Wolf
A więc mam następujący problem...
Jakieś 3 tyg temu zmieniałem olej (przed wymianą 5W50 a teraz 10W40). Jakieś dwa dni temu wracając wieczorem do domu na skrzyżowaniu na wolnych obrotach zaczęła delikatnie mrugać kontrolka od oleju (miałem wrażenie że mruga w rytmie stukania zaworów bo nie będę ukrywał że przydałoby się wyregulować), dzisiaj rano wstałem wcześniej żeby wybrać się do sklepu i po odpaleniu kontrolka wcale nie zgasła i na ssaniu 2 tys obrotów. Spotkał się ktoś z czymś takim?? Czyżby pompa oleju padła czy może coś poważniejszego, każda sugestia i pomoc mile widziana...
PS: Silnik D16Z5
Help
Sprawdziłeś stan oleju?
Jeżeli olej jest to są trzy możliwości:
- najprostsza - czyli czujnik oleju
- pośrednia - pompa oleju
- najgorsza - panewki
ja miałem z panewkami taike cyrki
Jeśli chodzi o stan oleju to bez zmian, nie za dużo nie za mało.
Zacznij od sprawdzenia czujnika, po prostu kup drugi (kosztuje jakieś 15 zł) i wymień, ewentualnie sprawdź jeszcze czy kostka jest na swoim miejscu - jeżeli dalej będzie to samo sprawdź ciśnienie w pompie. Jeżeli kłopot nie ustąpi czeka Cię remont silnika.
...(przed wymianą 5W50 a teraz 10W40)Myślałem, że takie rzeczy mogą dziać się tylko przy zmianie oleju z "gorszego" na lepszy, a nie odwrotnie
Sam niedługo zmieniam z 15w40 (minerał) na półsyntetyk Motul 15w50 i kurde boje się
Moim zdaniem zmiana oleju wcale nie ma aż tak drastycznych konsekwencji
zajrzyj do mojego tematu. zaraz Ci podeślę link. pomrugiwanie wskazuje na spadki ciśnienia i albo będzie to czujnik albo coś z pompą oleju. od tego zacznij. u mnie okazala się winna rozkręcona pompa która nie dawala wystarczajacego cisnienia
[ Dodano: 2010-05-31, 20:59 ]
Właśnie mam wrażenie że coś nie tak z pompą oleju. Dzisiaj popołudniu odpaliłem autko i wszystko było ok co mnie bardzo zdziwiło, normalne obroty na ssaniu i kontrolka od oleju zgasła natychmiast, w porównaniu do sytuacji z rana to aż mi się humor poprawił. Będę z tym walczył i będę informował co i jak
tylko jak zacznie mrugać to nie śmigaj za dużo. tak jak chłopaki pisali w moim temacie przy mruganiu jest juz strasznie niskie cisnienie i silnik strasznie dostaje po dupie. ze zdjęciem pompy nie ma aż tak dużo roboty a szkoda później remont robić . Powodzenia!
Spoko to tylko panewki ! pozdrawiam
Od kiedy kontrolka włączyła się na stałe na kilka minut nie ruszam się autem nigdzie. Czekam aż znajomy mechanik wróci z przymusowego urlopu (zwichnięta noga). Do tego czasu autko będzie odpoczywać sobie w garażu. Dzięki za pomoc ludziska, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś sugestie to chętnie wysłucham
Miałem dokładnie takie same objawy jak opisujesz tyle ze w solce no i nie skończyło się to dobrze
Powiem tyle ze teraz mam inny silnik...
Tutaj w dużym skrócie opisałem co się stało...;/
http://www.honda-crx.info...pic.php?t=35943
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl