Wolf

Witam wszystkich milosnikow Hond.

Pisze z Szwecji i to jest powod brakiem polskich liter.

Mam Honda Accord Type R -99.

Teraz idzie zima i mam ochote wymienic tloki na nowe o wyszej spreznosci (orginalna srednica tloka). Tak daleko wszystko super no nie... lecz jest pewien problem...

Honda Accord Type R (CH1) Byl tylko i wylacznie produkowany na Europe. Stany dostaly swoj wlasny Accord a Japonia swoj.
Jesli sie nie myle zostalo ich wyprodukowanych 2000 sztuk.
W szwecji jest ich w tej chwili zarejestrowanych 26 sztuk.

Te dane powyzej sa powodem tego z do tego wspanialego Auta nie ma wiele czesci tuningowych itp.

Silnik w ATR jest H22A7 i ten silnik rowniez tylko jest w Europeijskim ATR. ATR jest pozatym skrot Accord Type R.

Model Prelude VTI ma silnik H22A5 no i wlasnie tak jest z wszystkimi innymi modelami z silnikami H22. Jest podejze prawie dziesiec roznych modeli H22 i, wkoncu pytanie, czy ktos tutaj ma wiedze zeby stwierdzic ze naprzyklad tloki od silnika Prelude VTI (H22A5) sa dokladnie te same co w ATR (H22A7) i ze te by dzialaly w miom silniku. Wogule, jakie sa roznice wszystkich silnikow H22?

Dlaczego takie pytanie? Poniewasz Euro ATR nie istnieje w stanach to fakt logiki, nie man czesci do tego silnika, lecz Prelude VTI i Prelude Type S (SiRS) jest bardzo popularny w stanach. Suma sumarum jest ze jesli tloki by pasowaly to poprosu bym zamowil tloki od Prelude.

Bardzo wdzieczny za pomoc i rowniesz chetnie sie dziele swoja wiedza...

Pozdrawiam Wszystkich... EPHAS


wiec tak, H22A5 to nie jest motor z Prelude VTI
Ty masz motor H22A7 czyli tłoki które daja sprezanie 11:1 czyli takie samo jak Prelude type-S (H22A8)
Symbol owych tłoków to P5P tylko ze moze byc z nimi problem, pytaj tylko w ASO
P5P bedzie pasowac do twego motoru, jesli zastosujesz inne tłoki np z modelu A5 lub A wiaze sie to z wymiana korb i swożni
Pozdrawiam jakby co to pisz na PW
chyba prawie kompletny motor bez wału ma Miniac z Promotora
Korby A5, A7, A8 sa takie same. Nie trzeba zmieniać sworzni tłoka itp. Konstrukcja zmieniła się razem ze zmian± kontrukcji cylindrów


pytanie z serii banalnych ale mnie nurtujace, jak wiemy przy ostrym katowaniu ATRy lubia brac olej i jezeli sie zapomni to mozna zatrzec silnik i teraz pytanie slyszalem ze nie mozna zrobic czegos takiego jak remont h22a7 poniewaz tłoki/ cylindry??? maja jakas specyficzna strukrute gladzi rozniaca je od innych h22 jak to wyglada??
poczytaj sobie o h22... bylo juz o tym wiele razy

nie mozna zrobic czegos takiego jak remont h22a7

jak najbardziej mozna i sie zaleca, ja zrobilem szlif na nadwymiar ale nie w celu remontu lecz podniesienia CR i auto nie łyka oliwy, no moze troszke ale musze sie postarac
No to teraz w koncu konkretne pytanie poniewasz bylo tu wiele dyskussi:

Czy moge do Mojego H22A7 zamontowac tloki z H22A5 lub H22A8 bez wymany korbow lub zmiany sworzni tloki, czyli "bolt on"?

Gdzie moge tutaj w polsce zamowic tloki o rozmiaze orginalnym lecz o podwyszonej kompressi, typu 11,5:1?

Pozdrawiam EPHAS
takie tłoki robi Mahle. seria Gold.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl