Wolf
Z kolega przekładaliśmy silnik .Sprzedał on stary i powrucił do seryjnego. Włożyliśmy d15b2 ale sinik nie odpalił. Brzęczy jakiś uklad który do którego zapina sie kostke brązową i jest zamocowany po lewej stronie przy dzwiach kierowcy. Na tablicy sie świeci cały czas stop i kątrolka check. po przekręceniu kluczyka rozrusznik nie rusza tylko jeszcze bardziej tamto układ brzęczy. Co to może byc. po odpięciu wtyczki tej wiekszej w komorze silnika po lewej stronie przestaje brzęczeć. Silnik przetem działał był wyjęty z elektryką teraz spowrotem włożony. Silnik nie jest zalany jeszcze płynem chłodzącym. I co należy sprawdzić i co może być nie tak.
99% brązowe to przekaznik pompy paliwa. Sprawdzcie dobrze polaczenie AKUMULATOR-ROZRUSZNIK oraz kable MASOWE. Mysle ze poprostu brakuje odpowiedniej dawki pradu przez co przekaznik nie moze zaskoczyc. To samo z rozrusznikiem. Moze akumulator rozladowany?
Dzięki kolego. Ale mam jeszcze jedne problem. Z tamtym miałeś racje jeden przewód nie był dokręcony od masy. Kolejny problem to taki że teraz jest wszystko ok nie ma błędów ale trudno jest odpalic auto. Trzeba kręcic rozrusznikiem i popowac pedałem. I silnik łapie dopiero po minucie albo dłużej kręcenia. Czego to moze być wina ?
Jak brzeczal przekaznik i tak meczyliscie go dluzszy czas to moze zaoksydował w srodku i teraz nie zawsze łapie.
Nie propnuje tego rozwiazania ale ja bym podlaczyl pompe na krotko.
Zobacz czy jest prad na pompie 2-3 sekundy po przekreceniu kluczyka (dopoki nie zgasnie lampka check engine).
sprawdzcie swiece.
czy po odpaleniu jest juz ok czy moze po rozgrzaniu przerywa albo ciezko wkreca sie na obroty?
jesli jest paliwo to szukaj kolejno przyczyny w swiecach, kablach, aparacie, ustaw oczywiscie dobrze zaplon.
dalej juz ekstremalne rozwiazania to wtrysk lub slaba kompresja.
Jesli to ostatnie to szukaj silnika
PS
a moze uszczelka pod glowica?
hehe mozliwosci wiele. skzoda ze na moje pytania nikt nie zna odpowiedzi
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl