Wolf
Jako ze zdrowie ostanio nie pozwala ruszyc sie za bardzo z domu to sobie tak siedze i teoretyzuje...
Powiedzcie mi czy mozna miejscami zamienic walki rozrzadu?
Na oko wygladaja na symetryczne a i dodatkowe ich oznaczenia wskazywalyby na to ze istnieje taka mozliwosc.
Bo jakby nie pasowaly zamiennie to po co je oznaczac int/exh...
I teraz do sedna jesli da sie je podmienic...
Wg manuala ssacy ma wieksza wysokosc krzywki niz wydechowy.
Posiadane przeze mnie "luzem" walki pewnie juz ze 200-300 tys przejechaly i sie troszke powycieraly.
Srednio profesjonalna suwmiarka wykazuje rownomierne zuzycie na obu walkach ok 0.5mm
Ale wlasnie o tyle wyzszy jest w serii walek ssacy niz wydechowy.
No i kombinuje by w silniku zostawic ssacy ten co jest w silniku (pewnie tez wytarty nieco)
a zamiast wydechowego wrzucic ssacy krory tylko zajmuje miejsce w domu.
W ten sposob wyszloby mniej wiecej ze
krzywka po stronie wydechowej to nominal wg manuala
a ssacy to nominal wg manuala minus tyle ile sie powycieralo...
Co sadzicie o takim pomysle?
W d13 walek od d14 majacy krzywke wyzsza o srednio 1mm daje bardzo przyjemne efekty.
tu polowa tej wartosci i niestety tylko na jednym walku wiec nie wiem jaki to bedzie mialo wplyw na zgranie czasow otwarcia miedzy zaworami ssacymi a wydechowymi ale moze warto sprobowac...
tym bardziej ze prawie nic by mnie to nie kosztowalo
w golfie wiem ze takie cos jak 2 takie same walki w dohc dawalo rade
w hondzie balbym sie kolizji
bo zawor powoli sie otwiera i szybko zamyka i na odwrot
zna ktos moze katy przy jakich nastepuje otwarcie i zamkniecie zaworow na seryjnych walkach wzgledem tdc?
cos analogicznego do tego :
http://www.crespocams.com/Cams/Cards/H2c.htm
bardzo ciekawy temat, znajomy w mazdzie dohc robił takiego moda i efekty były zadowalające, tak samo krzywka była większa o 0.5mm.Może ktoś kto ma zabędne wałki przetestuje to i podzieli się na foum infomacją.
Przedyskutuje to z Tatą bo mam zapasowe wałki i jak coś to zrobie tak jak piszecie ale to dopiero w okolicach piątku
kaczorzgr, czekam na wyniki, bo moze byc niezle
łee rozmawiałem z tatą i mowi żeby nie szaleć. Skoro jest tak jak panowie w hondzie zrobili to żeby nie mieszać. Niestety skok zaworu jest tak ustawiony żeby otwierałsie i zamykał bez kolizji z tłokiem. Jeżeli zwiększy się skok zaworu to przy kręceniu wałem np kluczem może się nie zablokować i nie będzie kolizji ale po odpaleniu jak już zawory mają jakąś tam bezwładność to mogą nie zdążyć się zamknąć. Chętnie bym spróbował to zrobić bo w sumie jest to minimalnie wieksze wychylenie. w sumie zawory ssace i wycechowe są takie same, tłok jest symetryczny po stronie ssacej i wydechowej. różnią się niby sprężynki zaworowe i może trzeba w przy tej operacji założyć na stronie wydechowej sprężynki z ssącej? myślę, że jeżeli ktoś coś takiego kiedyś probowal to bedzie gdzies opisane. Zaraz poszukam
jakby co to oddam za 50zl dwa walki z d16z5 i za 20 ziko dorzuce sprezynki ))
moze sie udac bo faktycznie przez 20 lat i grubo ponad 200 000 mogly sie juz przytrzec seryjne wymiary
najlepiej jakby ktos komu nie zalezy na silniku, odwazyl sie i sprobowal
ta wysokoscia wzniosu krzywki to bym sie nie przejmowal...
wazniejsze chyba czasy otwarcia i to czy poszczegolne pary krzywek nie sa przesuniete wzgledem siebie o iles tam stopni.
podepne jeszcze link bazujacy na walkach crespo:
http://www.crespocams.com/servlet/Detail?no=5w zakladce "Detailed Description" czytamy:
"Strong mid range and upper rpm. Use low restriction intake/exhaust for max performance. Works well with stock engine/compression. Fresh stock valve springs ok. RPM range 1,000-7,000"
no i wyglada na to ze nie trzeba tego krecic w nieskonczonosc by odczuc jakis efekt a na dodatek pozostajac przy seryjnych gratach nie musimy sie przejmowac kolizjami mimo ze walki ostrzejsze niz seria.
przy czym z tabeli tam zamieszczonej wyglada ze ssacy i wydechowy stage 2 maja takie same wzniosy i czasy.
a jakie sa wzniosy seryjnych wałków w d16z5, bo nie moge znalezc ?
jak zdobędę taki wałek to zweryfikuję to jeszcze i jak będzie możliwy taki mod to włożę zobaczę czy coś daje.
zawory ssace i wydechowe sa inne to po 1sze po drugie zawory w seryjnym zakresie obrotow nie maja zwłoki w zamykaniu
walki stage2 do dohc to sa zwykle walki jak macie w a9/z5, a nazywaja sie stage2, bo w usa byly tylko silniki d16a1 z duzo lagodnijeszymi walkami niz macie
ktoś zagłębiał się w temat ?:)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl