nie ma glebokich rys poprostu " WYSWIECHTANE" , a pierscienie wogole nie sa ostre
Wyciagnelismy wszystkie Tloki...
Przeczyscilismy tuleje.. i widac na nich ryski jadac palcem tylko i wylacznie na tuleji nr 1 , gdzie ten tlok nr ma lekkie luzy na swozniu , tzn wieksze od 2,3.4
Teraz pytanie co z tym robic??
Dodam fotki tulei , i tlokow za pare h
[ Dodano: 2009-06-05, 21:34 ]
oryginalna uszczelka jest metalowa. ciezko cos powiedziec po tych zdjecach, srednio cos widac po tych tulejach, nie wiem czy na fotce nie widze np refleksow swietlnych. zrob fotke tlokow, rys na tlokach to bedzie wszystko wiadome. sprawdz wymiary tlokow czy trzymaja serie i zrob owalizacje cylindrow. tu masz fotki cylindrow po tulejowaniu, moze da Ci to jakiekolwiek porownanie i w czyms pomoze
[img=http://img189.images...8rem004.th.jpg]lipa masakratyczna, kupa kasy i czasu w plecy
jak juz chcesz cos z tym dalej robic to zrob tulejowanie albo najlepiej ogarnij wszystko w nadwymiarze. pomysl czy T czy NA i dobierz odpowiednie tloki
Na chwile obecna po glebszej weryfikacji tuleja 2,3,4 jest ok tuleja 1 ma ryski ktore czuc pod palcem..
Da sie je jakos zminimalizowac??
Bo szlifu nie mozna robic w h22
Tlok ma zluzycie ale nie ma tragedii , tlok nr 1 ma troche wieksze luzy na swozniu niz 2,3,4
Auto kopcilo bo pierscien olejowy byl zaklejony nagarem..
co o tym mysliscie?? jak ominac tulejowanie jezeli na 1tulei mam ryski ktore czuje pod palcem?? moze to poszczac??? jak to wszystko zloze?? czy nie bedzie az tak zle.
[ Dodano: 2009-06-06, 16:02 ]
wychodzi na te ze masz lekko przytarty I cylinder. osobiscie nie honowal bym tego a jak juz tulejowac to calosc. najtanszym kosztem zeby to wyprowadzic na ludzi to wsadzic tloki seryjne w dobrym stanie i zatulejowac w nominal. dac nowe pierscienie. dobrze by bylo wrzucic nowe panewki na korby bo te moga sie szybko skonczyc jak doprowadzisz cylindy do ladu.
tecno, Panewki oczywiscie sie wrzuci ACL Race to nie problem...
Pierscienie rowniez.. ale co zrobic z ta przytarta tuleja , honowac mowisz ze nie.. jak bym nie chcial tulejowac i wsadzic dobry tlok na to przytarcie to bedzie lipa? a moze cieniutkim papierem sprobowac znimalizowac ta ryse?
i co z tym lekkim luzem na swozniu tez jakis duzy problem? czy da sie obejsc?
tecno Tu masz fotki tlokow.. nie czuc rys pod palcem.
http://pl.fotoalbum.eu/zinekkk/a285520/00000015 i jedz fotkami dalej.. bo jest wiecej
Glinek ten jeden tlok jest ewidentnie przytarty. Papierem cylindrow nie traktuj, zrobisz wiekszy owal niz obecny, nie odratujesz tego w taki sposob. Jak zlozysz to w takim stanie jak teraz na powiedzmy nowych pierscieniach itp to wydasz kase na te graty a za jakis czas problem sie poglebi. Powiem tak, jezeli chcesz to zrobic dobrze to zrob tulejowanie i daj nowe tloki lacznie ze sworzniami (lub doprowadz o ile trzymaja wymiary obecne) bo inaczej bedziesz regularnie wracal do tematu. Wiem ze pare zlotych to kosztuje niestety ale to jedyny dobry sposob.
tecno, Tulejowanie jest chlop w stanie mi zrobic ale co z tlokami?? one maja inna Denko w h22JDM jak zaloze tloki bez denka to moc spadnie.. zostaje tylko oem a ceny pewnie kosmos..
Chlop ktory zabral glowice stwierdzil ze te tloki da sie uratowac polerujac je da to cos??
P.s Ile kosztuje uszczelka pod glowice oem w salonie? orientujesz sie?
[ Dodano: 2009-06-06, 23:34 ]
najnormalniej w swiecie zrob tulejowanie. tuleja zeliwna bedzie inaczej oddawala cieplo niz tloki ale calosc da rade. co do tlokow to wkladaj takie jak fabryka nakazala jezeli chcesz serie czyli jdm
co za steki bzdur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
jak mozna takie idiotyzmy pisac na forum technicznym??????
silnik sie rozlecial ;d temat do zamkniecia.
dla potomnych moze napisz co zrobiles albo czego nie zrobiles i co bylo przyczyna.
widze ze sie na ladna mine wladowales z tym silnikiem, szkoda kasy, szkoda Twojej pracy, szkoda Ciebie. pozostaje albo zrobic ten motor zgodnie ze sztuka albo kupic golasa w dobrym stanie i wkladac jak leci
Zrobilem remont glowicy , mialem rysy lekkie na tlokach firma spolerowala je , byly minimalne rysy na tulei , jakis magik wytoczyl mi rowerk wsadzil wieksze pierscienie , zlozylem auto od 4 tys nie jechalo , myslalem rozrzad 5 razy sprawdzny wszystki znaki sie zgadzly , wkoncu przyszedl moment gdzie zaczol mocno kopcic , wyciagnelem silnik i kupilem nowy goly z gwarancja jutro wkladam wiec bede wiedzial jak sie ma jego stan .
[ Dodano: 2009-07-08, 08:45 ]
mialem rysy lekkie na tlokach firma spolerowala jeco za tym idzie automatycznie pewnie pasowanie tłok cylinder było zbyt luźne.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl