ďťż

Wolf

Mam problem z ECU w B16A1. Silnik swapowanydo ED9. Wiazka silnikowa z B16 reszta z D16. Otoz po podlaczeniu kompa i przekreceniu kluczyka komp nie reaguje zupelnie - dioda ani blysnie. Myslalem, ze moze komputer zepsuty, ale po przelozeniu do innej Hondzi miga normalnie. POnadto po przekreceniu kluczyka przekaznik ani tyknie i pompa paliwa rowniez nie rusza. Dodatkowo brak iskry. Zanim zabralismy sie za uzupelnianie wiazki w brakujace elementy, paliwo szlo na listwe. Sprawdzilismy zasilanie na wtryskach i jest. Moje pytanie brzmi, czy za brak reakcji odpowiada w tym przyadku komp?? Jesli tak to czy mzoe byc to spowodowane poluzowaniem lub brakiem styku w ktoryms z przewodow zasilania kompa lub tez masy?? Wiec idac dalej, gdyby to bylo powodem, moze ktorys z kolegow forumowiczow ma rozpiske pinow z masa i zasilaniem, ktore musialbym sprawdzic, by wykluczyc tego rodzaju usterke?? A moze ktos ma inny pomysl lub podejrzenie awarii?? Z gory wielkie dzieki!!

P.S Poki co chyba nie mozna od razu wskazywac na przekaznik, bo on zdaje sie dostaje sygnal z kompa??


rozpiska pinow ECU PR3/PW0



A

1 3 5 7 9 11 13 15 17
2 4 6 8 10 12 14 16 18

B

1 3 5 7 9 11 13 15 17 19
2 4 6 8 10 12 14 16 18 20

C

1 3 5 7 9 11 13 15
2 4 6 8 10 12 14 16

A01 BRN INJ1 fuel injector control # 1
A02 BLK PG1 Ground
A03 RED INJ2 fuel injector control # 2
A04 BLK PG2 Ground
A05 LT BLU INJ3 fuel injector control # 3
A06 GRN purge cut-off solinoid valve
A07 YEL INJ4 fuel injector control # 4
A08 VTS VTEC solenoid
A09
A10 Pressure Regulator Cutoff Solenoid
A11 BLU/YEL IACV from electronic air control valve
A12 GRN/BLK FLR1 fuel pump control
A13 YEL/BLK IGP1 power Input
A14 GRN/BLK FLR2 fuel pump control
A15 YEL/BLK IGP2 power Input
A16 BRN/BLK ground
A17
A18 BLK/RED ground

B01 WHT/GRN VBP Battery Backup
B02
B03 YEL ACC a/c compressor clutch relay cont
B04 FANC
B05 WHT/YEL VTM VTEC pressure switch
B06 GRN/ORN MIL check engine warning light
B07
B08 YEL/GRN ACS a/c on input
B09
B10 ORN CYP P crank sensor (1)
B11 Fuse Box
B12 WHT CYP M crank sensor (2)
B13 BLU/WHT starting input
B14 BLU ALT alternator output signal
B15 WHT ignition output signal
B16 YEL/RED VSS VSS
B17 WHT ignition output signal
B18
B19 KS Knock sensor
B20 BRN SCS ignition timing adjusting connector

C01 BLU/GRN CKP P CYL sensor (1)
C02 BLU/YEL CKP M CYL sensor (2)
C03 ORN/BLU TDC P TDC sensor (1)
C04 WHT/BLU TDC M TDC sensor (2)
C05 RED/YEL IAT intake air temperature sensor
C06 RED/WHT ECT coolant temperature sensor
C07 RED/BLU TPS throttle angle sensor
C08 O2S Dual O2 Sensor (JDM/EDM)
C09 RED/WHT PA atomosphere pressure sensor input
C10 GRN/WHT BKSW brake light switch
C11 GRN/WHT MIL ground
C12 GRN/WHT SG2 TPS GND
C13 YEL/WHT VCC1 TPS 5V
C14 SG1 MAP GND
C15 YEL/RED VCC2 MAP 5V
C16 WHT O2S oxygen sensor

PW0 nie ma knock sensora (B19), a tak wszystko powinno sie zgadzac ano i nie wszystkie kolory kabelkow moga sie pokrywac
Witam, może nie zawiele pomogę.
Miałem itentyczne objawy przy swapie. Po przekręceniu kluczyka nie zapalał się check, nie załączał się przekaźnik i nie reagowała pompa a komp udawał trupka. Gdzieś zginęła masa. Niestety nie udało mi się ustalić przyczyny. Komp został zmasowany "na krótko" od płytki drukowanej prosto do minusowej klemy. Szczegółów nie znam bo sam tego nie robiłem. Wiem też że nie jest to profi rozwiązanie, ale dzięki temu odpaliłem samochód i jeżdżę tak do dziś.
Pozdrawiam i życzę jak najszybszeko zakończenia swapa.
Wielkie dzieki chlopaki, powinno mi to wystarczyc (jesli to z tym jest problem), jutro sie okaze. Szybik objawy podobne, tylko u mnie check ciagle sie pali i nie gasnie. Powoli zblizam sie do konca. Problem byl z tymi polosiami, stad takie opoznienie...no nic jutro nadal walka. Wielkie dzieki raz jeszcze!!


a powiedz czy zmieniales rozrusznik bo slyszalem ze sie roznia w serii D i B tez mnie czeka podobny swapik
Wszystko jest od B...
Check Engine się zapala, więc komp ma masę (tak mi się wydaje).
Zresztą sprawdzaliśmy A02, A04, A16, A18 i jest zarówno zasilanie jak i masa. Na B01 też jest napięcie, ale to raczej bez znaczenia, bo to tylko pamięć.

A Check nie gaśnie, przekaźnik nie startuje, a komp nie mruga przy włączeniu zapłonu (zawsze mruga jeden raz dioda jak jest wszystko OK). Na obecną chwilę chyba skończyły się nam pomysły i czekamy na elektryka

Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?
moge ewentualnie ECU pozyczyc
ECU jest raczej sprawne - w innym aucie działa.
akumulator jest ok??
Moze potrzebujesz mojego EE jako model do przejrzenia? Daj znac, moze przyda się przejrzec wiązkę w seryjnym EE celem porównania.
CMQ - jutro Simpson zajmie sie fura, wtedy sie wszystko wyjasni...w razie czego odezwe sie
Ubek - mam nadzieje, ze nie bedzie trzeba

Masy nie ma chyba na C11, czy tylko to ma jakies znaczenie?? Zreszta jutro sie okaze co jest nie tak...
Po 4 godzinach sprawdzania miernikiem dosłownie wszystkiego przypadkiem właczyliśmy zapłon z odłączoną wtyczką C - komp zaczął mrugać, przekaźnik ruszył. Okazało się, że trzeba było wypiąć pin C16 i wpiąć go za B20 (ignition timing adjusting connector). Wynika to z różnic między wiązką A9 i Z5 -dlatego osoby swapujące B16A1 w miejsce Z5 nie miały takiego problemy jak w tym przypadku. Na razie silnik jeszcze nie odpalił, ale prawdopodbnie z winy walniętego (składanego z 4 innych) aparatu zapłonowego.
Ew. komp wysrany, ale to da sie jeszcze sprawdzic. W kazdym badz razie kable na wtyczce przy aparacie zgadzaja sie z pinami przy kompie.

P.S Na sucho elmer na sucho
Rece opadaja - mowcie spece co to moze byc. Aparat i ECU zmienione na sprawne i dalej 0 iskry. Ja nie mam juz pomyslow.
swiece, kable :] widze ze jazdy jak u mnie sie zaczynaja - tyle ze u mnie swieca jest/byla masakrycznie zajebista
Ale wszystkie naraz??? Swiece walnelismy na zewnatrz, zeby zobaczyc czy jest iskra.

Zrobilismy test dla aparatu tego starego, i wszystko ok. Sprawdzilismy czy dochodza impulsy z komputera na modul, to tez w porzadku. Czy w takim przypadku mozliwe zeby bylo cos nie tak z wiazka???
a moze kabelkologia dochodzaca do aparatu zaplonowego sie nie zgadza?? w aparacie z b16a1 mamy czujniki polozenia walu itp a w D to one chyba byly dodatkowo na drugim wałku - wiec moze cos tu nie bangla??
sprawdze trop

Masz racje chyba to sluszna droga, bo w czujnik polozenia w DOHC non-vtec idize na wtyczke c212, w vtecu na c210!! Jutro to sprawdze.
Odezwala sie w koncu Zaskoczyla silnik pieknie chodzil, ale pozniej nagle zaczal tracic obroty i zgasl. Teraz nie wiadomo o co biega, bo wacha jest ,iskra jest, cisnienie paliwa tez raczej w porzadku...byc moze map...w kazdym badz razie cos sie ruszylo i mam nadzieje, ze jutro koniec projektu
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl