ďťż

Wolf

Jak w temacie. Kilka dni temu nawalily mi hamulce z tylu. Wszystko ladnie rozebralem, poczyscilem, odmalowalem. Zabralem sie do montazu i powstal maly problem... za cholere nie moge wsadzic gumek w cylinderek, za kazdym razem wychodzi mi ona bokiem. Czytalem temat o regeneracji, radzono uzyc jakiejs zatyczki po dezodorancie czy cus - w calym domu i garazu nie znalazlem niczego co by moglo podpasowac. Troche lipa isc do drogerii i lazic z tloczkiem w reku
Zna ktos jakis inny sposob na umocowanie tych gumek w odpowiednim miejscu?


trochę posmaruj smarem silikonowym jak się trochę pomęczysz wszystko wejdzie na swoje miejsce
ja najpierw nakładałem gumkę na tłoczek ale nie w to miejsce docelowe tylko na sam koniec
a drugi koniec gumy wsadzasz w zacisk i to wszystko składasz do kupy
nie gwarantuje że wyjdzie za 1 razem ale mi ten sposób zawsze wychodzi najłatwiej
najpierw z tylu i pozniej meczysz z przodu malym srubokretem tylko zeby jej nie rozerwac i przede wszystkim porzadnie tam oczyscic pomecz sie troche

trochę posmaruj smarem silikonowym powodzonka... paprac wewnatrz zacisku czyms innym niz plyn hamulcowy, zwilz plynem i walcz;) da sie , mi sie udalo


Meczylem sie z tym 1h az mnie zmrok zastal. Jutro "pocwicze" jeszcze. Do smarowania uzywam odpowiedniego samru do cylinderkow i tloczkow hamulcowych.
wrobellos, jest specjalny smar, który jest dedykowany właśnie do gumek występujących w zacisku i stosuje się go jako "ułatwiacz" do osadzenie tłoczka o raz aby zabezpieczyć gumę, a co do montażu, to tak jak koledzy wcześniej napisali, najpierw zakładasz gumkę na koniec tłoczka tak aby tylko siedziała ta gumka po czym wkładasz delikatnie tłoczek, tak aby ranty gumki weszły do środka i zaczynasz powoli kręcić, jak poczujesz że tłoczek siadł na gwincie to jest dobrze, kręcisz tak do momentu aż guma zacznie się marszczyć, wtedy cofasz tłoczek w przeciwną stronę, aż guma się wyprostuje i znów do przodu i tak w kółko, bacz na to czy aby gumka dobrze siedzi na swoim miejscu.
gis dobrze powiada jak już tłoczek wejdzie na gwint to masz z górki ewentualnie aby nie bawić się z marszczeniem gumki jak posmarujesz trochę tłoczek jakimś smarem , płynem ham to gumka będzie się ładnie po nim przesuwać
jak coś nie wyjdzie to przecież zawsze można wziąść szmatkę wytrzeć i zacząć od nowa
wrobellos poczytaj trochę o właściwościach smaru silikonowego i do czego go można stosować
ja bym na prawde wolal kupic dezodorant albo jakis maly spray za 10zl niz sie z tym tak meczyc. tak jak mowicie to ja kiedys 2 reperaturki pocialem zanim sie udalo wsadzic. patent z zatyczka i zrobisz to w pare minut, tloczek wskoczy jak w masło, nie zniszczysz reperaturki i bedzie jezdzilo, a tak to zawsze rebus czy gumka wskoczyla czy ja przyciales tloczkiem.
Ja zrobiłem według Przepisu z forum o regeneracji i użyłem do tego zatyczki od dezodorantu Nivea idealnie pasuje
zależy czy przednie zaciski czy tylne bo jest różna średnica tłoczka raczej
NO TYŁ ROBIŁEM I SPASOWAŁ ALE DO PRZODU TEŻ DA SIE DOBRAĆ I Z TYM PATENTEM JEST BARDZO WYGODNIE NIE UŻYWAŁEM ŻADNYCH SRUBOKRĘTÓW ANI NIC TAKIEGO BO PRZY UŻYWANIU TAKICH RZECZY MOŻNA GUMKI USZKODZIĆ . A POTEM ZNOWU WYDATEK JAK SIE PRZEBIJE ALBO CŚ INNEGO ZROBI :p
a tak w ogole to gdzie mozna nabyc reperaturki tylnich zaciskow?
pewnie w monopolowym
maniekszn, chyba najlepszym miejscem bedzie sklep z czesciami
Reperaturki tył do ed9: Autoften D4152
ja zakładałem w ed9 reperaturki autofren D4446 i ok
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl