Wolf
Sprawa ma sie nastepujaco, podczas jazdy poluzowal mi sie filtr oleju ( pewnie zbyt lekko dokrecony) uslyszawszy bryzgajacy olej pod maska natychmiast sie zatrzymalem. Chyba nawet kontrolka smarowania nie zdazyla sie zapalic. Auto pociagnalem na lince, na kanale zauwazylem wysrana uszczelke filtra oleju. Dokreciem filtr, uzupelnilem ubytek oleju ok 2l ( sporo scieklo w czasie holowania). Filtr nie cieknie, silnik pali, nie slysze stukania panewki ale ciagle chodzi mi po glowie czy aby napewno sie nie przytarla. Teraz moje pytanie do was, czy jesli zdejme miske olejowa to bede widzial jakies oznaki przytarcia panewki? Nie chcialbym nadaremnie ladowac kasy w olej i uszczelke miski. Prosilbym o jakies rady. Z gory dzieki.
eraz moje pytanie do was, czy jesli zdejme miske olejowa to bede widzial jakies oznaki przytarcia panewki?Opiłki
Jesli panewka nie stuka to jak dzialac? zmienic olej i jazda?
jeśli kontrolka sie nia zapaliła to ciśnienia nie zgubiła. dolej lub zmień oliwe i jazda
Kolega mia podobna sytuacje w innym samochodzie, tez mu wyplulo chyba caly olej. Od razu sie zatrzymalismy, zalalismy nowy olej i sprawdzilismy na jalowym czy nic nie stuka itp. Jezdzi do dzis a bylo to w czerwcu ubieglego roku. Takze lej olej, sprawdz czy nie ma jakichs nieporzadanych dzwiekow i smialo mozesz dalej jezdzic.
P.S dokrec mocno filtr oleju
jak się kontrolka zaświeci to już z głowy mi podczas odpalania nie zgasła od razu a po 3sek, wiec zaraz sprawdziłem olej a tam brakowało 2.5litra (wyciek). Na 99% nic się nie stało nawet tego nie rozbieraj bo panewki i tak nie zobaczysz zalej olej i śmigaj dalej
Spuść olej który pozostał i zobacz czy są opiłki, jak będą to któraś panewka ostro dostała po dupe...
Jak nie będzie ich tam i silnik brzmi normalnie to czemu by nie jeździć dalej:)
i kup sobie korek noedymowy czy jakos tak wtedy obejdzie sie sciaganie miski
da rade ze zwyklym magnesem? wrzuce go do lejka jak bede spuszczal olej.
moze tak,moze nie probowac warto
A nie zaciął się przypadkiem zaworek na pompie olejowej, że wywaliło uszczelkę spod filtra, było już parę tematów o takim przypadku
pojechalem do pracy i wrocilem bez najmniejszych problemow. sadze ze przyczyna byl zle dokrecony filtr.
Przykladowo, jesli teraz nie stuka, to znaczy ze ewentualna naprawa tyczyla by sie wymiany samych panewek? Jesli zacznie stukac to walek i reszta?
A nie zaciął się przypadkiem zaworek na pompie olejowej, że wywaliło uszczelkę spod filtra, było już parę tematów o takim przypadku a zawork otwiera się przy ilu obrotach/jakim cisnieniu???
da rade ze zwyklym magnesem?A panewka jest zrobiona z materiału przyciąganego przez magnes?
A panewka jest zrobiona z materiału przyciąganego przez magnes?sama "baza" panewki tak, ale warstwa "lozyskujaca" juz nie
Jak złapało panewkę to już na bagnecie będzie taki brokat mieniący się ( praktycznie nie wyczuwalne na palcu). A jak Ci się chce, to spuść olej, weż go na palce i tez byłby brokat. Bo lekkie pociągnięcie panewki, magnes Ci nie sciągnie przez olej ( ja tak uważam, że na mikroopiłki niema takiej siły), a szkoda się z nim bawić, jak masz wszystko na dłoni . A jak wszystko w porządku, to wlewaj olej i śmigaj. Możliwe, że jakiś zawór Ci nie puścił oleju, i ciśnienie wydmuchało uszczelkę, więc po zalaniu nowego oleju, przyglądaj się uważnie.
A jakiej firmy miałeś filtr?
Odwiedzilem kilku mechanikow, wszyscy zgodnie twierdza se nic sie nie stalo, przy okazji stwierdzili ze skrzyni przyda sie remont
filtr byl z Sędziszowa.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl