ďťż

Wolf

Witam,

Proszę o wstępne przypuszczalne diagnozy co może być przyczyną awarii jaką opiszę poniżej.

Posiadam Hondę Prelude 5 gen z 97 roku z silnikiem H22A5 i automatem. Zaczęło się od awarii skrzyni automatycznej. Biegi wchodzą z opóźnieniem albo wcale a ponadto często "wyślizgują" się pod wpływem zwiększenia obrotów silnika lub bez powodu. Przy zimnym silniku w ogóle na jedynkę trzeba czekać z 30 sekund i przez dłuższy czas to jedyny bieg jaki mam do dyspozycji. Z czasem dochodzą kolejne biegi. Niestety awaria ta miała miejsce w Zakopanem a musiałem wrócić do Torunia... Po przeczytaniu serwis manuala wypikałem sobie błąd nr. 15 komputera skrzyni (TCU). Błąd ten oznacza coś z czujnikiem prędkości wałka głównego skrzyni. W serwisie Hondy w Krakowie po 3 godzinach pracy panowie stwierdzili to samo ponadto sprawdzając ten czujnik i jego obwód - wyszło że jest OK i to na pewno wina komputera który rzekomo jest uszkodzony. Udało mi się w Zgierzu pod Łodzią dostać taki używany komputer i wymienić (ok. 23 w nocy). Z nadzieją wsiadłem do auta i zacząłem zmieniać biegi... okazało się że to zupełnie nic nie pomogło (wysrałem 234zł za przegląd w Hondzie + 150zł za komputer i nic zupełnie to nie pomogło a nawet nic więcej się nie dowiedziałem niż wiedziałem sam!!!).

Dziś rano postanowiłem sam sprawdzić jeszcze raz ten obwód (czujnika prędkości wałka głównego). Odpaliłem silnik, rozgrzałem go, później zresetowałem komputer poprzez odłączenie odpowiedniego bezpiecznika, dla pewności później odłączyłem też akumulator na kilkanaście minut. Grzebałem sobie przy TCU, sprawdzałem jakieś zwarcie (w manualu był opisany dokładny algorytm działania). W międzyczasie odpalałem i gasiłem silnik może ze 2 razy. Wyszedłem z auta żeby sprawdzić sam czujnik pod maską i zobaczyłem wielką plamę oleju pod autem. Niestety okazał się to olej z silnika. Przy włączonym aucie cieknie cienką ale zdecydowaną strugą. Nie ogarniam dokładnie w którym miejscu. Kontrolka oleju jeszcze się nie zapaliła (do H22 wchodzi prawie 5 litrów).

Później zamierzam jeszcze sprawdzić czy i ew. jak na ten wyciek wpływa tryb pracy skrzyni bo podejrzewam że wyciek ma coś wspólnego z awarią skrzyni. Z silnika nie kopci, pracuje równo i jak należy tak więc mam nadzieję że to jakaś uszczelka gdzieś na połączeniu silnika z tą pie$%^$ skrzynią.

Nie znam się na budowie automatu i tutaj pojawia się pytanie do tych co lepiej się znają: jak wygląda połączenie skrzyni z silnikiem szczególnie pod kątem przepływu oleju silnikowego i smarowania? Czy jest jakieś miejsce z którego mógłby wyciekać olej silnikowy na skutek awarii skrzyni, gdzieś na połączeniu.... a może ktoś ma inny pomysł?

z góry dzięki i pozdrawiam!



[ Dodano: 2010-01-24, 14:07 ]


jedz chłopie do ogarnietego warsztatu a nie wertujesz fora i manuale ktore sa przeznaczone dla osób majacych pojecie co czytaja.
Prelude Vgen z AT +LPG rece i nogi opadaja co robia z tymi wozami
Temat już ogarnięty. Wyciek okazał się spowodowany uszczelką pod chłodnicą oleju. Skrzynia idzie na "śmietnik", będzie M2B4. Cała dyskusja jest na forum o hondzie prelude.

Romi to Twoja opinia z tym LPG. Mnie nie byłoby stać na jazdę bez LPG przy obecnych cenach. Instalacja 4 generacji nie jest (tak) szkodliwa dla silnika a nawet jak jest w jakimś stopniu to mi trudno, i tak się opłaca. Podejście niektórych do LPG to chyba stereotyp... jak była 2 generacja to rozumiem ale wtryskowa instalacja...

Dodam że porada w stylu "jedź do mechanika" to raczej nic nie wnosi... A skąd wnioskujesz, że nie mam pojęcia co czytam? Nie będę się rozpisywał jakie ja mam pojęcie o
motoryzacji, technice itd., ale "coś" tam wiem

POZDRAWIAM
z tego, co pisałes w pierwszym poscie, to niezbyt jest z Twoja wiedza na temat budowy silnika i skrzyni.


Panowie, chciałem jak najdokładniej to opisać po prostu Mechanikiem nie jestem ale "coś" tam wiem.
ok, przyjmujmy, że to "coś" jest, ale takie malutkie i będzie w porządeczku.
Ok nie mam zamiaru nikomu nic udowadniać. Nie chcę być źle odebrany, pełen luz, pokora wobec tych co mają duuuuże umiejętności (sory za off-top). Jestem w środowisku miłośników Prelude w miarę nowy i może z czasem pokażę na co mnie stać (w sensie umiejętności oczywiście) i co potrafię... Swapa silnika pewnie nigdy nie zrobię co prawda sam.... pozdro!
to moze rozwin temat usterki bo moze ktos bedzie mial podobna przypadlosc i mu sie przyda. rozumiem ze olej wyciekl ze skrzyni, nie z silnika? o jaka uszczelke chodzi dokladnie? dzieki za odpowiedz
Nie. Olej wyciekł z silnika. Chodzi o uszczelkę pod chłodnicą oleju (z tego co wiem jest to taki wymiennik ciepła) która znajduje się pod filtrem oleju. Jej koszt to 15 zł więc polecam wymienić ją przy okazji wymiany oleju jeśli ktoś jeszcze nie wymieniał przy przebiegu rzędu 100.. 150 tys km. Uszczelka ta zdaje się nie jest tak łatwo dostępna więc lepiej sprawdzić czy będą mieli w sklepie czy gdzie tam się zaopatrujecie. Chodzi o silniki na H22 (nie wiem czy H23 też tak mają). Są na forum o preludach (nie wiem czy można umieszczać linki) informacje na ten temat. A jak by ktoś nie znalazł - proszę pisać na PW czy tutaj...
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl