ďťż

Wolf

Mam pytanie. Czy minimalnie pulsująca kontrolka ciśnienia oleju na biegu jałowym lub przy ruszaniu to oznaka panewek? Silnik remontowany przed wakacjami(panewki acl race, wał nominał, poziom oleju sprawdzany praktycznie co 2-3tyg i zawsze na właściwym poziomie). po remoncie nie widział jeszcze odcinki, nigdy na zimnym nie przekraczane jakies 4000obrotów. któregoś dnia jak byl straszny mróz wieczorem odpaliłem hankę, grzała się a ja odsnieżałem podwórko, wyjechalem gdzies już nagrzaną i jak stanalem na światłach to minimalnie się podświetlała jak obroty spadały. Dzisiaj problem sie powtórzył. Silnik ciepły i jak obroty spadną poniżej 900obrotów coś sobie pulsuje. Powyżej 1000obrotów nie świeci, gaśnie po odpaleniu. żadnego stukania nie słychać. Co sprawdzić? możliwe że coś z czujnikiem czy już zdejmować miskę?

Dodam, że jak obroty spadają, np przy ruszaniu jak nie chce żeby się koła ślizgały to pulsuje ale nie podświetla się kontrolka ładowania


napewno nie panewki
ja bym krokowca wyczyścił najpierw a potem sprawdził świece i przewody WN
a co ma korkowiec i świece do ciśnienia oleju ?

a co ma korkowiec i świece do ciśnienia oleju ?

Dlatego że mu spadają obroty i silnik pewnie przygasa. A jak silnik przygasa czy gaśnie to zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju.

edit:
w sumie mała poprawka. powinna się pojawiać najpierw kontrolka ładowania a później ciśnienia oleju.

Juz ponizej widze wyjaśnione


no ale właśnie kontrolka od ładowania się nie zapala. a raczej powinny obie się zapalić. I tak miałem zamiar na dniach wymienić świece, olej, filtry więc sprawdzę. Kontrolka tylko na postoju się zapala.
Przy panewkach zapaliłaby się i nie gasła? w Poprzednim silniku jak panewka zaczęła stukać to kontrolka się w ogóle nie zapaliła nie wiadomo dlaczego

a co ma korkowiec i świece do ciśnienia oleju ?
to że kontrolka zawsze się zapala jak nie trzyma obrotów , a jak nie trzyma to krokowiec może zasyfiony albo kable WN i silnik ma drgania , nie równo pracuje , obroty głupieją...
ja obstawiam panewki lub pompa oleju. Przy 900 obr nie ma prawa zaswieci sie kontrolka oleju. Ktoras panewka puszcza. Zdejmij miche i zobacz bo szkoda walu
tez mi sie wydaje ze nie powinna sie zapalac (moze sie podswietlac delikatnie jak np kierunek miga to jakby jedno okienko podswietla drugie ale mysle ze to odroznisz, moim zdaniem pompa oleju cos niedomaga
nie no właśnie napewno to kontrolka oleju się świeci. Dzięki, będę dłubał jak znajdę chwile czasu.
najlepiej jakbys skminil od kogos zewnetrzny czujnik cisnienia oleju z zegarem, i podlaczyl jako dodatkowy z podkladki np (calosc to ok 200 zl) albo wykrecic seryjny czujnik i wstawic na przewodzie jakims hamulcowym taki manometr warsztatowy nie wiem moze 50zl koszt by byl tego
Pompa oleju...już to przerabiałem...jakm asz rozgrzany olej i zaczyna się kontrolka świecić tzn. migać to pompa oleju bo one tak mają, że jak rozgrzany olej to się zawieszają...
Dzięki Swistak za telefon

no ale właśnie kontrolka od ładowania się nie zapala. a raczej powinny obie się zapalić. I tak miałem zamiar na dniach wymienić świece, olej, filtry więc sprawdzę. Kontrolka tylko na postoju się zapala.
Przy panewkach zapaliłaby się i nie gasła? w Poprzednim silniku jak panewka zaczęła stukać to kontrolka się w ogóle nie zapaliła nie wiadomo dlaczego


Mi jak panewka poleciała to kontrolka oleju też się nie zaświeciła. Ja panewek bym nie obstawiał. Obstawiałbym albo pompę oleju albo coś z czujnikiem oleju. Jednak dla mnie najbardziej prawdopodobne że coś nie kontaktuje. Po pierwsze sprawdź wtyczkę czy nie spada z czujnika ciśnienia oleju, a jeżeli jest ok zainwestowałbym dodatkowy zegar. Na punkcie oleju jestem po obróconej panewce przewrażliwiony.
właśnie ja też i dlatego delikatniej traktuje ten silnik. sprawdzę czujnik, sprawdzę jakie ciśnienie jest i tak jak Świstak mówi pewnie pompa pójdzie do wymiany
Pompę oleju możesz sprawdzić przy użyciu szczelinomierza. Potrzebujesz do tego manual i tam wszystko jest napisane. Nie wiem czy wiesz, ale do ściągnięcia pompy oleju nie potrzebujesz wyjmować wał. Powodzenia w usunięciu problemu.
900 obrotow to i tak jest ponad serie heh.krokowiec nie ma nic do tego bo Ci ani nie przygasa ani nie faluje.

a olej jak sie rozgrzeje robi sie porpstu zadki
u mnie nawet jak konkretnie "przydusze" silnik kontrolka od oleju ani nawet nie blysnie, a zapytam a cos takiego - podczas montazu silnika byla zachowana wrecz chirurgiczna czystosc? - moze nazbieralo ci syfu na smok i stad ten problem
też obstawiam pompę oleju. Jakie powinno być (co najmniej) ciśnienie oleju na jałowym, przy zimnym i ciepłym oleju?
podobno poniżej 0,3bara świeci kontrolka
Jeśli dobrze zerknąłem^ to przy 80 stopniach ciśnienie wynosi odpowiednio na biegu jałowym 137 kPa i przy 3k obrotów 470 kPa.

^W manualu te wartości podane są przy "relief valve" i nie jestem pewien czy to jest to samo co ciśnienie oleju http://www.honda-crx.info...I_pliki/3-2.pdf

Edit:
0,3 bara to bardzo mało Ciśnienie 5 razy mniejsze niż takie jak powinno być?
Na jałowym w zalęzności od stopnia rozgrzania oleju cisnienie waha się między 0,9 a 1,5 i poniżej 0,3 bara świeci kontrolka.
skoro jest podane cisnienie przy 3krpm to jakie jest np przy 6 krpm? ( B16A2)
podaje jest przy 3k bo to takie cisienie robocze, a przy 6k to zalezy od kodycji pompy i oleju, zamontuj sobie wskaznik to bedzeisz wiedzial
U mnie bylo tak ze kontrolka tez sie zapalala jak sie przydusil czy mial niskie obroty, efekt panewki acl poszly w tango, wal do wyrzucenia, zaczela walic korba, wiec lepiej rozbieraj puki nic nie puka, bo potem bedzei za puzno, i nie patrz ze to acl, bo to tez panewka i bez cisnienia zadanai nie spelni
ale rado ma wskaźnik
nikt z Was nie wpadł na pomysł żeby rozpocząć od najprostszej rzeczy, tj. czujnik ciśnienia oleju... ??
skobel podsunął ten pomysł. Jakoś w tygodniu sprawdzę czujnik a później rozbieranie
Nie ma co sprawdzać, kup drugi w INTERCARS-ie, koszt około 15 zł i wymień. Kanał i 5 minut roboty...
EPS'a nr kat. 1 800 015 - ok. 15 zł
nikt nie podsunął bo to mało prawdopodobne. Nie widziałem jeszcze nigdy niesprawnego oem czujnika cisnienia oleju.
Boci@n,
o co kaman atom bo nie bardzo zaczaiłem?
no ze dobrze prawisz:-) ze seryjny czujnik nie ma jak sie popsuc bo to jak budowa cepa

nikt nie podsunął bo to mało prawdopodobne. Nie widziałem jeszcze nigdy niesprawnego oem czujnika cisnienia oleju.

ja miałem z tym do czynienia w dwóch egzemplarzach CRXa

nikt nie podsunął bo to mało prawdopodobne. Nie widziałem jeszcze nigdy niesprawnego oem czujnika cisnienia oleju.

Jak by się nie psuł to nie było by zamienników
to zrob ankiete i zobaczysz kto na forum wymienial kiedykolwiek czujnik cisnienia oleju
ja moze z innej beczki - jak zapalam rano - tylko przy mrozach ponizej -15, kontrolka oleju wczale sie nie swieci przy zaplonie, jak jest cieplo wszystko ok... jest tak od pocztku zimy oleju nie ubywa,moc w normie,panewek nie slychac, w sumie to sie tym nie przejmuje bo silnik i tak bedzie zmieniany na B, ale pisze to ze wzgledu na wyzej wpomniana awarie czujnika.
też pewnego mroźnego wieczoru miałem taki objaw...

to zrob ankiete i zobaczysz kto na forum wymienial kiedykolwiek czujnik cisnienia oleju

Nie potrzebuje takiej wiedzy Jak masz taką potrzebę to wszystko przed Tobą.
to po co gada bez sensu posty nabija jak ja teraz
Stwierdzam fakty a nie nabijam posty - nie produkuje się zamiennych części, które nie ulegają uszkodzeniu - jest to nieekonomiczne dla producenta. Jeżeli prawdą jest to co napisałem to kto zaczął pisanie bezsensownych postów. Po prostu nie interesuje mnie komu się na forum czujnik zepsuł, a komu nie tylko stwierdzam fakty. Pozdrawiam:)
Atomku, spokojnie - z całym szacunkiem do Ciebie, w końcu znamy się nie od dziś.

Od kilku ładnych lat przez moje ręce przewineło się kilkanaście sztuk tych aut. Dlatego mówię Ci z doświadczenia, że zdarzają się przypadki uszkodzenia czujnika ciśnienia oleju

Osobiście miałem do czynienia z trzema Hondami z takim problemem (w tym dwa CRX).

Tak na koniec powiem, że przy sprawdzaniu takich rzeczy jak mrugająca kontrolka ciśnienia należy eliminować od najprostszych rzeczy, a nie od razu zaczynać od panewek.

Czy nie mam racji ?

Poza tym ja nie upieram się, być może kolega wcale nie ma uszkodzonego czujnika, po prostu udowadniam, że potrafi się zepsuć - czasem nawet prozaicznie wysywa się wtyczka
Własnie to pulsowanie może być związane z niekontaktującą wtyczką jak obroty spadają i zaczyna się trząść(jak to się pisze) silnik i coś nie kontaktuje. Dzięki za wszelkie sugestie. jak będę miał troche czasu po zaliczeniach to sprawdzę co to. Do tego czasu rex odpoczywa na wszelki wypadek. Dzięki jeszcze raz za zainteresowanie
marcin_crx, spoko loko tez nie mowie ze to nie to,, (napisz jakie byly objawy sam jestem ciekaw)

ja jestem przeciwko poniewaz:
1 kto sciagal kabel z tej wtyczki to wie jak cholernie mocno siedzi
2. czujnik sam w sobie nie ma jak sie zepsuc zbytnio bo jest prostej budowy, zapchac sie tez nie ma jak zbytnio
wykrecic sie sam nie wykreci bo jest na stozku

no ciezko mi uwierzyc ze to moze byc on
Czujnik wymieniony, olej, filtr, pompa kupiona. Zdjąłem miskę, zero opiłków, śmieci w smoku, smok na swoim miejscu. Odkręciła się część osłaniająca zębatki w pompie. nie wiem jak to możliwe tym bardziej że ja jej nie odkręcałem przy remoncie. olej po rozgrzaniu leciał minimalnie bokiem i stąd spadki ciśnienia. Po dokręceniu i złożeniu na starej pompie cisnienie gaśnie tak jak kiedyś szybko. Dzięki Panowie za zaangażowanie w pomoc!
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl