ďťż

Wolf

Nowe przepisy na sezon 2006 SSS:

Popatrzcie czy to Wam odpowiada, jak ktoś coś znajdzie jeszcze co trzeba poprawić to niech pisze, można się nad nim pastwić tydzień, bo terminy nas gonią,

Kalendarz imprez na 2006 jest już prawie gotowy, dam info tak szybko jak to będzie możliwe. Szczegółowy regulamin bracketu będzie osobno, do tematu podziału na street i open wrócimy w następnym sezonie, głosy dotyczące tych propozycji były zbyt podzielone więc w 2006 zostaje jeszcze "po staremu".

§8 Podział na klasy

8.1 Na wyścigach organizowanych jako rundy WRMP i Pucharu SSS obowiązuje następujący podział na samochodowe klasy startowe SSS (SKS SSS):

a) Mini - pojemność silnika do 1550 cm, wolnossące, napęd dowolny,
b) Mini Plus - pojemność silnika do 1550 cm z doładowaniem, napęd dowolny,
c) Diesel – z doładowaniem lub wolnossące, napęd dowolny, zasilane olejem napędowym
d) Profi – FWD, wolnossące, pojemność silnika powyżej 1550 cm,
e) Profi Plus - RWD lub AWD, wolnossące , pojemność silnika powyżej 1550 cm, wolnossące rotary engine,
f) Turbo – FWD z doładowaniem,
g) Turbo Plus - RWD lub AWD i maksymalnie 5 cylindrów z doładowaniem, rotary engine z doładowaniem,
h) Maxi - minimum 6 cylindrów z doładowaniem RWD lub AWD,
i) Outlaw - nie spełniające warunków technicznych zawartych w Par. 9.1 do 9.5.

8.2 Objaśnienia dodatkowe do podziału na klasy startowe:
a) doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu, pojedyncze lub podwójne turbo lub dowolna kombinacja tych elementów,
b) FWD, RWD, AWD to rodzaj napędu, (w kolejności: przednia oś, tylna oś, dwie osie),
c) rotary engine to silnik Wankla.

8.3 Na wyścigach organizowanych jako rundy WRMP i Pucharu SSS obowiązuje następujący podział na motocyklowe klasy startowe SSS (MKS SSS):

a) Moto – pojemność silnika do 750 cm
b) Moto Plus – pojemność silnika do 1100 cm
c) Moto Maxi – pojemność silnika powyżej 1100 cm

§9 Warunki techniczne i bezpieczeństwa:

9.1 Przepisy ogólne:

1) Samochody i motocykle muszą posiadać ważny dowód rejestracyjny. Wyjątkiem są pojazdy posiadające Książkę Samochodu Sportowego PZM. Pojazd, którego konstrukcja wskazuje, że może zagrażać bezpieczeństwu zawodów może być wykluczony z zawodów przez DR, DW lub ZSS.
2) Samochody z czasem ET poniżej 10 sekund muszą posiadać stalową klatkę bezpieczeństwa lub stalowy pałąk zamontowany za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz samochodu) i chroniący przed wgnieceniem się dachu. Kierowca takiego samochodu musi być ubrany w kombinezon. Wymagania te muszą być spełnione licząc od zawodów następujących po zawodach, w których samochód osiągnął czas ET mniejszy od 10 sekund. Kombinezon jest wymagany również w przypadku zamontowania zbiornika paliwa lub akumulatora w inny sposób niż seryjny.

9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu:

1) Budowa i działanie seryjnego nadwozia nie może podlegać zmianom z wyjątkiem punktów wymienionych poniżej.
2) Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, drzwi przednie od strony pasażera, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub poliwęglanu. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego oraz grubość minimum 2 mm.. Możliwa jest wymiana drzwi przednich od strony kierowcy pod warunkiem zainstalowania klatki bezpieczeństwa. Elementy te muszą być szczelnie i trwale przytwierdzone do pojazdu przy pomocy zapinek lub skręcone śrubami. Drzwi kierowcy muszą się otwierać i zamykać jak seryjne.
3) Dozwolona jest wymiana przednich i tylnych błotników na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego lub kevlaru o wymiarach nie większych niż 20 cm ponad seryjne.
4) Jednoczęściowa przednia lub tylna część karoserii (maska lub bagażnik połączone z błotnikami i zderzakiem) są dozwolone.
5) Przednia szyba musi być szklana (wyjątek stanowi seryjnie zamontowana szyba z innego niż szkło materiału).
6) Szyby inne niż zamontowane seryjnie muszą być trwale i szczelnie przymocowane do samochodu. Minimalna grubość szyb innych niż seryjne to 2 mm.. Zabronione jest używanie taśm do ich mocowania.
7) Wymagana jest seryjna karoseria z pełną podłogą z uwzględnieniem punktu 8. Wycinanie fragmentów lub dokonywanie wierceń w płycie podłogowej, przegrodzie komory silnika i innych częściach karoserii w celu zmniejszenia wagi jest zabronione. Dopuszczalna jest modyfikacja podłużnicy w związku ze zmianą silnika lub osprzętu. W takim przypadku pojazd musi być wyposażony w klatkę bezpieczeństwa lub pałąk.
8 ) Dopuszczalna jest modyfikacja płyty podłogowej, ale jedynie w związku ze zmianą typu napędu.
9) Światła stop muszą funkcjonować. Dopuszczalne jest wyjęcie świateł przednich w celu polepszenia przepływu powietrza.
10). Przedni fotel kierowcy, tapicerka na drzwiach przednich od strony kierowcy i deska rozdzielcza są wymagane.
11) Dopuszcza się wymianę fotela na lżejszy, ale zapewniający bezpieczeństwo dla kierowcy.
12) Dopuszcza się zamianę seryjnej tapicerki na drzwiach przednich od strony kierowcy na wykonaną z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub poliwęglanu. Nowe elementy nie mogą posiadać ostrych krawędzi i muszą być bezpieczne dla kierowcy (minimalna grubość 2mm).
13) Deska rozdzielcza musi być seryjna lub podobna do seryjnej i wykonana z włókna węglowego, szklanego lub kevlaru. Nie mogą w niej występować ostre krawędzie. Możliwe jest dodanie elementów nieseryjnych ułatwiających montaż wskaźników, zegarów lub przełączników w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu kierowcy.
14) Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gaśnicę.
15) Samochód musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.
16) Stosowanie klatek bezpieczeństwa jest dozwolone.
17) Dozwolone jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu lub telewizyjną rejestrację przejazdu podczas trwania zawodów. Wyniki tych pomiarów lub rejestracji nie mogą stanowić podstawy do zgłaszania protestów.
18 ) W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy.
19) Nieseryjny zbiornik paliwa może się znajdować jedynie w miejscu seryjnego zamontowania, w bagażniku lub tylnich błotnikach (ale nie po stronie silnika) i musi być na trwałe przytwierdzony do podłoża. Zbiornik paliwa musi być wykonany z niepalnego materiału.
20) Butla podtlenku azotu musi być na stałe przytwierdzona do podłoża podczas trwania zawodów.
21) W drzwiach od strony kierowcy wymagane jest działanie seryjnego mechanizmu opuszczającego i podnoszącego szybę. Można usunąć ten mechanizm jeżeli w samochodzie jest zainstalowana klatka bezpieczeństwa lub pałąk.
22) Spadochrony wspomagające hamowanie są dozwolone.
23) Tylne kółka zamontowane w celu poprawy przyczepności są dozwolone ale nie mogą wystawać więcej niż 300 cm poza obrys samochodu.

9.3 Zawieszenie, hamulce i opony samochodu:

1) Muszą być zachowane seryjne punkty mocowania zawieszenia.
2) Nieseryjne amortyzatory, sprężyny oraz rozpórki są dopuszczalne.
3) Przy wszystkich kołach muszą być działające amortyzatory.
4) Wysokość bieżnika opony musi wynosić minimum 2 mm z wyjątkiem pkt.5.
5) Opony bezbieżnikowe (slick) mogą być używane w każdej klasie startowej.
6) Minimalna średnica felgi to 13 cali, wyjątek stanowią auta seryjnie wyposażone w mniejsze rozmiary felg. Opony mogą wystawać poza obrys samochodu nie więcej niż 20 cm z każdej strony.
7) Samochód musi posiadać sprawny układ hamulcowy, kierowniczy i stabilizujący kierunek jazdy.
8 ) Zabronione jest używanie tzw. dojazdówek.

9.4 Silnik i skrzynia biegów samochodu:

1) Wymiany silników (swapy), zmiany sterowania elektroniką i inne podnoszące moc silnika są dozwolone.
2) W przypadku, gdy w samochodzie znajdują się elementy któregokolwiek z doładowań to będą one liczone jako zastosowane nawet wtedy, gdy instalacja jako całość nie funkcjonuje.
3) Mogą być przeprowadzane dowolne modyfikacje skrzyni biegów pod warunkiem zachowania seryjnych kształtów i rozmiarów całej płyty podłogowej (jej pionowych i poziomych elementów).
4) Silnik musi być zamontowany w tym samym miejscu, co w samochodzie seryjnym.
5) Zmiana umiejscowienia akumulatora i jego wielkości jest dozwolona. Akumulator przeniesiony do kabiny nie może się znajdować bliżej niż 50 cm od fotela kierowcy i musi być trwale przytwierdzony do podłoża w tylnej części pojazdu.
6) Do napędzania silnika w (w zależności od jego rodzaju) można używać tylko LPG, oleju napędowego lub benzyny.
7) Zabronione jest używanie nitrometanu w klasach innych niż Outlaw.
8 ) Zabronione jest zmniejszanie seryjnej pojemności silnika, która spowoduje przesunięcie samochodu do klasy niższej.

9.5 Układ wydechowy samochodu:

1) Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się z tyłu lub boku pojazdu. Jeżeli koniec układu wydechowego znajduje się z boku to jego koniec musi być w odległości nie większej niż 50 cm od tylnej osi pojazdu (wyjątek stanowi sytuacja, gdy układ wydechowy został seryjnie zamontowany w inny sposób). Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych samochodów doładowanych nie stanowi końca układu wydechowego.
2) Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20 cm od obrysu samochodu i spełniać warunki bezpieczeństwa dla kierowcy i innych osób.

9.6 Warunki techniczne w klasie Outlaw

1) Pojazd musi posiadać fotel kierowcy na stałe przytwierdzony do podłoża, pasy bezpieczeństwa oraz gaśnicę.
2) Pojazd musi posiadać minimum trzy koła, sprawny układ kierowniczy, hamulcowy oraz klatkę bezpieczeństwa lub pałąk. Pojazd może być wyposażony w tylne kółka oraz spadochron hamujący.
3) Klatka bezpieczeństwa lub pałąk nie są wymagane, jeżeli taką decyzję podejmie DR lub DZ.
4) O dopuszczeniu pojazdu i kierowcy do startu w klasie Outlaw decyduje DR lub DZ.

9.7 Warunki techniczne i bezpieczeństwa w klasach motocyklowych:

1) Każdy kierowca musi posiadać zapięty kask, kombinezon, rękawice i buty motocyklowe. Zabroniony jest start z pasażerem.
2) Motocykl musi posiadać seryjną ramę, sprawne wszystkie światła, tłumik i hamulce oraz seryjny sposób przeniesienia napędu.
3) Dozwolone są modyfikacje skrzyni biegów, silnika (poza zmniejszającymi pojemność), zawieszenia i inne zmiany motocykla nie zabronione w ppkt.2) jeżeli nie zagrażają bezpieczeństwu zawodnika lub osób trzecich.

§10 Przebieg zawodów.

10.1 Przedmiotem współzawodnictwa sportowego w WRMP jest pokonanie w jak najkrótszym czasie odległości ¼ mili tj. 402,336 m wyznaczonej pomiędzy linią „Startu” i linią „Meta” przez minimum jeden z pary startujących pojazdów.
10.2 Kierowcy biorący udział w wyścigach parkują pojazdy na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu. Organizator może zezwolić na przeprowadzenie dodatkowego, płatnego treningu przed zawodami.
10.3 Na parkingu albo w miejscu do tego wyznaczonym prowadzone są badania kontrolne odbierane zgłoszenia oraz przydzielane numery startowe.
10.4 Kierowca podczas trwania wyścigu musi posiadać na głowie zapięty kask oraz zapięte pasy bezpieczeństwa.
10.5 Wszystkie szyby podczas wyścigu muszą być zasunięte.
10.6 W pojeździe podczas wyścigu nie mogą przebywać pasażerowie.
10.7 Każdy kierowca może prowadzić w rundzie tylko jeden pojazd w danej klasie.
10.8 Każdy pojazd może startować tylko w jednej klasie z wyjątkiem Par.10.27
10.9 Jeżeli kierowca chce startować w innej klasie, niż wynika to z regulaminu podziału na klasy startowe to w chwili składania zgłoszenia do zawodów musi zgłosić z taki wniosek. DR lub DZ w uzasadnionych przypadkach może wyrazić na to zgodę.
10.10 Rozpoczęcie wyścigów, ich kolejność oraz zmiany w organizacji wyścigów określają komunikaty.
10.11 Wyznaczeni zawodnicy (ośmiu najlepszych w danej klasie) są zobowiązani do stawienia się na wydzielonym parkingu zamkniętym w ciągu 5 minut od ogłoszenia wyników eliminacji danej klasy na tablicy ogłoszeń w celu przeprowadzenia dodatkowego badania kontrolnego.
10.12 Sygnał do startu dla obydwu pojazdów dają zmieniające się automatycznie światła. Start zawodników następuje w momencie zapalenia się światła zielonego.
10.13 O wejściu do półfinałów (lub ćwierćfinałów jeżeli organizator zdecyduje o ich przeprowadzeniu) decyduje czas przejazdu ET plus RT z eliminacji. Zwycięzcą w parze ćwierćfinałowej, półfinałowej i finałowej jest zawodnik, który osiągnie krótszy czas przejazdu ET plus RT mierzony do tysiącznej części sekundy (gdzie ET to czas przejazdu między linią startu a mety, a RT to czas reakcji zawodnika na zapalenie się zielonego światła). W przypadku równości czasów decyduje lepsze ET.
10.14 Zasady obowiązujące przy ustawianiu się na linii startu oraz falstartach:
a) zawodnicy na starcie są ustawiani automatycznie przez system pomiarowy. Zawodnik podjeżdżający powoli na start ma obowiązek zatrzymania się po zapaleniu się światła sygnalizującego. W takiej pozycji oczekuje na uruchomienie procedury startowej.
b) w eliminacjach każdy zawodnik może spowodować tylko jeden falstart przy czym wyścig w takim przypadku nie będzie powtórzony,
c) drugi falstart w eliminacjach powoduje wykluczenie z wyścigów,
d) w ćwierćfinale, półfinale i finale każdy falstart powoduje wykluczenie zawodnika z wyścigu za wyjątkiem sytuacji gdy w którymkolwiek z tych wyścigów falstartu dokonają obaj zawodnicy. W takim przypadku wyścig będzie powtórzony. Zawodnik ma 2 minuty na stawienie się na linii startu, po tym czasie DW lub DR wyklucza go z zawodów a zwycięzcą (bez konieczności wykonania przejazdu) zostaje zawodnik gotowy do startu. W przypadku awarii dwóch pojazdów z pary (po zakończeniu eliminacji), które uniemożliwiają dojechanie na pole startowe, o punktacji decyduje lepszy czas ET plus RT uzyskany w eliminacjach. Jeżeli pojazd ulegnie awarii po ustawieniu się na polu startowym lub po starcie, zawodnik ma prawo (nie obowiązek) dopchania go samodzielnie do linii mety i dokończenia przejazdu w taki sposób. Zwycięzcą zostanie także zawodnik z pary, który dalej zajedzie(dopcha) pojazd ale żaden nie przekroczy linii mety.
e) falstarty będą wywieszone na tablicy ogłoszeń.
10.15 Wyniki uzyskane przez kierowców są mierzone za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych i na bieżąco wyświetlane na tablicy wyników.
10.16 Wyścigi eliminacyjne w poszczególnych klasach odbywają się dwukrotnie parami. Do półfinałów zostaną zakwalifikowani zawodnicy, którzy uzyskali cztery najlepsze czasy z uwzględnieniem pkt.13.4.
10.17 Wyścigi półfinałowe stanowią pary I-IV oraz II-III
10.18 Wyścig finałowy wyłania zwycięzcę w danej klasie. Trzecie miejsce jest ustalane na podstawie czasów osiągniętych w przejazdach półfinałowych.
10.19 Klasę stanowią minimum 4 samochody.
10.20 Jeżeli liczba samochodów w klasie nie przekracza 6 to można nie przeprowadzać wyścigów półfinałowych (ew. ćwierćfinałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4), a przechodzi się bezpośrednio do finałowych (ew. półfinałowych i finałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4)
10.21 Zawodnik ma obowiązek zgłoszenia się po odbiór nagród i tytułów.
10.22 W trakcie przejazdu dopuszcza się schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) ale jedynie przy użyciu instalacji do tego przeznaczonej i będącej na wyposażeniu samochodu.
10.23 Schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) jest zabronione tylko na polu startowym.
10.24 W trakcie zawodów dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw i modyfikacji nie powodujących zmiany przydzielonej klasy.
10.25 Naprawy i modyfikacje (również pomiędzy przejazdem półfinałowym a finałowym) muszą zostać zakończone do momentu wywołania zawodnika na start.
10.26 Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są zawodnik oraz mechanicy.
10.27 Piętnastu najszybszych kierowców z klas wymienionych w § 8.1 ma prawo do startu w eliminacjach klasy Outlaw. Można dokonać zmiany kierowcy przed rozpoczęciem eliminacji do klasy Outlaw lub przed zawodami dokonać zapisów równocześnie do klasy powszechnej oraz Outlaw.

§11 Kary

11.1 W przypadku naruszania zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach będą nakładane następujące kary regulaminowe przez DZ lub DR:
a) upomnienie
b) kara finansowa (DZ lub DR do 2000 PLN, ZSS do 3000 PLN)
c) kara czasowa (do 2 sekund doliczanych do uzyskanego wyniku)
d) niedopuszczenie do startu
e) wykluczenie z wyścigu
f) usunięcie z terenu imprezy
g) wykluczenie z zawodów (wraz z odebraniem punktów i zdobytych nagród).
11.2 Od kar nałożonych przez DZ lub DR kierowca ma prawo odwołać się do ZSS (w ciągu 10 minut od jej nałożenia).

§12 Protesty

12.1 Zawodnik ma prawo do oprotestowania wyniku osiągniętego przez innego zawodnika w tej samej klasie, jeżeli uważa, że został on osiągnięty niezgodnie z regulaminem.
12.2 Protest powinien być skierowany do DZ lub DR i złożony na piśmie wraz z kaucją 400 PLN najpóźniej w ciągu 10 minut od momentu ogłoszenia wyników. Protest można też złożyć w trakcie trwania przejazdów danej klasy lub przed rozpoczęciem zawodów. Rozpatrzenie protestu związanego z podejrzeniem przekroczenia dozwolonej pojemności lub innego powodującego konieczność rozebrania silnika przeprowadza zakład wskazany przez organizatora rundy na koszt protestującego jeżeli protest nie był zasadny lub oprotestowanego, jeżeli protest okazał się słuszny. W badaniu technicznym mają prawo brać udział obydwaj zawodnicy lub osoby przez nich wyznaczone. Zapisy §11 stosuje się odpowiednio.
12.3 Kaucja podlega zwrotowi jeżeli protest był uzasadniony. Gdy złożony protest jest pozbawiony podstaw, do uzyskanego czasu kierowcy protestującego zostanie doliczona kara czasowa do 2 sekund i orzeczony przepadek kaucji.
12.4 O zasadności protestu orzeka DZ, DR lub ZSS i ta decyzja jest ostateczna.

§13 Punktacja i nagrody w poszczególnych rundach.

13.1 Kierowcy, którzy zajęli w klasie miejsca I-VIII otrzymują następującą ilość punktów:
I miejsce – 10 punktów,
II miejsce – 8 punktów,
III miejsce – 6 punktów,
IV miejsce – 5 punktów,
V miejsce – 4 punkty,
VI miejsce – 3 punkty,
VII miejsce – 2 punkty,
VIII miejsce – 1 punkt.
13.2 Zdobywcy miejsc I-III otrzymują nagrody oraz puchary.
13.3 Punkty za miejsca I-IV są przydzielane na podstawie wyników z wyścigów finałowych natomiast punkty za miejsca V-VIII na podstawie czasów uzyskanych w eliminacjach.
13.4 Podczas zawodów organizator zastrzega sobie możliwość rozegrania ćwierćfinałów według schematu I-VIII, II-VII, III-VI, IV-V, a następnie półfinałów i finałów. W takim przypadku punkty za miejsca V-VIII zostaną przyznane na podstawie czasów z ćwierćfinałów. Jeżeli z przyczyn niezależnych od organizatora lub awarii technicznej sprzętu pomiarowego biegi ćwierćfinałowe, półfinałowe, finałowe lub eliminacyjne we wszystkich klasach nie mogłyby się odbyć to o klasyfikacji końcowej decydują czasy ET + RT osiągnięte w eliminacjach.
13.5 Przeprowadzenie biegów finałowych dla klas motocyklowych zależy od decyzji organizatora

§14 Klasyfikacja końcowa WRMP

14.1 Kierowca jest sklasyfikowany w sezonie w klasie startowej, jeżeli ukończył minimum jedną rundę WRMP w tej klasie.
14.2 Kierowca zdobywa punkty w WRMP jeżeli wykona przynajmniej jeden prawidłowy przejazd i znajdzie się na miejscu od I do VIII w rundzie z uwzględnieniem 10.14.d). W punktacji są brani pod uwagę jedynie kierowcy posiadający odpowiednią licencję PZM. Przez prawidłowy przejazd rozumie się przejazd z określonym czasem ET+RT wywieszony na tablicy wyników i sytuację określoną w 10.14.d). Falstarty oraz wykluczenia nie są zaliczane jako prawidłowe przejazdy.
14.3 W klasyfikacji rocznej dla każdego kierowcy będą uwzględniane punkty z wszystkich rozegranych rund WRMP po odjęciu najgorszego wyniku (najgorszym wynikiem jest również nieobecność na danej rundzie lub wykluczenie). Jeżeli kierowca uzyska licencję w trakcie trwania danego sezonu to do punktacji końcowej zaliczane są punkty z wszystkich rund, w których startował i zajął miejsca punktowane nie mając jeszcze licencji. Data wydania licencji w powyższym przypadku nie może być późniejsza niż data ostatniej rundy WRMP w danym sezonie.
14.4 Zwycięzca klasyfikacji końcowej w klasie startowej zostanie kierowca, który uzyska największą ilość punktów obliczonych zgodnie z pkt.14.3.
14.5 W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decyduje większa ilość lepszych miejsc w rundach. W przypadku dalszej równości tytuł zdobywa kierowca, który zajął lepsze miejsce na ostatniej rundzie WRMP.
14.6 Na zakończenie sezonu zwycięzcom poszczególnych klas zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski w zależności od ilości sklasyfikowanych kierowców w danej klasie startowej:
a) przy minimum 6 kierowcach – Mistrz Polski
b) przy minimum 8 kierowcach – Mistrz i V-ce Mistrz Polski
c) przy minimum 10 kierowcach – Mistrz, I i II V-ce Mistrz Polski
14.7 Klasyfikacja zespołowa WRMP zostanie przeprowadzona jeżeli w sezonie zostaną sklasyfikowane minimum 4 zespoły (MP), 5 zespołów (MP i Wice MP), 6 zespołów (MP, Wice MP i II Wice MP). Zespół stanowi od 2 do 3 kierowców. O zwycięstwie decyduje suma punktów zdobytych przez wszystkich kierowców w poszczególnych klasach wyliczona zgodnie z pkt.14.3 z tym że:
a) punkty dla jednego kierowcy z zespołu (w przypadku gdy w zespole jest dwóch zawodników) mogą być sumowane maksymalnie z dwóch klas startowych,
b) punkty dla każdego kierowcy z zespołu (w przypadku gdy w zespole jest trzech zawodników) są sumowane tylko z jednej klasy startowej.
14.8 Zgłoszenia zespołów należy dokonać bezpośrednio na zawodach lub wysyłając informacje do SSS (biuro@sss.org.pl). Należy podać: nazwę zespołu, dane zawodników, klasy i numery startowe oraz rodzaj licencji zawodniczej lub zgłosić zamiar jej wyrobienia w trakcie sezonu. Zmiany lub tworzenie nowych składów osobowych zespołów mogą następować najpóźniej 7 dni po zakończeniu trzeciej rundy WRMP. Przepisy §14.3 stosuje się odpowiednio.
14.9 Zasady startów zespołów sponsorowanych zostaną ustalone w regulaminie danej rundy.

§15 Klasyfikacja końcowa Pucharu SSS

15.1 Kierowca jest sklasyfikowany w sezonie w klasie startowej, jeżeli ukończył minimum jedną rundę Pucharu SSS w tej klasie.
15.2 Do klasyfikacji rocznej będą brane punkty ze wszystkich rozegranych rund po odjęciu najgorszego wyniku. (najgorszym wynikiem jest również nieobecność na danej rundzie lub wykluczenie)
15.3 Zwycięzca klasyfikacji końcowej w klasie startowej zostanie kierowca, który uzyska największą ilość punktów.
15.4 W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decyduje większa ilość lepszych miejsc w rundach. W przypadku dalszej równości decyduje lepsze miejsce na ostatniej rundzie pucharu.

Zaporzyczone z forum.sss.org.pl


Nie wprowadzili kolektorw dragowych ,ciekawe dlaczego
Dobrze, że wprowadzili ET+RT od eliminacji, bo tak wiało nudą jak każdy sobie startował...
ja bym tylko zmienil aby punkty w poszczegolnych eliminacjach zdobywali kierowcy do 12-15 miejsca automatycznie zwiekszenie punktow za miejsca premiowane punktami dotychczas (1-8)


A tak na marginesie tego nowego regulaminu :

a) Mini - pojemność silnika do 1550 cm, wolnossące, napęd dowolny,
b) Mini Plus - pojemność silnika do 1550 cm z doładowaniem, napęd dowolny,
c) Diesel – z doładowaniem lub wolnossące, napęd dowolny, zasilane olejem napędowym
d) Profi – FWD, wolnossące, pojemność silnika powyżej 1550 cm,

To jak oni teraz przy tej nowej ustawie okreslą jaką masz daną pojemność w aucie skoro nie masz jej w dowod wpisanej
Jeśli bedą czytelne, to po numerach silnika. Mam nadzieję, że bardziej przyłożą się do badań technicznych.
A jesli komuś nr silnika znikną ? np czesty jest to przypadek w SC gdzie nr silnika potrafią zniknąc ot tak , nie można wykluczyć że u mnie w 1.6 też nie znikną
w sc znikają bo to fiat i taka jakość materiałów
trzeba miec nadzieje ze badania techniczne beda badziej rygorystyczne.
Powinno być tak jak w RSMP, jeśli zawodnik jest podejrzany o jakiś wałek, to zawodnicy składają protest, wpłacają kaucje, sędziowie rozbierają sprzeta, jeśli wykryją coś niezgodnego z regulaminem kolesia dyskwalifikują, kaucja jest zwracana. Jak autko jest ok, to kaucja przepada, tylko nie pamiętam jak jest dalej; ale chyba silnik trzeba złożyć na swój koszt.

Powinno być tak jak w RSMP, jeśli zawodnik jest podejrzany o jakiś wałek, to zawodnicy składają protest, wpłacają kaucje, sędziowie rozbierają sprzeta, jeśli wykryją coś niezgodnego z regulaminem kolesia dyskwalifikują, kaucja jest zwracana. Jak autko jest ok, to kaucja przepada, tylko nie pamiętam jak jest dalej; ale chyba silnik trzeba złożyć na swój koszt.
No to tak jest,500zł chyba zeby zlozyc protest
I nikt na taki koszt składania za swoje nie zgodzi to raz dwa widze oczami wyobrazni koszenie konkurencji poprzez latające prostesty innych i ciągłe rozbieranie i składanie silników oraz wszystkowiedzących sędziów którzy oczywiscie świetnie będą wiedzieć co to mini me i czym się rózni i dlaczego akurat na 1.5 widnieje Vtec ( bo przecież jak Vtec to musi być 1.6 wiec jakim k.. cudem jesteś w mniejszej klasie hehe ) .
Niestety to czarne wizje jednak są jak najbardziej realne w tym społeczeństwie i przy obecnych przepisach których chyba nikt nie brał pod uwage tworząc ten nowy regulamin a chyba nikt nie zaprzeczy że jest to istotna kwestia .
Poskładać SC za swoje ok ale juz szlak by cię trafiał jakbyś miał składać coś mniejszego podobnego do czegoś większego które ktoś inny uzna że jednak jest wieksze
Pozatym chyba w rajdach to w wiekszości auta są z lawety sciągane , pieniądze wchodzą ciut wieksze w gre panowie mają sponsorów i zawsze jak ktoś powie żeś jest bee to sobie mozna auto na lawete wpakować i do domu je odwiezść a jak ja mam wrocić do domu autem moim przygotowanym do scigania ktore mi rozbiorą o 18 i każą poskładać za swoje w sobotni wieczór .
Pamietajmy że 400 m to jeszcze nadal dominacja nie panów z portfelem szerokości mojego Eh3 tylko takich ludzi z pasją jak my którzy dłubią auto za swoje , i raczej podkładanie świni przez kogoś innego na zawodach na reke nie bedzie w kosztach skalkulowane.
hmm.. akurat w hondzie zmieżyć pojemność to wystarczy tylko chcieć, i mieć kawałek drutu pod ręką.. przecież Dseria różni sie wykorbieniem, a b serią raczej nikt 1.5 udawać nie będzie... wogóle pomiar pojemności jakiąś czarną magią nie jest.. wystarczy chcieć...

Nie wprowadzili kolektorw dragowych ,ciekawe dlaczego

Ty już wiesz, ale może kogoś innego też to ciekawi, więc

Szkoda, że nie będzie podziału na klasy "Open" i "Street"... Tak czy siak raz sobie wystartuje, a potem bede śmigał na Szymany.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl