Wolf
Witam !!
Po zimie chciałbym zwiekszyc moc i osiagi swojego autka, jednak nie umie sie zdecydowac co wybrać - czy ls/vtec czy turbinke ???
Co myslicie o zestawach (kitach) turbo z ebay.com do silników serii b16/b18 ??? Czy takie zestawy sa cos warte ?? No i ile moge zyskac na turbinie mocy pozostawiajac silnik nienaruszony (jedynie co to mozna go odprezyć)... Z tego co sie orientuje to np. adamus wyciagnoł ze swojego silnika 1.5 D15b7 i standardowych 102 km wyciagnoł przy doładowaniu 0.7 bara koło 200 km a moment obrotowy wzrósł z seryjnych 116 do około 220 Nm !!!! Przy modyfikacji LS/VTEC z tego co wiem moc wzrosnie około 20-30 KM a moment niewiele ponad 30-35 Nm.... Koszt ls/vtec to około 2000-2500 zł. Koszt turbinki to na moje oko jezeli zestawy z ebay.com sa kompletne to około 3000-3500 zł....
Jednak jazda i utrzymanie turbinki kosztuje.... Do tego przy montazu turbo bede zmuszony wywalic klimatyzacje i na 100% wywalic instalacje gazową.... Hmm - ale jak sie to mówi - cos za coś....
Na ebay.com znalazłem kilka ciekawych zestawów - ceny są jakie sa - od 500-1000 $ wiec trzeba bedzie za to wybulic nawet do 3500 zł z przesyłką.....
http://cgi.ebay.com/ebaym...item=7994185722http://cgi.ebay.com/ebaym...item=7993720126http://cgi.ebay.com/ebaym...item=7994363711Czy po załozeniu takiego zestawu trzeba jeszcze cokolwiek dokupowac, stroic i na czm polega samo strojenie ???? Do niektórych zestawów turbo sa załaczone mapy paliwowe do komputera skonfigurowane pod te zestawy turbo...Zgodnie z moim rozumowaie wystarczy wtedy po założeniu turbinki wgrac mape i autko moze smigac....
Mam jeszcze jedno pytanko - fabrycznie wiekszosc tych zestawów podaje cisnienie 0.8 bara - jak zmniejszyc cinienie podawane do np. 0.5 - 0.6 bara ??? I jak ustawia sie moment w którym turbinka ma sie załaczać ???
Pomózcie mi doradzic cokolwiek na temat instalacji turbo - ile bede mógł makx wyciagnac z silnika i czy ominie mnie strojenie.... Bardzo tez prosiłbym o jakies informacje dotyczace zakładania turbo w silnikach b16/b18.....
ps.
i jeszcze ejdno pytanko nie na temat - czy pokrywa zaworów z silnika b20 pasuje do silnika b18a1 ???
siema DODi więc tak z tego co się oriętuje te zestawy co pokazales sa gów** warte
ssautochrome to jest niepolecana firma w stanach podobno kolektory się sypią na części i turbo sie rozpada po krótkim czasie. Jak już zamierzasz robić turbo to zrób to pożądnie i skompletuj własny turbo kit. Co do klimy to nie musisz wywalać znajdz tylko kolektor który będzie kompatybilny z AC. Przy silniku na seryjnych bebechach nie polecane jest ładowac wiecej niz 0,5-0,6 bara. Z tego co się oriętuje to te silniki b18a i b18b są nawet wytrzymałe i przy dobrym zestrojeniu i nie mowa tu o jakims Piggybacku silnik jest w stanie wytrzymac 260-280 koni bez problemu. Co do ciśnienia to odpowiedzialny jest za nie tzw. wastegate który ma taką sprężynke która się otwiera i zamyka pod pewnym cisnieniem. Jezeli masz sprezynke na 0,8 bara to nie mozesz zejsc ponizej tej wartośi, jedynie wzwyż więc musisz mieć taką na 0,5 bara zebyś mógł tyle pąpowac.
Jezeli chodzi o moment od którego turbina zapodaje max ciśnienie to jest to uzaleznione od samego turbo nie możesz tego zmieniac im większe turbo tym później się będzie załączać. Do silników z serii B stosowane są zazwyczaj turbiny z trim 57 i .48ar lub .63 ar exhaust (nie pytaj się co to znaczy o nie mam zielonego pojęcia ) przy takiej turbinie będziesz miał full boost przy około 3500-3600rpm
A co do strojenia to kolego cie to nie ominie jezeli nie chcesz skrzywdzic silnika to musisz go dobrze zestoic z tego co wiem to masz ODB1 wiec jest hondata,crome,uberdata itp. Strojenie musi się odbyć przy pomocy sondy szerokopasmowej bez tego ani rusz
mam nadzieje ze ci pomogłem troszke
aha a co do ceny to nie łudź się ze zejdziesz poniżej 6500zł
pozdro
świeta racja .. kity są warte - warte satelity
Wieść niesie że kity potrafią wytrzymać nawet 50 kilometrów
Mapy pod paliwo .... ich paliwo - nie made by RUSSIA vel ORLEN
Panowie ... zestaw Turbo do Hondki to nie jest montaż świateł na choince.
Jesli wydaje Ci się DOD że, kupisz, zamontujesz i pojedziesz - to wielki to optymizm.
Accord 1,8 ma mało mocy, tak powyżej 130 KM.... po samym montażu Turbo, Intercooler - możesz miec sytuację, że hamownia pokaże Ci serię... O TAK. SERIĘ.
I tu zaczyna sie dopiero zabawa.
A wyniki tej zabawy opiszę Wam jak mój przyjaciel wystroi tego accorda - i wyniki będą już zadawalające Accord to nie integra - ja wiem, ale ten zwyczajny eco vtec to też honda, więc teoria i praktyka mogą spotkac sie w punkcie wykresu - gdzie moc i moment mają górne swe położenie
Dzieki chłopaki za podpowiedzi - a teraz jeszcze kilka innych szczegułów - czy jak sie ma turbinke trzeba wyciagac gaz ??? Jesli takto chciałbym wiedziec od razu...., po 2 czemu bobas twierdzisz ze na turbo musze wydac min 6500 zl - mysle ze spokojnie zrobie to za 5000 zł !!! Oczywiscie np na intercoolerze z iveco ( kosztuje 350 zł, a nie 350$) i na rurach własnej roboty z nierdzewy np.
ps.
a czy ta pokrywa głowicy z b20 pasuje do mojego silnika b18a1 ??? bo z tego co wiem to ma ten sam rozstaw srób mocujacych i praktycznie ta sama wysokosc....
Podstawowo pytanie: Co chcesz osiągnąć? Soft czy cos poważniejszego?
TurboKit`y wcale nie wychodzą taniej. Ja własnie jestem na etapie kompletowania gratów do zimowego uturbiania i moge Ci policzyć co i ile wyjdzie mniejwiecej:
IC Iveco Turbo DailyII - 500zł - Nowe
Turbina EvoIII - 2400zł - Nowe
SMT6 - 700zł - Nowe
Pompa paliwa Walbro 255lph HP - 400zł - Nowe
Wtryskiwacze 440cc - 250zł - używane
Regulator ciśnienia paliwa B&M - 300zł - Nowe
Blov-Off GReddy TypeS - 500zł - Nowe
HKS Turbo Timer - 500zł - Nowe
Słupek na wskaźniki AutoMeter - 200zł - Nowe
Tyle mam narazie, ceny podaje z głowy, bo mam kaca i nie pamietam za dobrze.
Potrzebujesz jeszcze tłoki, korby, uszczelke pod czapke, sprzęgło z mocniejszym dociskiem, wskaźniki: podstawa to Boost i EGT inne mozesz sobie darować, chyba, ze do LanSu. Jak się ogarne to napisze wicej... Do wystrojenia wystarczy SMT robisz sobie 2 mapy soft i hardcore. Kolektor mozesz kupic gotowy, lub ktos Ci pospawa "Baranka" wydech 2.5 cala z koncowym tłumikiem wystarczy do ok. 300KM.
Ja bym LPG wywalił. Klime można zostawić swobodnie, miejsca powinno wystarczyć.
IC Iveco Turbo DailyII - 500zł - Nowe
Turbina EvoIII - 2400zł - Nowe
SMT6 - 700zł - Nowe
Pompa paliwa Walbro 255lph HP - 400zł - Nowe
Wtryskiwacze 440cc - 250zł - używane
Regulator ciśnienia paliwa B&M - 300zł - Nowe
Blov-Off GReddy TypeS - 500zł - Nowe
HKS Turbo Timer - 500zł - Nowe
Słupek na wskaźniki AutoMeter - 200zł - Nowe IC Iveco Turbo DailyII - 500zł - da sie kupic za 350 zł nowy ale to chyba z iveco daily I, ale co za róznica w sumie....
Turbina EvoIII - 2400zł - Nowe - co to za turbinka ??? Ja bym chciał t3/t4 i koszt takiej to max 1600 zł
SMT6 - 700zł - Nowe - prosze o wytłumaczenie co to jest bo ja jestem narazie poczatkujacy w tych sprawach....
pompa paliwa i wtryskiwacze jak naj moga zostac - ja nie bede dawac narazie nic powyzej 0.6 bara, tak samo nie bedzie mi narazie potrzebny chyba regulator paliwa...
Blov-Off GReddy TypeS - 500zł - Nowe - taka cene moge przeboleć tylko dlatego ze to jest greddy
HKS Turbo Timer - 500zł - Nowe - tez nie wiem zabaradzo co to jest....
Słupek na wskaźniki AutoMeter - 200zł - Nowe [/quote] - to tez odpada - wskaźniki beda w miejscu radia 2din....
tłoki, korby, uszczelka moze narazie zostac seria - ja nie robie auta na wyscigi na 1/4 mili tylko do uzytku bardziej codziennego i zadowoli mnie moc 250 KM na poczatek.... A wydaje mi sie ze na seryjnym silniku mozna spokojnie dojsc do 300 KM.
Co do sprzegła to jak najbardziej trafna uwaga i w planach w przyszłosci bedzie sprzegło spiekane no i lepsze hamulce....
Co do wydechu planuje wydech 60mm z koncowym tłumikiem przelotowym ( tłumik juz mam - podróba apexi N1).....
LPG w takim razie wywale, a z klima sie zastanowie, bo i tak bede jej uzywac raczej sporadycznie....
tak czy siak dzieki za pomoc i czekam na dalszy rozwój tematu....
Dolicz jeszcze robociznę i strojenie.
Turbina EvoIII - 2400zł - Nowe - co to za turbinka ??? Ja bym chciał t3/t4 i koszt takiej to max 1600 zł Bardzo fajne turbo, od ponad roku na rynku. Przyjemnie pompuje od dołu. Potencjał do ok. 400KM. Tak oto wygląda:
DOD turbo to nie taka łatwa sprawa jakby się komuś mogło wydawac a co do kosztów to gwatantuje ci ze nie zejdziesz nizej 6500 chyba że będziesz szukał samych używek ale z używką turbo nigdy nic nie wiadomo wiec nie polecałbym musiałbyś robic regeneracje. Wtryskiwaczy nie możesz zostawic seryjnych bo nie zapodadza wystarczającej ilości paliwa pąpe także musisz zmienić a samo stojenie wraz z SMT6 wyjdzie cie nie mniej jak 1500zł wiec...
Dobra - ryzykuje.... A jak nie to dopiero na przyszła zime sie za to wezme jak bede miec mamone... jeszcze zobaczymy - tak czy siak podeme sie wyzwania i zrobie piersza integre II gen turbo - no chyba ze ubek załozy turbo wczesniej peter - jakbys mogł to wrzuc wieczorkiem wiecej tych fotek elementów które juz zakupiłes - gł. interesuja mnie dokładniejsze fotki swinki i tego HKS Turbo Timer...... Jeszcze raz dzieki wszystkim za wytłumaczenie wszelkiech rzeczy zwiazanych z intsalacja turbo - juz teraz mniej wiecej wiem czym sie temat je....
Sprawa jeszcz etaka - robiac soft turbo napewno nie bede potrzebowac turbinki z evo za 2400 - mysle ze wystarczy jakaś uzywka po regeneracji - mozna taka kupic juz od 800 zł, a przypuszczam ze moze to byc z jakiegos benzyniaka lub diesla ( choc jak peter powiedział one dmuchaja po 2-2.5 bara).... Intercooler tez nie musi byc nowy - choc akurat 350 zł za owy moge dac....
jak tez sie dowiedziałem urzadzonko HKS Turbo Timer posiada w sobie jeszcze wiekszosć opcji G-TECHA (ktory kosztuje 350 zł) wiec cena 500 zł za to urządzonko nie jest wygurowana....
co do świnki fajna sprawa jest to, ze mozna sobie ustawic 2 rózne mapy - do jazdy ekonomicznej i progresywnej - w sumie to pomimo ceny 800 zł jest to warte zakupu !!!
jesli ktos jeszcze ma jakies ciekawe uwagio to bardzo prosze o pomoc i z góry za nia dziekuje !!!
Tylko nie wkładaj turbiny od Diesla, bo one dają moment w wąskim zakresie obrotów.
no oki - to znajdzcie mi jakas w miare tania alternatywe.... cos niedrogiego i cos co dmucha do 0.8 bara od jak najnizszych obrotów...
i czasami nie pakuj się w k03 też nie patrz na to zeby ci ciągnęła powiedzmy od 2000rpm bo ci nie będzie wydalac na wyższych obrotach dlatego licz sie z tym ze bedzie ci ciagnac powyżej 3000rpm jak juz to szukaj taką jak ma Peter TD05H 16g jak sie nie mylem ona ma już wastegate i odpada ci jeden koszt ale nie wiem jakie ciśnienie zapodaje myśle że powyżej 0,5 bara ale powinna być dobra dla ciebie, spróbuj znajść używke najlepiej w USA bo w Polsce będzie ciężko. Nie chcesz żadnych kutych gratów, ale śruby ARP trzymające głowice z blokiem to musisz mieć
Z moja jest problem, bo seryjnym Wastegate`em można zejść tylko do 0.8-1 bar. Ale za to pięknie pompuje od dołu i trzyma śmoc do końca. Czemu miałby się nie pakować w K03/K04..? To chyba idealne turbinki do delikatnych przyrostów mocy... Możesz też dać Garrett`a T25 z Nissana S13, ale one sa stare konstrukcyjnie...
no własnie do delikatnych ale już nic pozatym. K03 są słabe słyszałem ze nie będzie trzymać mocy do końca, bo zeby z niej otrzymać jakaś konkretniejszą moc to bedziesz musiał duzo pompowac a ona mozż już nie wydalać. Myśle że ta turbinka jest za mała do silnika B18. tak samo jest z Garretem t25 Usesance pakuja je jak już to do serii D nie spotkałem się jeszcze żeby była w jakimś b16 czy b18, najlepiej dla ciebie to by było jakies t3/t4 żeby to zrobić po porządnemu
jak chcesz to znalazłem ogłoszenie do sprzedania (albo juz nie) turbina t28 ball bearing na lożyskach kulowych z przebiegiem 70000km niby w bardzo dobrym stanie kolo chce za nią 1500zł pochodzi z nissana S14 z 1997 roku
Peter możesz dac fote tego IC co masz bo jestem ciekaw jak on wygląda. Powiedz jeszcze czy kolektor wydechowy będziesz robić czy kupujesz już gotowy?
A co powiecie o Garret T3 ??? Bo mozliwe ze bede mógł sobie poprzez kolege taka załatwic tanim kosztem.... A jesli juz to mówicie żeby szukac jakiejs w miare porządnej t3/t4... no i własnie - a co do kolektora - jaki polecacie i jaki kupic/zrobic... Ile trzeba zapłacic za w miare dobry kolektor ( bo jak piszecie te z zestawów rozsypuja sie po niedługim czasie...) ???
A wyniki tej zabawy opiszę Wam jak mój przyjaciel wystroi tego accorda - i wyniki będą już zadawalające Accord to nie integra - ja wiem, ale ten zwyczajny eco vtec to też honda, więc teoria i praktyka mogą spotkac sie w punkcie wykresu - gdzie moc i moment mają górne swe położenie Accord pierwszy rozruch
Fotka kolektora i turbinki z tego Accorda.
Jak bede w tygodniu w JSS to porobie zdjęcia zabaweczek, bo nie wszystko trzymam w domu.
oki - czekam na fotki i na relacje z montazu turbinki w accordzie - przypuszczam ze nie tylko ja bo temat bardzo ciekawy i interesujacy....
W accordzie jest juz wszystko poskładane. Jeszcze tylko większe wtryski i strojenie.
pierwsze sapanie turbinki.
http://62.233.130.147/filmy/Accord.avi
To jak wszytsko bedzie zrobione to moze jkis post z poszczególnymi krokami z montazu i strojenia...
no własnie do delikatnych ale już nic pozatym. K03 są słabe słyszałem ze nie będzie trzymać mocy do końca, bo zeby z niej otrzymać jakaś konkretniejszą moc to bedziesz musiał duzo pompowac a ona mozż już nie wydalać. Myśle że ta turbinka jest za mała do silnika B18. tak samo jest z Garretem t25 Usesance pakuja je jak już to do serii D nie spotkałem się jeszcze żeby była w jakimś b16 czy b18, najlepiej dla ciebie to by było jakies t3/t4 żeby to zrobić po porządnemu
jak chcesz to znalazłem ogłoszenie do sprzedania (albo juz nie) turbina t28 ball bearing na lożyskach kulowych z przebiegiem 70000km niby w bardzo dobrym stanie kolo chce za nią 1500zł pochodzi z nissana S14 z 1997 roku
Peter możesz dac fote tego IC co masz bo jestem ciekaw jak on wygląda. Powiedz jeszcze czy kolektor wydechowy będziesz robić czy kupujesz już gotowy?ja przejeżdziłem cały zeszły sezon na k03 i nienarzekalem, dmuchalo bardzo nisko i trzymała 0,7 bara do samego końca.
aczkolwiek na 80-200km dodi powinna ci ona wystarczyć najlepszym imho rozwązaniem bedzie hybryda k03/k04
czyli t3/t4 ???
a co powiecie o takim zestawie - nie jest tani ale wydaje sie byc oki:
http://cgi.ebay.com/ebaym...item=7993910583jest w nim chyba wszystko co trzeba i nie jest moim zdaniem az tak drogi - jedynie trzeba by bylo kupic swinke, turbi timera, nowe wtryski, pompe paliwa i jeszcze kilka innych rzeczy...
nie k03/k04
ale nie mówie że to jedyna opcja
ale DODi to dalej jest ssautochrome czyli to samo co pokazywales w pierwszym poscie.
Adanus ty masz 1,5 serie D a tu jest 1,8 i B wiec jest troche roznica mysle ze ona nie spelni zadnia tak jak by DOD to chcial moze sie mysle nie wiem nie mialem stycznosci z ta turbina
a ta k03/k04 to jest z audi s4 czy cos takiego jest jeszcz k16,k24 i k26 ale nie wiem od jakich to moze takie byly by lepsze
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=61481120a co powiecie o tym ???
dalej to samo
hehe wszystkie te zabawki co opisal peter sa w jss i jacek wie co z tym zrobic mi do integry juz tylko gasketa pod glowice brak i block guarda ... reszta jest .. w takim kicie
[ Dodano: 2005-09-15, 00:23 ]
Byla gdzies informacja zarowno na forach polskich ja i zagranicznych ze te tanie zestawy do turbo to sa podrobki z chin . Rozne jaja sie z nimi dzieja miedzy innymi pekaja korpusy turbin. Chceesz caly zestaw i zeby to banglalo ? Musisz zaplacic i nie ma bata. Chyba ze spawarka i inne urzadzenia nie sa ci obce to rob sobie homemadeturbo. Dobrze zestrojone silniki typu b18c1 b18c4 potrafia znosic na seryjnych gratach doladowanie w okolicach 12psi. Jezeli nie chcesz isc pozniej dalej w moc tomoze zastanowisz sie nad jakims zestawem turbocharger. Tak czy siak zabawa w nowe turbo nie zejdzie ci ponizej 8 tys. i pamietaj , ze biednych ludzi nie stac na tanie graty. Powodzenia.
zobacz tu
http://www.turbo-kits.com
Byla gdzies informacja zarowno na forach polskich ja i zagranicznych ze te tanie zestawy do turbo to sa podrobki z chin . Rozne jaja sie z nimi dzieja miedzy innymi pekaja korpusy turbin. Chceesz caly zestaw i zeby to banglalo ? Musisz zaplacic i nie ma bata. Chyba ze spawarka i inne urzadzenia nie sa ci obce to rob sobie homemadeturbo. Dobrze zestrojone silniki typu b18c1 b18c4 potrafia znosic na seryjnych gratach doladowanie w okolicach 12psi. Jezeli nie chcesz isc pozniej dalej w moc tomoze zastanowisz sie nad jakims zestawem turbocharger. Tak czy siak zabawa w nowe turbo nie zejdzie ci ponizej 8 tys. i pamietaj , ze biednych ludzi nie stac na tanie graty. Powodzenia.
zobacz tu
http://www.turbo-kits.comchłopaki ,a takie pytanko ,mozna bardzo tanio kupić intercooler z astry 1.7 TD - na allegro nówki po 100zł ,czy taki intercooler na soft turbo zdoła wychłodzić powietrze?
nie widze powodów dla ktorych mialby sie nie sprawdzic. rownie dobre wymiarami sa z clio/megane dci, mondeo tdci.
To ja postaram się pomóc
Link do uturbienia Primery - jast tam fota+ opis jak zrobić tani kolektor pod turbo
http://www.streetracing.p...der=asc&start=0tu znajdziesz tanie IC-oolery+Blow-offy , a moze nawet turbinke (polecam Czika)
Blow-off
http://forum.turbokillers.com/tematy_2590.htmsprzedaje je jeszcze Dr Red Devil
IC robi na zamówienie Pajak2444, ale inne IC też znajdziesz w dziale gielda.
Turbinki całe stosy chłopaki sprzedają , lepsza chyba by była z S14 :roll:SM6 też sie zdarzają(ostanio na StreetRacing ktoś chciał za 700zł nówke sprzedać)
Regulator ciśnienia paliwa widzialem na Street racing za 200zł bodajże z lanci integrale
p.s. trzymam Qciuki za powodzenie projektu
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl