Wolf
Witam Panowie.
Przesiadłem się ostatnio z D16z5 na ATR'a i chwile po zakupie auto miało problemy z ładowaniem <alternator>. Zrobiłem tym samochodem ok 70km na trasie, po drodze raz mi zgasł na wolnych obrotach ale po katowaniu rozrusznika odpalił i pojechał dalej.
Po 10 km znów ta sama sytuacja. Odpaliłem przejechałem kawałek i zatrzymałem auto, bo doszły mnie stuki ( odgłos jak by pasek się rwał i obijał o obudowę), dostał do tego temperatury. Starałem się go jeszcze raz odpalić ale rozrusznik nie kręci silnika, a wręcz zjarał się..poszedł delikatny dym. Wymarzony ATR stoi pod domem a ja rozkładam ręcę. Dla mnie to auto było sporym wydatkiem a teraz nie wiem od czego zacząć i na co się szykować. Dodam, że na zdjętej pokrywie przepchałem go na 5 biegu i zawory pracują jak należy, pasek jest cały. Co się mogło zepsuć?! Nowy rozrusznik, alternator do regeneracji, co jeszcze.. Proszę o pomoc, bo już mam siwe włosy na głowie i obgryzione paznokcie a nie chce do ASO go oddać, bo wiadomo z czym to się je. Zależy mi na czasie..
Pozdr
strzelam cewkę.
No cóż Panowie.. Wyszło szydło z worka.. Tłoki się kręcą ale 3 równo a jeden opornie strasznie. Teraz moje pytanie, czy warto robić, bawić się, babrać, rozbierać? Co mogło paść, to pewnie ciężko określić. Czy ktoś z was jest mi w stanie przybliżyć koszt takiego remontu. Goły silnik kosztuje 5k, do tego pewnie 1k minimum przekładka. Jeśli będę naprawiał, zyskam pewność co mam w środku. Wie ktoś z was może ile kosztują tłoki Mahle GOLD do H22A7, panewki ACL , gdzie najlepiej je zamówić i ile trzeba czekać. Za adres do porządnej firmy na lubelszczyźnie, która by się podjęła remontu stawiam piwko, ewentualnie dobry zakład w wawie, gdzie nie zedrą ze mnie skóry, bo i tak w plecy jestem,a tu jeszcze laweta dojdzie. Nie ukrywam, że zależy mi na czasie a jak robić to raczej z dobrych elementów, aby uniknąć takich sytuacji w przyszłości. Coś mi się wydaje, że jak go uruchomię to będzie mi służył dłuugo.. Z góry dzięki za pomoc!
No to tak:
-tłoki Mahle Gold 11:1 $700 w rozmiarze 87,25mm, bo na pewno masz porysowane gładzie
-panewki ok $100, ale z nimi poczekaj do werdyktu w sprawie wału, bo być może nadwymiar potrzebny będzie.
-obróbka i rozwiert cylindrów na Krasnobrodzkiej w Warszawie 1600PLN. I raczej nie eksperymentuj, bo skiepszczą Ci silnik. Obróbka jest specyficzna i trzeba mieć materiały odpowiednie. Wszyscy mylą FRM z Nikasilem, a to są zupełnie inne bajki. Efektem jest zniszczony blok.
- do tego dojdą Ci uszczelki, uszczeleczki. Można kupić fajny zestaw oryginałów w USA za ok. $200 łącznie z uszczelką pod głowicę. Ewentualnie jeden gość na hondaperlude.pl ma zestawy do kompletnego remontu oparte na zamiennikach za ok. 700 zeta.
Jak masz pytania, to wal.
Dzięki za info i pomoc, robię kalkulacje i jak się zdecyduje to na pewno się odezwę.
Pozdrawiam!
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl