Wolf
Regulamin WRMP 1/4 mili 2007 im. Jana Wdowczyka
§1 Przepisy ogólne
1.1 Regulamin wyścigów równoległych (zwany dalej Regulaminem lub Regulaminem WRMP) jest dokumentem określającym zasady rozgrywek i uczestnictwa w wyścigach na dystansie 1/4 mili, mających rangę Mistrzostw Polski.
1.2 Wyścigowe Równoległe Mistrzostwa Polski (zwane dalej WRMP) są własnością Polskiego Związku Motorowego.
1.3 Zawody wpisane do ogólnopolskiego kalendarza PZM winny być rozgrywane zgodnie z przepisami niniejszego Regulaminu, natomiast w pozostałych zaleca się stosowanie poniższych przepisów.
1.4 Nadzór nad przebiegiem w/w zawodów w imieniu Głównej Komisji Sportu Samochodowego PZM (zwanej dalej GKSS) sprawuje Komisja Wyścigowa (zwana dalej KW), która zastrzega sobie prawo do interpretacji niniejszego regulaminu, rozpatrywania i rozstrzygania wszelkich rozbieżności i wątpliwości, które mogą powstać przy stosowaniu i interpretacji niniejszego regulaminu i innych przepisów, w oparciu o które rozgrywane są WRMP oraz do podejmowania decyzji, a ponadto do:
a) ustalenia na dany sezon sportowy charakteru zawodów oraz tytułów, o które mogą ubiegać się kierowcy,
b) ustalenia w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Sprintu Samochodowego kalendarza ogólnopolskich wyścigów równoległych w randze Mistrzostw Polski,
c) zatwierdzania wyników i przyznawania tytułów,
d) oceny organizatorów zawodów.
1.5 Regulamin niniejszy oparty jest o przepisy Międzynarodowego Kodeksu Sportowego FIA w zakresie sportu wyścigowego.
1.6 Podczas rund WRMP nie obowiązują przepisy ustawy "Prawo o ruchu drogowym" 1.7 Zmiany Regulaminu Wyścigów Równoległych mogą być dokonywane w porozumieniu PZM i Stowarzyszenia Sprintu Samochodowego (zwanego dalej SSS). W wyjątkowych sytuacjach, w szczególności ze względów bezpieczeństwa, zmiany regulaminu w części technicznej mogą być dokonywane również w trakcie trwania sezonu.
1.7. Nadzór nad przebiegiem zawodów motocyklowych pełni GKSM PZM, która deleguje do ZSS jednego członka.
§2 Organizator
2.1 Organizatorem WRMP jest SSS. SSS ma prawo zlecać organizowanie poszczególnych rund automobilklubom zrzeszonym w PZMot.
2.2 Organizator rundy WRMP jest odpowiedzialny za przeprowadzenie ich zgodnie z przepisami niniejszego regulaminu.
2.3. SSS może dokonać oceny organizatora, któremu zleca rundę i na tej podstawie ustalić zasady współpracy lub też cofnąć zlecenie na rundę WRMP. Istotnym elementem oceny jest jego dotychczasowe doświadczenie w przeprowadzaniu imprez sportowych oraz wywiązywanie się z zapisów niniejszego regulaminu.
§3 Kalendarz imprez
3.1 Do WRMP będą zaliczane zawody umieszczone w oficjalnym kalendarzu sportowym PZM na dany rok, zwane dalej rundami. Daty i miejsca rozegrania rund określa Załącznik nr 2 z tym, że SSS w szczególnych przypadkach (m.in. działanie siły wyższej) zastrzega sobie możliwość przesunięcia daty lub miejsca imprezy, zmniejszenia jak i zwiększenia ilości rund w trakcie trwania sezonu. Informacja o w/w zostanie podana na
www.sss.org.pl lub
www.forum.sss.org.pl i przekazana do PZM. W przypadku dodania rundy rezerwowej jej termin zostanie podany nie później niż na dwa tygodnie przed dniem jej rozegrania
3.2 Podczas WRMP może być równolegle rozgrywany Puchar SSS dla zawodników nie posiadających licencji sportowych. Punkty w tym Pucharze będą przyznawane na podstawie wyników biegów eliminacyjnych lub z uwzględnieniem pkt.13.4.
§4 Trasa
4.1 Wyścigi zostaną rozegrane na dystansie 1/4 mili tj. 402,336 m.
4.2 Wyścigi mogą odbywać się wyłącznie na licencjonowanej trasie.
4.3 Wyposażenie trasy wyścigu musi być zgodne z licencją.
4.4 W dniu zwodów niezbędne jest przedstawienie aktualnej licencji toru i planu zabezpieczenia wyścigu.
4.5 Organizator powinien zadbać o odpowiednią oprawę godną imprezy o randze Mistrzostw Polski. Zaleca się wyznaczenie stref dla widzów w najbardziej atrakcyjnych miejscach na trasie zawodów.
§5 Władze i kierownictwo zawodów
5.1 Władzę zawodów stanowi Zespół Sędziów Sportowych (ZSS) sędziujący zgodnie z zasadami Regulaminu. Ponadto należy do niego:
a) odbiór trasy przed zawodami, sprawdzenie zgodności z licencją i planem zabezpieczenia,
b) rozpatrywanie odwołań i protestów na decyzję kierownictwa zawodów,
c) zatwierdzenie wyników biegów eliminacyjnych i finałowych,
d) podejmowanie innych decyzji mających wpływ na wyniki zawodów.
5.2 Podstawowy skład ZSS wynosi 3 osoby (przewodniczący plus dwóch członków). Skład ZSS wyznacza KW.
5.3 Kierownictwo zawodów stanowią:
a) dyrektor wyścigu - DW
b) dyrektor ds. kontaktów z zawodnikami - DKZ
c) dyrektor trasy - DT
d) dyrektor regulaminowy - DR
Organizator może wyznaczyć i podać do wiadomości publicznej także inne osoby funkcyjne.
5.4 Osoby wymienione w punkcie 5.1 i 5.3 ppkt a) muszą posiadać uprawnienia sędziego sportowego.
5.5 Osoby wymienione w punkcie 5.3 są powoływane przez organizatora.
§6 Dokumenty oficjalne wyścigu
6.1 Licencja toru - wydana przez PZM.
6.2 Zezwolenie na organizację zawodów (jeżeli jest wymagane) i ubezpieczenie OC organizatora.
6.3 Szczegółowy Regulamin Zawodów i Komunikaty.
6.4 Wyniki wyścigów eliminacyjnych.
6.5 Wyniki wyścigów finałowych..
§7 Zawodnicy
7.1 Do udziału w Pucharze SSS w klasach STREET będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią zgłoszenie do zawodów, dokonają wpłaty wpisowego w wysokości ustalonej przez organizatora oraz posiadają prawo jazdy odpowiedniej kategorii.
7.2 Do udziału w WRMP będą dopuszczeni kierowcy, którzy wypełnią zgłoszenie do zawodów, opłacą wpisowe a ponadto posiadają:
a) prawo jazdy odpowiedniej kategorii,
b) licencję sportową WR lub inne licencje sportowe PZM (tryb uzyskiwania licencji WR określa Załącznik nr 1 niniejszego regulaminu),
7.3 Poprzez fakt uczestnictwa w zawodach kierowca potwierdza znajomość i podporządkowanie się regulaminowi, rezygnując z dochodzenia jakichkolwiek roszczeń od organizatora i PZM na drodze sądowej.
7.4. Kierowcy mają obowiązek posiadania reklamy ustalonej i dostarczonej przez organizatora od momentu wjazdu na zawody do czasu zakończenia wręczania pucharów. W przypadku nie stosowania w/w reklamy przez zawodnika będą nakładane kary zgodnie z Par. 11.
§8 Podział na klasy
8.1 Na wyścigach organizowanych jako rundy WRMP obowiązuje następujący podział na samochodowe klasy DRAG:
a) Mini- napęd dowolny, pojemność silnika do 1550 cm N/A,
b) Mini Plus - napęd dowolny, pojemność silnika do 1550 cm z doładowaniem,
c) Diesel - napęd dowolny, z doładowaniem lub N/A, zasilane olejem napędowym,
d) Profi - FWD N/A, pojemność silnika powyżej 1550 cm,
e) Profi Plus - RWD N/A lub AWD N/A, pojemność silnika powyżej 1550 cm, rotary engine,
f) Turbo - FWD z doładowaniem,
g) Turbo Plus - RWD z doładowaniem, rotary engine z doładowaniem,
h) Maxi - AWD z doładowaniem,
i) Outlaw - King of Poland - klasa rozgrywana pucharowo, startuje ośmiu najlepszych zawodników z wszystkich klas WRMP z eliminacji. Organizator ma prawo zwiększenia tej liczby do szesnastu.
8.2 Objaśnienia dodatkowe do podziału na klasy startowe:
a) doładowanie to supercharger (kompresor), podtlenek azotu, turbina lub dowolna kombinacja lub ilość tych elementów,
b) FWD, RWD, AWD to rodzaj napędu, (w kolejności: przednia oś, tylna oś, dwie osie),
c) rotary engine to silnik Wankla.
d) N/A - silnik wolnossący
8.3 Na wyścigach organizowanych jako rundy WRMP i Pucharu SSS obowiązuje następujący podział na motocyklowe klasy startowe:
a) Moto - pojemność silnika do 750 cm
b) Moto Plus - pojemność silnika do 1100 cm
c) Moto Maxi - pojemność silnika powyżej 1100 cm
d) Moto Outlaw - King of Moto - nie spełniające wymagań technicznych w innych klasach motocyklowych. Prawo do startu w eliminacjach ma również ośmiu najszybszych kierowców z wszystkich klas Moto. Organizator ma prawo zwiększenia tej liczby do szesnastu.
8.4 Na wyścigach organizowanych jako rundy Pucharu SSS obowiązuje następujący podział na samochodowe klasy STREET:
a) Turbo Street -FWD N/A lub z doładowaniem
b) Turbo Plus Street - RWD N/A lub z doładowaniem
c) Maxi Street - AWD N/A lub z doładowaniem
d) King of Street - klasa rozgrywana pucharowo, startuje ośmiu najlepszych zawodników z wszystkich klas Street z eliminacji. Organizator ma prawo zwiększenia tej liczby do szesnastu.
§9 Warunki techniczne i bezpieczeństwa w klasach DRAG
9.1 Przepisy ogólne:
1) Pojazd, którego konstrukcja wskazuje, że może zagrażać bezpieczeństwu zawodów może być wykluczony z zawodów przez DR lub osobę przez niego upoważnioną w każdym momencie trwania imprezy. Pojazd poddany mechanicznym modyfikacjom silnika lub osprzętu, zmianom zewnętrznym lub wnętrza musi posiadać minimum 2 kg trwale zamocowanego środka gaśniczego zdatnego do użycia. Każda gaśnica musi mieć ważny termin przydatności do użycia.
2) Samochody z czasem ET poniżej 10,5 sekundy muszą posiadać stalową klatkę bezpieczeństwa lub stalowy pałąk z zastrzałem zamontowany za kierowcą przytwierdzony do płyty podłogowej w minimum czterech punktach (minimum dwa punkty po lewej i prawej stronie wewnątrz pojazdu w miejscu połączenia boków samochodu z płytą podłogową) i chroniący przed wgnieceniem się dachu. Kierowca takiego samochodu musi być ubrany w kombinezon używany w sportach samochodowych (zwany dalej kombinezonem). Wymagania te muszą być spełnione licząc od zawodów następujących po zawodach, w których samochód osiągnął czas ET mniejszy od 10,5 sekundy. Kombinezon jest wymagany również w przypadku zamontowania zbiornika paliwa w sposób inny niż seryjny lub akumulatora w kabinie kierowcy za wyjątkiem sytuacji gdy akumulator jest umieszczony w metalowej, szczelnej obudowie i jest wraz z obudową trwale przytwierdzony do podłoża.
3) Wszelkie wymienione lub dodane części karoserii lub wyposażenia nie mogą posiadać ostrych lub wystających elementów. Elementy te nie mogą wystawać poza obrys samochodu za wyjątkiem wymienionych w poniższych punktach regulaminu.
4) Samochody z czasem ET poniżej 9.5 sekundy muszą posiadać system gaśniczy, który można uruchomić z fotela kierowcy oraz klatkę bezpieczeństwa.
9.2 Nadwozie i wyposażenie samochodu:
1) Budowa płyty podłogowej i działanie seryjnego nadwozia może podlegać zmianom. Usunięte elementy płyty podłogowej muszą być zastąpione blachą stalową o grubości min. 2 mm. przymocowaną trwale do pojazdu. Konstrukcja podłogi musi być jednolita. Rama może podlegać modyfikacjom pod warunkiem zamontowania klatki bezpieczeństwa.
2) Wymiana lub dodanie nieseryjnych elementów takich jak maska, drzwi przednie od strony pasażera, tylna klapa, tylne drzwi, spoilery (w tym poprawiające aerodynamikę) oraz zmiany zderzaków są dozwolone na wykonane z włókna szklanego, włókna węglowego, kevlaru lub poliwęglanu. Powyższe elementy powinny mieć kształt zbliżony do seryjnego oraz grubość minimum 2 mm.. Możliwa jest wymiana drzwi przednich od strony kierowcy pod warunkiem zainstalowania klatki bezpieczeństwa. Elementy te muszą być szczelnie i trwale przytwierdzone do pojazdu przy pomocy metalowych zapinek lub skręcone. Drzwi kierowcy muszą się otwierać i zamykać jak seryjne.
3) Jednoczęściowa przednia lub tylna część karoserii (maska lub bagażnik połączone z błotnikami i zderzakiem) są dozwolone.
4) Przednia szyba musi być szklana (wyjątek stanowi seryjnie zamontowana szyba z innego niż szkło materiału).
5) Szyby inne niż zamontowane seryjnie muszą być trwale i szczelnie przymocowane do samochodu. Minimalna grubość szyb innych niż seryjne to 2 mm. Zabronione jest używanie taśm do ich mocowania.
6) Dokonywanie modyfikacji podłużnic, płyty podłogowej, nadwozia jest dozwolone pod warunkiem zamontowania klatki bezpieczeństwa. Nadwozie i płyta podłogowa muszą być trwale połączone.
7) Wymagane są światła stop i tylne kierunkowskazy, które muszą funkcjonować.
Fotel kierowcy i deska rozdzielcza są wymagane. Deska rozdzielcza nie musi być seryjna ale powinna być wykonana z włókna węglowego, szklanego, kevlaru lub poliwęglanu. Możliwe jest dodanie elementów ułatwiających montaż wska?ników, zegarów lub przełączników w sposób nie zagrażający bezpieczeństwu kierowcy.
9) Każdy startujący samochód musi być wyposażony w gotowy do użycia środek gaśniczy z uwzględnieniem 9.1.1. i 9.1.4.
10) Samochód musi być wyposażony w pasy bezpieczeństwa dla kierowcy.
11) Dozwolone jest używanie urządzeń umożliwiających pomiar czasu lub telewizyjną rejestrację przejazdu podczas trwania zawodów. Wyniki tych pomiarów lub rejestracji nie mogą stanowić podstawy do zgłaszania protestów.
12) W samochodzie nie mogą znajdować się żadne luźne przedmioty, które mogłyby spowodować zagrożenie dla kierowcy.
13) Nieseryjny zbiornik paliwa może się znajdować jedynie w miejscu seryjnego zamontowania, w bagażniku lub tylnych błotnikach (ale nie po stronie silnika) i musi być na trwałe przytwierdzony do podłoża. Zbiornik paliwa musi być wykonany z niepalnego materiału. Przewody paliwowe muszą być w metalowym oplocie.
14) Butla podtlenku azotu musi być na stałe przytwierdzona do podłoża podczas trwania zawodów.
15) Nie jest wymagany mechanizm opuszczający i podnoszący szyby.
16) Spadochrony wspomagające hamowanie są dozwolone.
17) Tylne kółka zamontowane w celu poprawy przyczepności są dozwolone.
18) Jeżeli zbiornik paliwa znajduje się w jednej przestrzeni z kierowcą, to wymagana jest niepalna przegroda ogniowa.
9.3 Zawieszenie, hamulce i opony samochodu:
1) Nie muszą być zachowane seryjne punkty mocowania zawieszenia.
2) Nieseryjne amortyzatory, sprężyny, wahacze oraz rozpórki są dopuszczalne.
3) Przy wszystkich kołach muszą być działające amortyzatory.
4) Wysokość bieżnika opony musi wynosić minimum 2 mm z wyjątkiem pkt.5.
5) Opony bezbieżnikowe (slick) mogą być używane w każdej klasie startowej.
6) Minimalna średnica felgi to 13 cali, wyjątek stanowią auta seryjnie wyposażone w mniejsze rozmiary felg. Opony mogą wystawać poza obrys samochodu nie więcej niż 30 cm z każdej strony.
7) Samochód musi posiadać sprawny układ hamulcowy, kierowniczy i stabilizujący kierunek jazdy.
Zabronione jest używanie tzw. dojazdówek i zamiana seryjnych opon na inne stwarzające zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników zawodów lub widzów.
9.4 Silnik i skrzynia biegów samochodu:
1) Wymiany silników (swapy), zmiany sterowania elektroniką i inne podnoszące moc silnika są dozwolone.
2) W przypadku, gdy w samochodzie znajdują się elementy któregokolwiek z doładowań to będą one liczone jako zastosowane nawet wtedy, gdy instalacja jako całość nie funkcjonuje.
3) Mogą być przeprowadzane dowolne modyfikacje skrzyni biegów.
4) Zmiana umiejscowienia akumulatora i jego wielkości jest dozwolona. Akumulator przeniesiony do kabiny nie może się znajdować bliżej niż 50 cm od fotela kierowcy i musi być trwale przytwierdzony do podłoża w tylnej części pojazdu i być uziemiony.
5) Zabronione jest zmniejszanie seryjnej pojemności silnika, która spowoduje przesunięcie samochodu do klasy niższej.
6) Silnik wraz z osprzętem musi być oddzielony od kierowcy metalową przegrodą o grubości minimum 2 mm.
9.5 Układ wydechowy samochodu:
1) Wymagany jest układ wydechowy, którego koniec znajduje się w odległości nie mniejszej niż 50 cm od kierowcy i nie zagraża osobom trzecim podczas trwania zawodów.
2) Wyprowadzenie spalin z zaworów upustowych samochodów doładowanych nie stanowi końca układu wydechowego. Wymagane jest zachowanie odległości z pkt 9.1.1.
3) Końcowy element układu wydechowego musi znajdować się w odległości maksymalnie 20 cm od obrysu samochodu.
9.6 Inne.
1) Pojazd musi posiadać cztery koła.
2) Można używać nitrometanu, metanolu, etanolu lub izopropanolu. Użycie tych substancji musi być zgłoszone organizatorowi na piśmie przed rozpoczęciem zawodów. Nie zgłoszenie w/w substancji powoduje wykluczenie zawodnika. Bez zgłoszenia można używać benzyny, oleju napędowego lub opałowego oraz LPG.
3) Organizator ma prawo rozstawić w klasie rozgrywanej wyłącznie pucharowo auta nie startujące w eliminacjach jeżeli wpłynie to na poprawę jakości zawodów lub osiąganych czasów.
4) Zawodnicy z innych krajów niż Polska będą dopuszczani do startu w zawodach na podstawie zasad określonych w Szczegółowym Regulaminie Zawodów.
9.7 Warunki techniczne i bezpieczeństwa w klasach motocyklowych:
1) Każdy kierowca musi posiadać zapięty kask, kombinezon, rękawice i buty motocyklowe. Zabroniony jest start z pasażerem.
2) Motocykl musi posiadać ramę, sprawne wszystkie światła, tłumik i hamulce oraz seryjny sposób przeniesienia napędu.
3) Dozwolone są modyfikacje skrzyni biegów, silnika (poza zmniejszającymi pojemność), zawieszenia i inne zmiany motocykla nie zabronione w ppkt.2) jeżeli nie zagrażają bezpieczeństwu zawodnika lub osób trzecich.
9.A Warunki techniczne i inne w klasach STREET:
Obowiązkowe wyposażenie i inne:
1. Seryjne wnętrze (wymóg minimalny)
2. Seryjne nadwozie, płyta podłogowa i szyby
3. Działające wszystkie światła
4. Sprawny system hamulcowy, kierowniczy i chłodzenia silnika
5. Seryjny zbiornik paliwa lub atestowana butla LPG
6. Paliwo dostępne na stacji benzynowej zgodne z polskimi normami
7. Sygnał dźwiękowy
8. Ważny dowód rejestracyjny, przegląd techniczny i OC
9. Zachowany seryjny rodzaj napędu
10. Zakaz startu jednym samochodem w klasie Street i Drag
11. Seryjne punkty mocowania zawieszenia
12. Działające wycieraczki
13. Jeżeli jakaś modyfikacja nie jest dozwolona to znaczy, że jest zabroniona
14. Felgi nie mniejsze niż 13 cali chyba, że inne były zamontowane seryjnie
15. Gaśnica i działające pasy bezpieczeństwa
16. Zakaz używania lawet do transportu auta na zawody.
b) Dozwolone modyfikacje:
1. Elektronika i mechanika silnika
2. Wymiana lub dodanie turbiny lub kompresora.
3. Wymiana lub modyfikacja układu wydechowego
4. Podtlenek azotu
5. Opony dopuszczone do ruchu w UE lub USA poprzecznie lub skośnie nacinane, nie mogą wystawać poza obrys samochodu
6. Modyfikacja skrzyni biegów lub jej wymiana na dowolny rodzaj bez możliwości cięcia płyty podłogowej, zakaz stosowania kłówek i sekwencji chyba, że dany samochód był w nie wyposażony seryjnie
7. Wymiana silnika na inny tego samego producenta lub grupy producenckiej, zakaz przerabiania podłużnic.
8. Przednia i tylna klapa, przednie błotniki z karbonu/kevlaru (grubość min 2 mm.) lub innego laminatu (grubość min. 3 mm) zamontowana na seryjnych uchwytach, możliwość likwidacji klamek.
9. Układ paliwowy, zbiornik paliwa tylko w miejscu seryjnym
10. Zawieszenie i wzmocnione hamulce
11. Fotele kubełkowe przednie, sportowe pasy bezpieczeństwa
12. Sportowa kierownica
13. Wymiana lub modyfikacja zderzaków przy zachowaniu warunków bezpieczeństwa, zderzak musi występować w całości, możliwość poszerzenia nadkoli
14. Usunięcie systemu klimatyzacji
15. Możliwość zastąpienia tylnej kanapy sprzętem audio, waga sprzętu audio nie może być mniejsza od wagi zastąpionych elementów. Zawodnik jest zobowiązany do wykonania odpowiedniego ważenia w momencie instalacji sprzętu audio i przekazania oświadczenia organizatowi.
16. Zmiana miejsca zamontowania akumulatora, nieseryjne miejsce montażu nie może znajdować się w przestrzeni z kierowcą.
17. Sprzęgło
18. Pałąk (roll bar).
19. Nieseryjne szpery
§10 Przebieg zawodów
10.1 Przedmiotem współzawodnictwa sportowego w WRMP jest pokonanie w jak najkrótszym czasie odległości 1/4 mili tj. 402,336 m wyznaczonej pomiędzy linią "Start" i linią "Meta" przez minimum jeden z pary startujących pojazdów.
10.2 Kierowcy biorący udział w wyścigach parkują pojazdy na specjalnie do tego celu wydzielonym parkingu. Organizator może zezwolić na przeprowadzenie dodatkowego, płatnego treningu przed zawodami.
10.3 Na parkingu albo w miejscu do tego wyznaczonym prowadzone są badania kontrolne odbierane zgłoszenia oraz przydzielane numery startowe.
10.4 Kierowca podczas trwania wyścigu musi posiadać na głowie zapięty kask oraz zapięte pasy bezpieczeństwa.
10.5 Wszystkie szyby podczas wyścigu muszą być zasunięte.
10.6 W pojeździe podczas wyścigu nie mogą przebywać pasażerowie.
10.7 Każdy kierowca może prowadzić w rundzie tylko jeden pojazd w danej klasie.
10.8 Każdy pojazd może startować tylko w jednej klasie i w Outlaw (jeżeli się zakwalifikuje lub zdecyduje o tym organizator).
10.9 Zmiany w organizacji wyścigów określają komunikaty.
10.10 Wyznaczeni zawodnicy (ośmiu najlepszych w danej klasie) są zobowiązani do stawienia się na wydzielonym parkingu zamkniętym w ciągu 10 minut od ogłoszenia wyników eliminacji danej klasy na tablicy ogłoszeń w celu przeprowadzenia dodatkowego badania kontrolnego. Nie zgłoszenie się w wyznaczonym czasie spowoduje nie dopuszczenie zawodnika do dalszych startów. Na tym parkingu może przebywać maksymalnie dwóch mechaników do każdego samochodu.
10.11 Sygnał do startu dla obydwu pojazdów dają zmieniające się automatycznie światła. Start zawodników następuje w momencie zapalenia się światła zielonego.
10.12 O wejściu do finału, półfinałów (lub ćwierćfinałów jeżeli organizator zdecyduje o ich przeprowadzeniu) decyduje czas przejazdu ET plus RT z eliminacji. Zwycięzcą w parze ćwierćfinałowej, półfinałowej i finałowej jest zawodnik, który osiągnie krótszy czas przejazdu ET plus RT mierzony do tysiącznej części sekundy (gdzie ET to czas przejazdu między linią startu a mety, a RT to czas reakcji zawodnika na zapalenie się zielonego światła). W przypadku równości czasów decyduje lepsze ET.
10.13 Zasady obowiązujące przy ustawianiu się na linii startu oraz falstartach:
a) zawodnicy na starcie są ustawiani automatycznie przez system pomiarowy. Zawodnik podjeżdżający powoli na start ma obowiązek zatrzymania się po zapaleniu się światła sygnalizującego. W takiej pozycji oczekuje na uruchomienie procedury startowej.
b) w eliminacjach każdy zawodnik może spowodować tylko jeden falstart przy czym wyścig w takim przypadku nie będzie powtórzony,
c) drugi falstart w eliminacjach powoduje wykluczenie z wyścigów,
d) w ćwierćfinale, półfinale i finale każdy falstart powoduje przegraną zawodnika w tym biegu za wyjątkiem sytuacji gdy w którymkolwiek z tych wyścigów falstartu dokonają obaj zawodnicy. W takim przypadku wyścig będzie powtórzony.
e) falstarty będą wyszczególnione na listach wyników wywieszonych na tablicy ogłoszeń.
10.14 Wyniki uzyskane przez kierowców są mierzone za pomocą specjalnych urządzeń pomiarowych i na bieżąco wyświetlane na tablicy wyników.
10.15 Wyścigi eliminacyjne w poszczególnych klasach odbywają się dwukrotnie parami. Do półfinałów zostaną zakwalifikowani zawodnicy, którzy uzyskali cztery najlepsze czasy z uwzględnieniem pkt.13.4.
10.16 Wyścigi półfinałowe stanowią pary I-IV oraz II-III
10.17 Wyścig finałowy wyłania zwycięzcę w danej klasie. Trzecie miejsce jest ustalane na podstawie czasów ET+RT osiągniętych w przejazdach półfinałowych.
10.17.A. Zawodnik ma 2 minuty na stawienie się na linii startu od momentu wywołania, po tym czasie DW lub DR ogłasza jego przegraną a zwycięzcą (bez konieczności wykonania przejazdu) zostaje zawodnik gotowy do startu. W przypadku awarii dwóch pojazdów z pary (po zakończeniu eliminacji), które uniemożliwiają dojechanie na pole startowe, o punktacji decyduje lepszy czas ET plus RT uzyskany w eliminacjach.
10.18 Klasę stanowią minimum 4 samochody.
10.19 Jeżeli liczba samochodów w klasie nie przekracza 6 to można nie przeprowadzać wyścigów półfinałowych (ew. ćwierćfinałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4), a przechodzi się bezpośrednio do finałowych (ew. półfinałowych i finałowych w przypadku opisanym w pkt.13.4)
10.20 Zawodnik ma obowiązek zgłoszenia się po odbiór nagród i pucharów.
10.21 W trakcie przejazdu dopuszcza się schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) ale jedynie przy użyciu instalacji do tego przeznaczonej i będącej na wyposażeniu samochodu.
10.22 Schładzanie intercoolera (chłodnicy powietrza) jest zabronione tylko na polu startowym.
10.23 W trakcie zawodów dopuszcza się możliwość przeprowadzania napraw i modyfikacji nie powodujących zmiany przydzielonej klasy.
10.24 Naprawy i modyfikacje (również pomiędzy przejazdem półfinałowym a finałowym) muszą zostać zakończone do momentu wywołania zawodnika na start.
10.25 Do dokonywania napraw i modyfikacji upoważnieni są zawodnik oraz mechanicy.
10.26 Zabronione jest przekraczanie linii pomiędzy torami. Zakazana jest jazda w poprzek toru lub w kierunku przeciwnym do kierunku wyścigu. Zawracanie dozwolone jest jedynie po przejechaniu punktu oznaczonego strzałką. Strzałka wskazuje jedyny dopuszczalny kierunek skrętu do powrotu. Powrót odbywa się krańcem pasa z prędkością maksymalną 40 km/h.
§11 Kary
11.1 W przypadku naruszania zasad niniejszego Regulaminu lub zasad bezpośrednio obowiązujących na zawodach lub działania wbrew poleceniom organizatora będą nakładane następujące kary regulaminowe przez DW, DR lub ZSS:
a) upomnienie
b) kara finansowa (DW lub DR do 3000 PLN, ZSS do 5000 PLN)
c) kara czasowa (do 2 sekund doliczanych do uzyskanego wyniku)
d) niedopuszczenie do startu (DR lub DW)
e) wykluczenie z wyścigu (ZSS na wniosek DR)
f) usunięcie z terenu imprezy, w tym za niesportowe lub niebezpieczne zachowanie oraz za zakłócanie przebiegu zawodów (DW lub organizator)
g) wykluczenie z zawodów (wraz z odebraniem punktów i zdobytych nagród, ZSS).
11.2 Od kar nałożonych przez DW (poza decyzją o usunięciu z imprezy) lub DR kierowca ma prawo odwołać się do ZSS wpłacając kaucję w wysoko?ci 400 PLN (w ciągu 10 minut od jej nałożenia). Nie zapłacenie kary w ustalonym terminie powoduje zakaz startów na kolejnych rundach.
§12 Protesty
12.1 Zawodnik ma prawo do oprotestowania wyniku osiągniętego przez innego zawodnika w tej samej klasie, jeżeli uważa, że został on osiągnięty niezgodnie z regulaminem.
12.2 Protest powinien być skierowany do DW lub DR i złożony na piśmie wraz z kaucją 400 PLN najpóźniej w ciągu 10 minut od momentu ogłoszenia wyników. Protest można też złożyć w trakcie trwania przejazdów danej klasy lub przed rozpoczęciem zawodów. Rozpatrzenie protestu związanego z podejrzeniem przekroczenia dozwolonej pojemności lub innego powodującego konieczność rozebrania silnika lub pojazdu przeprowadza zakład wskazany przez organizatora rundy na koszt protestującego jeżeli protest nie był zasadny lub oprotestowanego, jeżeli protest okazał się słuszny z tym, że organizator rundy ma prawo żądać dodatkowej kaucji zabezpieczającej koszty protestu w kwocie przez siebie ustalonej. W badaniu technicznym mają prawo brać udział obydwaj zawodnicy i osoby przez nich wyznaczone. Organizator zabezpiecza pojazd po złożeniu protestu. Odmowa zabezpieczenia pojazdu zgłoszona przez zawodnika powoduje 11.1 f) oraz g). W innych przypadkach zapisy §11 stosuje się odpowiednio.
12.3 Kaucja podlega zwrotowi jeżeli protest był uzasadniony. Gdy złożony protest jest pozbawiony podstaw, do uzyskanego czasu kierowcy protestującego zostanie doliczona kara czasowa do 2 sekund i orzeczony przepadek kaucji.
12.4 Pisemny protest jest składany do DW lub DR który przekazuje go do ZSS. Decyzję podejmuje ZSS po wysłuchanu stron. Nieobecność jednej strony na wysłuchaniu powoduje wygraną drugiej strony bez możliwości odwołania do GKSS.
12.5 Od decyzji ZSS można się odwołać do GKSS. W ciągu godziny od wydania decyzji przez ZSS należy wpłacić 2500 PLN oraz złożyć ustną zapowiedź odwołania. W ciągu 48 godzin należy złożyć pisemne odwołanie od decyzji ZSS do GKSS.
§13 Punktacja i nagrody w poszczególnych rundach
13.1 Kierowcy, którzy zajęli w klasie miejsca I-VIII otrzymują następującą ilość punktów:
I miejsce - 10 punktów,
II miejsce - 8 punktów,
III miejsce - 6 punktów,
IV miejsce - 5 punktów,
V miejsce - 4 punkty,
VI miejsce - 3 punkty,
VII miejsce - 2 punkty,
VIII miejsce - 1 punkt.
13.2 Zdobywcy miejsc I-III otrzymują nagrody oraz puchary.
13.3 Punkty za miejsca I-IV są przydzielane na podstawie wyników z wyścigów finałowych natomiast punkty za miejsca V-VIII na podstawie czasów uzyskanych w eliminacjach.
13.4 Podczas zawodów organizator zastrzega sobie możliwość rozegrania ćwierćfinałów według schematu I-VIII, II-VII, III-VI, IV-V, a następnie półfinałów i finałów. W takim przypadku punkty za miejsca V-VIII zostaną przyznane na podstawie czasów z ćwierćfinałów. Jeżeli z przyczyn niezależnych od organizatora lub awarii technicznej sprzętu pomiarowego biegi ćwierćfinałowe, półfinałowe, finałowe lub eliminacyjne we wszystkich klasach nie mogłyby się odbyć to o klasyfikacji końcowej decydują czasy ET + RT osiągnięte w eliminacjach.
13.5 Przeprowadzenie biegów finałowych dla klas motocyklowych zależy od decyzji organizatora
§14 Klasyfikacja końcowa WRMP
14.1 Kierowca jest sklasyfikowany w sezonie w klasie startowej, jeżeli ukończył minimum jedną rundę WRMP w tej klasie.
14.2 Kierowca zdobywa punkty w WRMP jeżeli wykona przynajmniej jeden prawidłowy przejazd i znajdzie się na miejscu od I do VIII w rundzie z uwzględnieniem 10.18.A). W punktacji są brani pod uwagę kierowcy posiadający odpowiednią licencję PZM. Przez prawidłowy przejazd rozumie się przejazd z określonym czasem ET+RT wywieszony na tablicy wyników i sytuację określoną w 10.18.A). Falstarty oraz wykluczenia nie są zaliczane jako prawidłowe przejazdy.
14.3 W klasyfikacji rocznej dla każdego kierowcy będą uwzględniane punkty z wszystkich rozegranych rund WRMP po odjęciu najgorszego wyniku (najgorszym wynikiem jest również nieobecność na danej rundzie lub wykluczenie). Punkty będą naliczane od momentu uzyskania licencji zawodniczej.
14.4 Zwycięzca klasyfikacji końcowej w klasie startowej zostanie kierowca, który uzyska największą ilość punktów obliczonych zgodnie z pkt.14.3.
14.5 W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decyduje większa ilość lepszych miejsc w rundach bez uwzględniania najgorszego wyniku. W przypadku dalszej równości tytuł zdobywa kierowca, który zajął lepsze miejsce na ostatniej rundzie WRMP.
14.6 Na zakończenie sezonu zwycięzcom poszczególnych klas zostaną przyznane tytuły Mistrza Polski w zależności od ilości sklasyfikowanych kierowców w danej klasie startowej:
a) przy minimum 4 kierowcach - Mistrz Polski
b) przy minimum 5 kierowcach - Mistrz i V-ce Mistrz Polski
c) przy minimum 6 kierowcach - Mistrz, I i II V-ce Mistrz Polski
14.7 Klasyfikacja zespołowa WRMP zostanie przeprowadzona jeżeli w sezonie zostaną sklasyfikowane minimum 4 zespoły (MP), 5 zespołów (MP i Wice MP), 6 zespołów (MP, Wice MP i II Wice MP). Zespół stanowi 3 licencjonowanych kierowców. O zwycięstwie decyduje suma punktów zdobytych przez wszystkich kierowców w poszczególnych klasach wyliczona zgodnie z pkt.14.3 i 14.5 z tym, że punkty dla każdego kierowcy z zespołu są sumowane tylko z jednej klasy startowej. Klasa, z której będą liczone punkty dla kierowcy musi być zgłoszona przez niego pisemnie przed rozpoczęciem startów w zespole.
14.8 Zgłoszenia zespołów i klas należy dokonać bezpośrednio na zawodach lub wysyłając informacje do SSS (biuro@sss.org.pl). Należy podać: nazwę zespołu, dane zawodników, klasy i numery startowe oraz rodzaj i numer licencji zawodniczej. Zmiany lub tworzenie nowych składów osobowych zespołów mogą następować najpóźniej 7 dni po zakończeniu drugiej rundy WRMP.
14.9 Zasady startów zespołów sponsorowanych zostaną ustalone w Szczegółowym Regulaminie Zawodów.
§15 Klasyfikacja końcowa Pucharu SSS
15.1 Kierowca jest sklasyfikowany w sezonie w klasie startowej, jeżeli ukończył minimum jedną rundę Pucharu SSS w tej klasie.
15.2 Do klasyfikacji rocznej będą brane punkty ze wszystkich rozegranych rund po odjęciu najgorszego wyniku. (najgorszym wynikiem jest również nieobecność na danej rundzie lub wykluczenie)
15.3 Zwycięzca klasyfikacji końcowej w klasie startowej zostanie kierowca, który uzyska największą ilość punktów.
15.4 W przypadku jednakowej ilości punktów w klasyfikacji końcowej o lepszym miejscu decyduje większa ilość lepszych miejsc w rundach bez uwzględnienia najgorszego wyniku. W przypadku dalszej równości decyduje lepsze miejsce na ostatniej rundzie pucharu.
§16 Przepisy końcowe
16.1 Organizator nie odpowiada za rzeczy pozostawione bez nadzoru lub zagubione, które zostaną zniszczone lub zajęte przez osoby trzecie. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie przyjmują na siebie odpowiedzialności za szkody i straty spowodowane przez uczestników (widzów, zawodników) w stosunku do osób trzecich i ich mienia podczas trwania zawodów. Organizator ma prawo żądania naprawienia szkody od osoby, która jej dokonała.
16.2 Prawo do interpretacji niniejszego Regulaminu zastrzega sobie GKSS.
16.3 Organizator zastrzega sobie prawo do przeprowadzenia biegów pokazowych, które nie będą wliczane do klasyfikacji zawodów.
16.4 Szczegółowy harmonogram imprezy zostanie ogłoszony na stronie internetowej
www.sss.org.pl16.5 Po przekroczeniu bramy wjazdowej uczestnik jest zobowiązany do podporządkowania się przepisom właściwych regulaminów znajdujących się na
www.sss.org.pl , poleceniom i instrukcjom wydawanym przez organizatora, sędziów sportowych PZM, służby porządkowe, ochronę oraz osoby upoważnione przez SSS. Kierowca jest zobowiązany do nie spożywania alkoholu i innych zakazanych przez prawo środków na 48 godzin przed i w trakcie trwania zawodów.
16.6 Uczestnik jest zobowiązany do przestrzegania zasad bezpieczeństwa oraz ograniczenia prędkości do 20 km/h na terenie imprezy. Ograniczenie prędkości nie dotyczy startów w zawodach. Organizator zastrzega sobie prawo do usuwania z terenu imprezy osób stwarzających zagrożenie dla bezpieczeństwa uczestników imprezy
16.7 Widzowie są zobowiązani do pozostawienia samochodów i motocykli na parkingu i poruszaniu się pieszo w miejscach przeznaczonych dla publiczności. Nie wolno im wchodzić ani też wjeżdżać na trasę toru wyścigowego.
16.8 Zawodnicy poruszający się pojazdami poza prostą startową są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności i ustąpienia pierwszeństwa pieszym.
16.9 Zawodnicy startują w zawodach na własną odpowiedzialność ze świadomością istnienia ryzyka utraty zdrowia lub życia. Organizator, władze i kierownictwo zawodów nie odpowiadają za szkody spowodowane przez zawodników wobec osób trzecich jak również nie biorą na siebie odpowiedzialności za konsekwencje wypadków dla samych zawodników lub ich mienia.
Załącznik nr 1
Tryb uzyskiwania certyfikatu i licencji "WR":
1. Kandydaci ubiegający się o otrzymanie certyfikatu i licencji WR na rok 2007 i lata następne muszą spełniać następujące warunki:
a) posiadać prawo jazdy odpowiedniej kategorii
b) posiadać badanie psychotechniczne
2. W celu otrzymania certyfikatu i licencji należy zdać przed komisją egzamin teoretyczny. Egzamin może być przeprowadzany podczas imprez sportowych. Obowiązuje w szczególności znajomość Regulaminu WRMP.
3. Zawodnik przesyła wymagane dokumenty oraz zdjęcie do Biura Sportu PZM w celu wydania licencji WR na adres: Biuro Sportu PZM, ul. Kazimierzowska 66, 02-518 Warszawa. Licencja WR jest przedłużana każdego roku na dany sezon sportowy. Certyfikat i licencja WR upoważnia posiadacza do udziału w WRMP. Do udziału w WRMP dopuszczeni są także uczestnicy, którzy posiadają inną licencję sportową PZM.
Załącznik nr 2
Miejsca rozegrania WRMP w sezonie 2006:
a) Warszawa (lotnisko Bemowo)
b) Biała Podlaska
c) Kamień Sląski
d) Pruszcz Gdański
e) Toruń
f) Warszawa (lotnisko Bemowo)
czy dobrze rozumiem ze nie bedzie profi street? czy moze nie doczytalem?i w pile eliminacji tez nie ma...super
nazwy klas street mogliby zmienić:
FWD street
RWD street
4WD street
obecne nazwy są śmieszne, przyjedzie czereśniak polonezem taty na zawody i będzie startował w klasie turbo plus street... LOL
gdzie turbo gdzie plus...
nazwy klas street mogliby zmienić:
FWD street
RWD street
4WD street
obecne nazwy są śmieszne, przyjedzie czereśniak polonezem taty na zawody i będzie startował w klasie turbo plus street... LOL
gdzie turbo gdzie plus... Plus będzie bo to Caro Plus
Ale jak był by podział street na mini ,mini+ itd to zawody trwały by do 22
Dla mnie regulamin jest ok.
regulamin nie jest zły. poza owym nazewnictwem klas street i kilkoma błędami w odwołaniach do poszczególnych punktów.
dobrze ze w klasach dragowych dozwolone jest prawie wszystko w ramach zachowania bezpieczenstwa.
czyli Krysiu, prosty temat, kfak startuje w Street Mini+ ?
czyli Krysiu, prosty temat, kfak startuje w Street Mini+ ?W turbo street
Ja szczerze mowiac mam gleboko w dupie zawody SSS i samowolki OZ`a, ale dobrym pomyslem jest ograniczenie do 3 klas "Street".
Ja szczerze mowiac mam gleboko w dupie zawody SSS i samowolki OZ`a, ale dobrym pomyslem jest ograniczenie do 3 klas "Street".ja szczerze mowiac przypomnialem sobie ze mnie wyrzucili z SSS
no teraz to czarnoksiężnik z krainy Ozz poelciał po całości, heheh, kto podpisuje oświadczenie?? jak nowa organizacja nie ruszy to ja już nigdy nie wystartuje na żadnych z eliminacji SSS!!!
no teraz to czarnoksiężnik z krainy Ozz poelciał po całości, heheh, kto podpisuje oświadczenie?? jak nowa organizacja nie ruszy to ja już nigdy nie wystartuje na żadnych z eliminacji SSS!!!A o co chodzi jakie oświadczenie?
Ja mam zamiar wystartować w paru eliminacjach w klasie street.
Wiseguy, musisz podpisać "lojalke" jak za czasów PRl, ze nie bedziesz sie scigał w nocy na ulicach.
Ja OZ`a pozdrawiam serdecznym "spierdalaj" i na 100% nie wystartuje na jego zawodach.
dajcie linka
to jest smieszne i zenujace, bo jezeli chodzi o nocne nielegalne wyscigi to kazdy tytul mistrza polski moga zabrac, za kazde rajdowanie po ulicach, to gdzies w regulaminach pzm jest...
to nie tylko nocne, zawody typu Szymany, Starachowice i tym podobne tez sie do tego zaliczaja
LOL
Szymany sa Runda Pucharu PZM, a niech SSS nie zapomina ze jest niczym innym jak automobilklubem w pewnym sensie i jest czlonkiem PZM.
takze mozesz mi pokazac ta "lojalke"? chcialbym to zobaczyc, bo nie wierze w to.
co do Szyman to naprawde runda PZM nawet mam puchar w domu ze jestem vice mistrzem okregu Olsztynskiego 2004
Szymany sa Runda Pucharu PZM nie wydaj emnie sie
Wiseguy, musisz podpisać "lojalke" jak za czasów PRl, ze nie bedziesz sie scigał w nocy na ulicach.
Ja OZ`a pozdrawiam serdecznym "spierdalaj" i na 100% nie wystartuje na jego zawodach.piwo dla niego albo cala zgrzewke
takze mozesz mi pokazac ta "lojalke"? chcialbym to zobaczyc, bo nie wierze w to. lepiej uwierzyc staszewskiemu odebrali tytul mistrza polski
staszewskiemu odebrali tytul mistrza polski skad te info??? mu nic nie odebrali bo podpisal kwita!!
albo zle zrozumialem albo w tym temacie byl taki dokument w ktorym to opisywano jak staszewski uczesniczyl w "wyscigach ulicznych" w warszawie i za to mial stracic tytul.
pomylilem cos?
tak, ale on podpisla papier ze nie bedzie sie scigal i tytul zachowal, ja bym nie podpisal za chuja!!!
Podobno ma być konkurencyjna organizacja, czekamy..
A to co się dzieje w SSS to obłęd
o czym wy dywagujecie nic nie musi nic podpisywac zeby mu odebrali tytul mistrza Polski, juz kiedys byla rozmowa taka ze ktos kto ma jakis tytul PZM podlega jego regulaminowi, a jest gdzies zapis ze nie mozna brac udzialu w zadnych samowolkach, narazac ludzi na niebezpieczenstwo, co za tym idzie nie mozesz byc mistrzem i dawac zlego przykladu.
Kosiniak, masz racje to nie puchar PZM pomylilo mi sie z Maslowem, jednak zarowno Starachowice jak i Szymany sa/byly/beda organizowane pod patronatem Okregowego PZM.
i nie wmowisz mi ze moze wejsc taki monopol na zasadzie "startujecie tylko na szczeblach ogolnopolskich albo zabierzemy wam tytuly" to bylby proceder swiatowy
ale fakt faktem ze z moich czytan pare lat temu wynika ze Staszewskiemu nalezy sie odebranie tytulu(nie wiem jak sprawa jest w toku, bo juz nie jestem w SSS i mam to w dupie) i nie wiem jak na podstawie tego ze cos podpisal to mu nie odbiora
Kosiniak, czy mozesz tutaj przedstawic pelne fakty o ktorych jest Ci wiadomo? chociaz linki czy cos, bo nie znam dobrze sprawy, a chcialbym sie precyzyjniej odnosic.
nie wmowisz mi ze moze wejsc taki monopol na zasadzie "startujecie tylko na szczeblach ogolnopolskich albo zabierzemy wam tytuly" to bylby proceder swiatowy ale tam ma byc ziomie, ja to pierdole te cale sss
to jest przeciez niezgodne z prawem i wszelkimi mozliwymi procedurami, trzeba bedzie napisac do FIA cos mi sie wydaje.
ps, daj mi do poczytania skad[zrodlo] masz te nowiny, moze byc nawet na priv, tez chce poczytac
Panowie a ktoś wie jak to jest z ta licencją WR?
Jak chcesz wystartować w klasie street to musze ja mieć
W klasie street jest niepotrzebna.
nigdzie na stronie SSS nie znalazlem inforamcji o koniecznosci podpisania jakiejkolwiek deklaracji....
nie otrzymasz zapewne bez niej licencji, w street mozna latac ale znowu sie nasuwa pytanie, po co???
Ja wystartuje dla przyjemnosci.
nie otrzymasz zapewne bez niej licencji, w street mozna latac ale znowu sie nasuwa pytanie, po co???no jak to po co? chyba po to co zawsze, czyli zeby sobie zmierzyc czas...
pzdr
ehhh dlugo by rozkminiac
W klasie street jest niepotrzebna. A możesz w skrócie opisać, na czym polega wyrobienie Test czy cos jeszcze
badanie psychotechniczne, test i kasa nic poza tym
test to jakis trudny czy srednio trudny
test to jakis trudny czy srednio trudny z tego co wiem na I sss wykupisz licencje bez testu jak bedziesz mial badania
test to jakis trudny czy srednio trudny powinienes zaczac sie przygotowywac, bo mozesz oblac
ok zajebiscie ze wszyscy olali...
Kosiniak wkleisz to do cholery ?
co mam wkleic??
ok zajebiscie ze wszyscy olali...
A reszta komentarzy
http://www.streetracing.p...t=37430&start=0
co za konfident z tego czarnoksieznika
moze on dzialal w porozumieniu z bio
moze on dzialal w porozumieniu z bio hehe LOL niezly
Tak jak mowilem, Grzegorz Staszewski zlamal regulamin PZM, nalezy mu sie odebranie tytulu mistrza Polski, jezeli SSS[jako AK ktory sprawuje piecze nad 1/4mili] by nie zareagowalo skonczylo by sie niezlym skandalem i bycmoze z jakimis sankcjami ze strony PZM czy FIA.
i wszelkie dyskusje i hasla w stylu "to sie wywodzi z ulicy kiedys wszyscy sie scigali" jest smieszne
kiedys zanim powstaly "rajdy" i FIA i inne tego typu ludzie sie tez scigali np. kto pierwszy w sklepie ;] od samego poczatku automobilizmu...
konno jak jezdzili... tez sie scigali
ale regulamin PZM jasno mowi ze na drodze nie ma miejsca na wyglupy, narazanie zdrowia osob trzecich poza miejscem wyznaczonej imprezy ble ble ble. kazdy kto dolacza do jakiejs organizacji musi znac regulamin.
to sa skutki "legalizacji" tego sportu... chcesz sie scigac jedz na tor.
wiesz ziom ale wtakiej sytuacji jest sciganie i sciganie, nie chce mis ie tego dalej walkowac, temat uwazam za zamkniety
co za konfident z tego czarnoksieznika
moze on dzialal w porozumieniu z bio No proste. Przeciez Bio przebrany za krzew gumijagód zawsze cykał z partyzanta fotki na Spalarni.
Bio przebrany za krzew gumijagód buahahaah
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl