ďťż

Wolf

Witam.
W niedziele moje H22 zaczęło szwankować.
Na biegu jałowym obroty spadaja nawet do 200/min i czasem gaśnie.

http://www.youtube.com/watch?v=BDovfO-JaF4
http://www.youtube.com/watch?v=7Kc9nWsb5i8

Silnikiem telepie dziwnie, na wyższych obrotach idzie tak jakby normalnie, gdyby ciągnął na 3cyl. to by była różnica odczuwalna bardzo tak mi sie wydaje.

Samodiagnostyka wczoraj pokazała błedy 71, 72, 73, 74

71 przerwa w zapłonie cylindra 1 lub losowe przerwy w zapłonie
72 przerwa w zapłonie cylindra 2 lub losowe przerwy w zapłonie
73 przerwa w zapłonie cylindra 3 lub losowe przerwy w zapłonie
74 przerwa w zapłonie cylindra 4 lub losowe przerwy w zapłonie

Dzisiaj oczyściłem EGR, zresetowałem komp i nadal jest to samo... Przejechałem chyba z 5km po nagrzaniu silnika troszke ogniem pociągnąłem wrociłem do domu, zgasł i zaświecił sie check.
błędy 71, 73
Od czego teraz zacząć? Do czego sie przyczepić? Co mozna w zapłonie przemacać?


kopułka, palec, świece to tak na dzień dobry
Na cylindrze od strony pasków nie ma iskry chyba, po zdjęciu fajki nie ma róznicy w pracy, po nałożeniu przez jakies 0,5sek słychac że motor szybciej sie kręci (taki skok). Świeca dobra, podmieniłem świece z sasiedniego cylindra i nadal to samo.
Gdy wykręciłem świece była okopcona.
podmien aparat. moze się sypie.


ja mam aparat jak cos
Gdyby to była wina paliwa?? bo podsunieto mi tez taki pomysł i jakiś syf sie dostał do układu wtrysków.
Do 1500obr/min czuć w wydechu ze silnik pracuje nie równo i czuć to na budzie ze sa wibracje. Powyżej jest normalnie i odchodzi do odcinki też wydaje mi sie ze ok.
Jest możliwe ze przy niskich obrotach 1 wtryskiwacz nie pracuje tak jak powinien z winy zanieczyszczenia/jakości paliwa a powyżej 1500 leci normalnie??
Chcę wykluczyć układ paliwowy....
Bo jak nie to no to zostaje zapłon, ale jak pokazuje praktyka kolega z sasiedniego tematu przerobił juz wszystko na F18 w Accordzie i nadal to samo...
jak chodzi na wolnych obrotach i słyszysz ze przerywa to poruszaj tą wiązka od wtrysków co schodzi z tyłu za silnik u mnie tak przerywa czasami i mysle ze to gdzies tam jest przerwa na przewodach(u mnie) to moze i u Ciebie.
Dzisiaj przyszlo mi do głowy zrobić taki test...
Na rozgrzanym silniku:
-zgasiłem
-sciągłem faje ze świecy tej od strony pasków (to jest cyl nr 1 czy 4??)
-odpaliłem obadałem jak chodzi na jałowych i do 1700obr/min dodałem gazu (przy 1400obr/min telapeło nim niesamowicie, nie tak jak ma to miejsce prz zalozonyc wszystkich fajakach)
-zgasiłem i założyłem fajkę
-po odpaleni ku mojemu zdziwieniu przez ok 15sek chodził jak sie należy albo tylko mi sie wydawało
-procedure powtórzyłem ponownie i wtedy przez ok 10 sek chodzil normalnie.

Teraz mam takie domysły, może być tak ze jak odłączę świecę to wtrysk naleje mu paliwa do cylindra a gdy założę to wypala je i chodzi przez ten czas normalnie??

Czy w układzie wtrysków wraz ze wzrostem obrotów zwieksza sie ciesnienie paliwa podawanego do cyl. czy tylko ilośc?? Bo od 1500-1700obr/min chodzi normalnie i to jest najdziwniejsze
jak będziesz tak się bawił fajkami, to spalisz moduł zapłonowy w aparacie.
Dzieki za rade, wiecej nie bedę.
Ale próbuję wykluczyć niektóre elementy bo nie sposób wymienić wszystko na hura
Ja mam bardzo podobny problem ;/
Tyle, ze u mnie wszystko zaczelo sie od tego, ze w kanaliku swiecy zaowazylem olej ( swieca byla zalana calkowicie ). Autem przejechalem tak ponad 2k km oczywiscie tylko na 3 cylindrach... Mocy praktycznie w ogole... Swiece sprawdzilem, aparat zaplonowy sprawdzilem.. Podlaczajac do kompa wyskakuje blad 4 cylindra - tego przy aparacie zaplonowym. Przeczyscilem, uszczelnilem i dalej nie pali na 4... jutro jade sprawdzic ewentualna kompresje - bo moze w tym lezy problem, ale tez zastanawialem sie nad wymiana wtryskiwacza...

No to tak:
-dzisiaj podmieniłem aparat i przewody od drugiego ATR-a, zapłon i dalej to samo ;/ do 2k rpm. clyl. nr.1 (tak domniemam) pracuje nie za kazdym suwem.
kieyś wykrecilem świece z cyl. 1 i 2, ta z 1 byla okopcona podmieniłem ja ze swieca z cyl. 2 (byla czysta), dzisiaj wykręciłem ponownie świece z 1 i 2 no i ta z cyl nr 1 byla znow okopcona
Czyli świece dobre a na cyl nr 1 cos jest nie tak, aparat kable swiece mozemy wykluczyc chyba...
Czy to może być wtryskiwacz??
Podkreślam ze powyżej 2k rpm. idzie normalnie i ciągnie jak należy
Miałem raczej to samo w F20B6.Przyczyną był uszczelniacz w kolektorze ssącym.
Na początek sprawdż kompresje,jeśli ok to rozebranie kolektora ssącego na mak i wymiana uszczelek(bo napewno się uszkodzą) i uszczelniacza od strony 1 cylindra
panowie ja tez sie dolaczam do tematu mam taki sam objaw w civic d14a3 i wszystko juz sprawdzone lub zamienione na nowe i nadal nie chodzi na trzeci cylinder ,chcialem zapytac czy w tym silniku tez sa te uszczelniacze w kolektorze i jezeli sa to w ktorym miejscu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl