Wolf
Siemanko mam do was w sumie 2 pytania na które chciałbym usłyszeć w miarę konkretne odpowiedzi Posiadam CR-ke uturbiona od niedawna wiec nie znam sie jeszcze dokładnie na problemach związanych z uturbioną niunia i mam 2 problemy albo mi sie moze tak wydaje bo przy turbie jest to normalne...
1. Gdzieś do cholery ucieka mi olej? Turbina zero dymienia! z wydechu żaden dymek nie poleci czy wysokie czy niskie obroty jest elegancko, dzisiaj sprawdziłem ją całą od dołu na kanale i nigdzie za cholerę nic nie cieknie, ani z pod miski olejowej, ani z podkładki pod filtr, ani z głowicy, ani z turbiny wiec do cholery gdzie sie podziewa olej? na 1000km musiałem dolać 0,4L oleju???
2. Mialem problem z MBC bo mimo ze miałem furę ustawiona na 0,5 bara to pompowało do max 0,4 i zaraz potem spadało na jakies 0,2 i tam juz tak zostawało. Pogadałem z kumplem co ma Civika na turbie tyle tylko ze u niego jest 1,3 bara. Powiedział ze zmienia MBC bo jego daje rade do 1 bara i objawy sa takie same jak u mnie. wymienił wiec on swoje MBC i elegancko dmucha mu te 1,3 bara za to ja wsadziłem to jego mbc (bo powiedział ze jak mam 0,5-0,6 bara to da rade spokojnie) i powoli starałem sie je wkręcać zeby zwiększać doładowanie... Wkręciłem delikatnie bylo 0,2bara i trzymało elegancko na każdym biegu, podkręciłem wiec bardziej (zaledwie 2 obroty) i juz dmucha az 0,6 bara i trzyma na kazdym biegu! pomyślałem ze az tyle nie chce tylko z jakieś 0,4 max 0,5 wiec odkręciłem o pol i znowu 0,2 wkręciłem z powrotem o ćwierć obrotu i z powrotem jest 0,6 Czy to wina MBC ze nie da sie tego dobrze ustawić czy moze coś u mnie nie ok? Zainwestować i kupić nowe MBC czy to nie to?
zekam na pomocC Daje pomogł
POZDROWKI
zainwestowac i kupic nowe mbc , ponieważ twój zawór to nie mbc tylko pneumatyczny zawor z dławieniem , i dziala zupelnie inaczej niz mbc
ponieważ twój zawór reguluje ilość przepływajacego powietrza w litrach/h a mbc reguluje ciśnienie
prosze oto wyjasnienie a zarazem rozwiązanie probelmu
no ale teraz to co mam od tego kumpla to jest MBC i wlasnie tak to wyglada jak pisalem wyzej. pytanie tylko czy to wina tego ze to MBC moze byc do dupy i dlatego tak sie dzieje?
Cos takiego mam teraz:
moze jest to neikompletny zawór , bo mbc jest kilka typów
zwykly mbc ma wejscie / wyjscie i maly otwór ktorym ucieka nadmiar cisnienia
jesli ma tylko wyjscie i wejscie to do niego powinien byc dodatkowy zaworek
ma tylko wejście i wyjście. czyli jest to teoretycznie to samo co miałem wcześniej... czyli nie można tego by uznać za MBC i lepszy rezultat da np to?
http://allegro.pl/item110...hi_fmic_pl.html nic innego na alledrogo nie znalazłem co mogłoby mieć wejście wyjście i ta dziurka do spuszczania nadciśnienia.. to jest to DOBRE MBC?
no wiec kup ten co ci pokazywałem od fmic
natomiast kompletny twój zestaw powinien być taki
http://image.made-in-chin...troller-003.jpglub w środku masz go już zintegrowanego , ale w takim wypadku powinnes mieć malutka dziurkę tak ja na rysunku poniżej , dolny króciec po lewej stronie ma malutki kanalik/ dziurkę
http://img407.imageshack.us/i/mbc1fg0.jpg/na rysuknku tak jakbym widzial jednak u ciebie ten kanalik , te typy zaworkow z dodatkowa kulka i sprezynka sa lepsze na wieksze doladowania ale musza byc idealnie czyste , bo gdy kulka lub sprezynka lekko nawet sie przycina lub klei do oleju wewnatrz , w wfekcie sa wlasnie takie skoki cisnienia
u ciebie na softa lepiej zastosuj zwykly od fmic
czyli w tym co teraz mam występuje to o czym mówi producent na tej aukcji o tym swoim MBC? "Jest to zawór typu bleed nieposiadający sprężynki i kulki (które często mają tendencje do zacinania się, a także na wyższych biegach powodują niebezpieczny efekt overboostu)."
http://allegro.pl/item110...hi_fmic_pl.html i po zakupie tego właśnie zaworu od FIMC który nie ma tej właśnie sprężynki i kulki będzie dobrze? P.s masz moze jakeis pomysly co do pierwszego pytania?
no to dobry masz, tylko moze niesprawny do konca, wez no go rozkrec i pokaz kotku co masz w srodku,
otwor ma byc w nim ale minimalny, wez jednym paluchem zatkaj wylot a w drugi dmuchaj, a potem zamien stronami, w jednym koncu jak dmuchasz powinno byc slychac uchodzace powietrze..jak uchodzi znaczy ze rabotajet
mi z rok temu zatkala sie dziurka w MBC mimo iz wydawalo mi sie ze i tak za duza zrobilem (HomeMade). Nazbieralo sie tlustosci ktore z czasem w polaczeniu z syfem zrobily czopek
No nic... zamówiłem narazie te MBC z linka. Niby nie ma właśnie tego mechanizmu zacinającego sie zobaczymy czy podziała. ale czy ma ktos jakieś pomysły na moje pierwsze pytanie?
nie musi Ci kopcic na niebiesko, moze kopcic na bialo, i tez moze byc to obiaw spalanego oleju. albo mocno Ci odparowywuje olej, albo przelewa sie gdzies odma, i nagle spala, czego nei widzisz, bo dajesz po zaworach w zakrecie, i nie widzisz co sie dzieje za toba
szefie ale nawet nagrałem sobie filmik zeby zobaczyć czy mi kopci i nic, no mam filtr na odmie no bo nie mam gdzie go podpiąć przecież jak mam turbo ale to mozliwe zeby az tyle go odparowywalo przez ta odme?
Koledzy nie chcial bym zakladac nowego tematu poniewaz moj problem moze miec tez jakis zwiazek z tym tematem. Otoz mam dolozona turbawke do mojego D16A9 generalnie caly zestaw ktory montowal kiedy pan grabowski w innym aucie brakowało jedynie zaworka na MAPa. Problem jest tego rodzaju ze nawet po zalozeniu zaworka zwrotnego na podcisnienie idace do MAPa zapala mi sie check jak tylko cisnienie zacznie iść powyżej 0. Probowałem juz dawac dwa zaworki z rzedzie i tez nic nie pomogło. Podpowidzcie w czym moze byc problem. Drugi temat to brak WG ktorego pan grabowski zastapil sprezynka z regulacja na srubie. Ten patent moze zostac czy do smieci i szukac jakiegos WG?? Trzecie moje pytanie to czytalem caly ten temat i nie rozumiem za cholere do czego jest to MBC. Czy mozlby mi ktos wytlumaczyc i ewentualnie maznac w paincie pomiedzy cyzm a czym powinien sie znajdowac?
Z gory dzieki za odpowiedz i przepraszam za niewiedze ale cale zycie sie uczymy
1. moze zle zalozyles zaworek????? ja mialem u siebie 3 zalozone i bylo dopiero ok, zaworek zaworkowi jest nierowny , doloz jeszcze jeden i powinno byc dobrze.
2. taki patent graboskiego ma kumpel w Z9 dzialac dziala ale ja bym na twoim miejscu zainwestowal w WG.
3. MBC- manual boost controller, sluzy do regulacji cisnienia doladowania, montuje sie go na wezyku idacym z muszli turbiny do WG
tu masz wszystko ladnie opisane . trzeba szukac wszystko jest
http://www.honda-crx.info...pic.php?t=39602
tanie zaworki awkarystyczne nie zdają egzaminu przy turbo jesli masz byc pewien ze to nie wina zaworka to kup metalowy solidny zaworek ja za taki płacilem, 25zł i chceck mi sie juz nie zapalal a na takim do akwarium to niestety wyskakiwał pozdr
Właśnie nie ma z akwarystycznego tylko z civica na gazniku taki bialo zielony ale mozliwe ze tez jest za słaby. mack1111 mozesz powiedziec gdzie kupiles ten zaworek??
No panowie a jak to z ta odma? możliwe żeby tyle oleju tamtędy odparowywało przy turbo?
kupilem go u mnei na miescie w polmozbycie teraz jest mi zbedny wiec moge ci go opchnac za 20zł jesli chcesz
A bywasz czasem we wrocku??
Że bierze olej to może ma tak samo jak mój.
Jeżdżę na obrotach 3000 MAX nie ginie olej
Zaś jak mu w dupso dam tak do 5000 to olej znika.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl