Wolf
Od pewnego czasu cieknie mi olej od strony rozrzadu niestety, rozbieralem gorna obudowe rozrzadu i pasek oraz kolka sa suche, czy to wywalil simmering walu???? Przyznaje sie bez bicia ze niedawno nie wiem po co dolewalem oleju i dolalem go troche ponad max na bagnecie. Ile bedze mnie kosytzowac naprawa?? jaki uszczelniacz dac?? oem??
jaki uszczelniacz dac?? oem?? daj corteco bo jesli chodzi o wal to pakuja NOK'a w ich pudelko czyli oem, ale o oem tez mozesz sie zapytac,
rozumiem ze caly rozrzad idzie sie walic, ile moze robocizna kosztowac??
jakieś 300 zł + części zależy gdzie pojedziesz:)
o fuck!! 300zł za sama robocizne myslalem ze to sie wiaze raczej tylko z zlozeniem rozrzadu a samo wsadzenie uszczelniacza to drobnostka
no wiesz rozpiąć rozrząd to wiesz cenią się hehehehe ale jak chcesz to spróbuj sam ale nie wiem czy ustawisz
Trochę pojęcia o kreceniu kluczami i to pociśniesz. nie ma nic skomplikowanego tym bardziej że po tej stronie uszczelniacz jest w pompie oleju więc po zdjeciu rozrządu, zdejmujesz michę olejową, odkręcasz chyba 4 śruby mocujące pompę i masz ją na wierzchu. z wyjęciem uszczelniacza nie ma zupelnie problemu, z włożeniem o ile równomiernie będziesz naciskał i go nie uszkodzisz też sobie poradzisz. później troche reinza ewentualnie przy skręcaniu, odtłuszczenie wszystkiego, zalewasz nową oliwę albo jak nie masz kasy to starą i śmigasz. Kwestia żeby spuścić tak, żeby sie syfu nie dostaly do oleju.
[ Dodano: 2010-05-04, 19:41 ]
O shit to jeszcze trzeba miche zdejmowac i wywalac olej, myslalem ze to poprostu jest na tym kole pasowym i tylko trzeba rozrzad caly rozebrac, a ogolnie to mechanicy nie wkladaja starych paskow nawet kiedy sa one prawie nowe tak jak u mnie malo tego polecaja dac komplet czyli rolka i pompa wody te dwie pierwsze rzeczy to koszt ok 120zl wiec spoko ale pompa wody to drugie tyle no i oliwe to i tak nowa mam zamiar zalac. To szykuje mi sie wydatek rzedu 500zł, znowu ja pier.... to auto jest cudowne lecz chlonie pieniadze jak gabka, szczególnie gdy sie uzywa go do codziennych dojazdow do pracy na odcinkach 15km wtedy spalanie wacha sie 9-10l/100km i jeszcze jak by bylo tego malo to do lipca zamkneli mi droge i trzeba latac przez jakies wioski i dwukrotnie nadrabiac kilosy, teraz 200km to ja robie w tydzien
wkladaja starych paskow nawet kiedy sa one prawie nowebullshit - jak masz prawie nowe wszystko to nie ma sensu zmieniac, chyba ze olejem jest zatrzepany, a zeby nie miec problemu z ustawieniem sugeruje dodatkwo zrobic swoje znaczki np markerem na kolkach i na pasowym wzgledem bloku, pokrywy zaworow czy jak kto woli
[ Dodano: 2010-05-04, 23:24 ]
jeżeli nie widać żeby pasek nosił ślady zużycia to ja bym nie wymieniał chyba, że zdjemując go potniesz w jakiś nieudolny sposób. ja u mnie złozylem silnik w czerwcu tamtego roku chyba i pierwszy miesiac jezdzilem bez obudowy rozrzadu żeby kontrolować czy mi nie cieknie nigdzie, później rozpinalem rozrzad żeby założyc obudowe, później zmienilem obudowe z białej na czarną wiec znowu musialem zdjac pasek. ostatnio znowu cos sobie robilem i rozpinalem. gdybym za kazdym razem wymienial pasek to bym zbankrutowal a jak narazie (odpukać) od zdejmowania nie wykazuje żadnych śladów zuzycia. Może tak się nie robi ale u mnie nic złego sie nie dzieje
jak maja z ciebie zedrzec kase to olej, i pogadaj z forumowiczami- dymek czy kukus powinni ci pomoc i zaoszczedzisz sporo kasy a i im odpalisz pare groszy to sie beda chlopacy cieszyc-
bzdury wypisuja o pasku- fakt jak jest pasek w oleju unurany to mozna zmienc na nowy ale tak to bez sensu
O czym mówicie?
Jeżeli pasek jest suchy, a leci od strony rozrządu to skąd pomysł o simeringu wału? Simering wału raczej leci od drugiej strony, czyli od skrzyni...
Określ dokładnie skąd leci olej, daj jakąś fotkę...
też dobrze prawisz, bo nawet jak padl przy pompie- to przeciez do gory nie poleci ale fakt faktem uszczelnienie od tej strony tez jest, trzeba zdjac oslony od rozrzadu i sie przyjrzec miejsc jest kilka:
simery wałków
spod glowicy
spod miski olejowej
no i to nieszczesne na pompie
tez mam taka nadzieje ze to jednak nie uszczelniacz ale zeby sie upewnic musze umyc caly silnik,kupic jakis specyfik do mycia silnikow zabezpieczyc cala elektryke i go delikatnie z weza umyc bo blok z przodu i z tylu jak i skrzynia sa cale uwalone w ojelu, te ktople oleju to sie zawsze zbieraja na misce olejowej ale to leci gdzies od boku sam nie wiem, raczej tak jakby gdziec od walu
a nie masz czasem po prostu uszkodzonej uszczelki miski ? albo z korka ?
z korka na pewno nie bo zawsze wyciek zaczyna sie gdzies z boku miski jak reka siegne
ja miałem podobna sytuacje i okazało sie ze to nie zadne uszczelki itd tylko niestety strzeliła łapa silnika co spowodowalo pekniecie bloku idlatego olej sie saczył przy rozrzadzie
kulek34........no to żes chłopa pocieszył
tylko ze lapa jest na wysokosci glowicy a nie bloku, a pozatym dla czego mial by blok peknac, slyszalem ze jak z simmeringa powoli cieknie to nawet nie musi bryzgac na pasek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl