ďťż

Wolf

wiec tak,co poniektórzy wiedzą ze wsadzilem głowice d16z6 na blok d15b7 i tak jesli neimiałem podpiętego vteca Ecu wyrzucało bład ze zawór vteca niesprawny -no ok podpiołem vteca zgodnie z instrukcją ,teraz jak przekrecam kluczyk to lampka gaśnie (czyli zawór podpiety prawidłowo) ,ale tak szczerze mówiąc to ani nie czuje tego vteca ,ani go nie słysze i pytanie co moze byc powodem niezalanczania vteca? (oczywiscie z bloku ten mały zaworek wyciagnięty) , jeszcze dodam ze dzisiaj jak butowałem na autostradzie zapalil mi sie Check i z samodiagnostyki wyżuciło bląd 22 czyli"Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów" -co to za ustrojstwo i dlaczego tak sie dzieje, jak moge sprawdzic czy vtec sie włancza -dodam ze wg ecu jest wszystk ok czyli próba na żarówke (czy sie zaswieci gdy vtec sie włancza) chyba odpada,czy jest mozliwosc ze glowica jest zle zlozona? jak to sprawdzić tego vteca plizzz.......i co to je to 22,a i czy jest mozliwosc np zlozenia klawiatury tak zeby zablokowac vteca? (npze cos tam odwrócone jest i dlatego sie niewlancza-czy ogólnie niemam mozliwosci zlego pskladania-bo skoro jezdzi teraz juz to cyba w głowicy tajle dobrze poskladane co nie?
i jeszcze jedno w mojej ksiazce pisze ze jak jest zaploj wlonczony to na pinie 4A powinno byc +12 V -u mnie tego niema -i niewiem czy czasem kompa niemam uszkodzonego

wiec tak doszedłem do takich wniosków - zielona wtyczka w vtecku (ta co ma 2 piny w tym jedna masa,to jest to tylko taki maly zwieracz -czyli jedna jest masa i jak olej zaczyna płynąć to zamyka sie obwód i ta masa leci jako sygnal do kompa (w kazdym razie u mnie zawsze jest zwarcie w tej wtyczce ) natomiast jak wypne wtyczke z 1 pinem tzw solenoid to komp odrazu wyrzuca błąd 21 ,natomiast jak wypne tą zieloną z 2ma pinami to komp wyrzuca błąd 22 ,natomiast jak wszystko mam powpinane w trakcie jazdy wywala błąd 22 i vetca jak nie było tak niema - niewiem juz co robic

Więc tak sprawdzilem komputer -bo pożyczyłem od kumpla oraz zawór vtec ,obydwie rzeczy mam sprawne na 100% -wiec kurde czemu nie działa vtec? i caly czas wywala błąd 22 ale tylko gdy vtec sie włancza , na postoju nmiemażądnych checków


olej do glowicy dochodzi zeby sie vtec wlaczal?? ja mialem tak u siebie ze nie bylo cisnienia (drobny wyciek przy zewnetrznej galerii olejowej do glowicy) i Vtec pressure switch mi nie wlaczal VTECa.

olej do glowicy dochodzi zeby sie vtec wlaczal?? ja mialem tak u siebie ze nie bylo cisnienia (drobny wyciek przy zewnetrznej galerii olejowej do glowicy) i Vtec pressure switch mi nie wlaczal VTECa.
jakiej galerii?

[ Dodano: 2006-04-01, 23:45 ]
ja nie wiem jak jest w mini-me ale w ls/vtec musialem poprowadzic wezyk zewnetrzny z bloku do glowicy dostarczajacy olej do VTECa
moj stary blok nie mial kanalow olejowych za to odpowiedzialnych wiec trzeba bylo to tak zrobic.


Ten zawór z zieloną wtyczką to jest czujnik wzrostu ciśnienia w układzie vtec. Na postoju i jak jest ciśnienie bez vteca to czujnik daje zwarcie do masy. Po włączeniu vteca - zwiększone ciśnienie oleju - ten czujnik robi przerwę w obwodzie. Komp wtedy odbiera to jako sygnał do zmiany map na vteca. Zrób jeszcze taki test z tym czujnikiem: tam są dwa przewody, jeden podłaczony jest do masy, drugi idzie do kompa. Wepnij w ten drugi przewód, co idzie do kompa, zwykły wyłącznik typu on/off i pociągnij na przewodach do kabiny. Zewrzyj wyłącznik, weź kogoś do pomocy i pojedź na drogę. W okolicach 5500-5600 w czasie jazdy rozewrzyjcie ten wyłącznik i zobacz co się będzie działo.

Ten zawór z zieloną wtyczką to jest czujnik wzrostu ciśnienia w układzie vtec. Na postoju i jak jest ciśnienie bez vteca to czujnik daje zwarcie do masy. Po włączeniu vteca - zwiększone ciśnienie oleju - ten czujnik robi przerwę w obwodzie. Komp wtedy odbiera to jako sygnał do zmiany map na vteca. Zrób jeszcze taki test z tym czujnikiem: tam są dwa przewody, jeden podłaczony jest do masy, drugi idzie do kompa. Wepnij w ten drugi przewód, co idzie do kompa, zwykły wyłącznik typu on/off i pociągnij na przewodach do kabiny. Zewrzyj wyłącznik, weź kogoś do pomocy i pojedź na drogę. W okolicach 5500-5600 w czasie jazdy rozewrzyjcie ten wyłącznik i zobacz co się będzie działo.
ok sprubuje

juz sie wszystko wyjaśnilo-Vtec chodzi i to pięknie powodem dla którego sie nie załanczał było brak 2 tulejek które blokują krzywki vteca -poporstu gdzies zgineły w transporcie a myżeśmyu złożyli bez tego i cisnienie faktycznie uciekało tzn olej sie wlewał do głowicy spowrotem .Pozdro i dzięki za chęć pomocy!!!!!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl