Wolf
Pozwole sobie odswierzyc temat gdyz nastapila wiekopomna chwila , panowie z JUNa laskawie po ponad 3 latach prac w koncu wypuscili na rynek walki do K20A wraz z osprzetem:
JUN Type3
EXH : Primary 61-7.8 Mid 78-12.5 Secondary 62-8.5
INT : Primary 61-7.8 Mid 78-12.5 Secondary 62-8.5
bardzo podobna sytuacja jak byla w seri B.
Czyli skupiaja sie na mocy maksymalnej kosztem dolu i srodka,
co widac po b.dlugich czasach otwarc Vtecowej krzywki, ale malych wzniosach krzywek nie Vtecowych (seryjna Vtecowa K20A ma 12.19mm a nie vtecowa 7.15mm i 6.8mm)
dla porowniania Vtecowa IPS ma 13.29 a Toda A3 13mm , obywda w stosunku do Juna maja krotsze czasy.
wiec licze na lepsze rezultaty mocy maksymalnej w setupie ulicznym
natomiast mala szansa na "istny" przelom bo nie bardzo skad on ma nastapic
bardzo podobna sytuacja jak byla w seri B.
Czyli skupiaja sie na mocy maksymalnej kosztem dolu i srodka,
co widac po b.dlugich czasach otwarc Vtecowej krzywki, ale malych wzniosach krzywek nie Vtecowych (seryjna Vtecowa K20A ma 12.19mm a nie vtecowa 7.15mm i 6.8mm)
dla porowniania Vtecowa IPS ma 13.29 a Toda A3 13mm , obywda w stosunku do Juna maja krotsze czasy.
wiec licze na lepsze rezultaty mocy maksymalnej w setupie ulicznym
natomiast mala szansa na "istny" przelom bo nie bardzo skad on ma nastapicmasz racje, dlugie czasy otwarcia to chyba najlepsze co moze byc dla silnika NA, raczej nie dramatyzowalbym z tym srodkiem i poczatkiem, nasze w B seri jakos ogaraniaja temat po calosci, mieli ponad 3 lata by to wszystko razem dobrze banglalo(a wlasnie polityka firmy JUN jest by moc byla rozwijana gladko przez caly zakres obrotow), przelomu sam wiesz znacznego nie moze byc bo i skad? Walki tez maja swoje skonczone mozliwosci , ale z kolei roznica moze byc w ksztalcie krzywki, choc i tu zapewne rewolucji tez duzych nie bedzie, sam doskonale wiesz ze ten czynnik ma ogomne znaczenie. Zreszta jak to zawsze bywa wszystko wyjdzie w praktyce bo nie ma co tu teoretyzowac , a wydechy maja takie same wzniosy jak Toda(jesli wezmiesz E,D,F)
JUN bardziej skupia sie na mocy maksymalnej, Toda na mocy w srodkowym zakresie, bo to jest najwazniejsze np. do jazdy po torze, a IPS stara sie wyposrodkowac,
(nie nalezy przeginac z tym i z tym bo jeszcze kompresji zbraknie, i tak zawsze jest trudniej porownywac JDM i europe, poniewaz ich bazowym modelem jest K20A z kompresja 11.5:1,a nie euro z 11:1) podobno to bylo powodem lekkego rozczarowania uzytkownikow walkami Buddycluba , z kompresja 11.5:1 dzialaja naprawde dobrze, ale z 11:1 bylo znacznie gorzej niz z innymi producentami)
dobrze to widac po roznicach we wzniosach i czasach... i po ilosci ofert na rynku, kazda firma cos innego... niema czegos idealnego, skoro lepszy srodek, musi miec to odbicie w mocy maksymalnej i na odwrot
Pewnie ze komprecha ma znaczenie, w koncu testuja je na silnikach z tamtego rynku, za jakis czas powinien wyjechac z GaRaz-u CTR na JUNach(maja teraz strasznie dlugi termin realizacji bo wiadomo jak to z nowoscia), wiec licze Dominiku na twoj profesjonalizm i obiektywizm podczas strojenia bo nie mamy "obcykanej" technologi K-ecu , z drugiej strony sie dziwie ze APEXi nie wypuscilo SA.
niema sprawy, chetnie pomoge
tak przy okazji jako przyszly tuner zestawu mozesz podpytac Juna na temat przyspieszenia VTC w seryjnym silniku.Czy mozna maksymalnie...
Wazne ze coraz wiecej gratow do K seri bedzie
bardzo podobna sytuacja jak byla w seri B.
Czyli skupiaja sie na mocy maksymalnej kosztem dolu i srodka,
co widac po b.dlugich czasach otwarc Vtecowej krzywki, ale malych wzniosach krzywek nie Vtecowych (seryjna Vtecowa K20A ma 12.19mm a nie vtecowa 7.15mm i 6.8mm)
dla porowniania Vtecowa IPS ma 13.29 a Toda A3 13mm , obywda w stosunku do Juna maja krotsze czasy.
wiec licze na lepsze rezultaty mocy maksymalnej w setupie ulicznym
natomiast mala szansa na "istny" przelom bo nie bardzo skad on ma nastapicDzisiaj porownalismy krzywki non vtec , JUN ma wieksze wartosci od seryjnych zarowno pod wzgledem wzniosu i czasu, roznica ta jest mala na IN ale juz na EX jest dosc znaczna
BRACIA wrzućcie wykres z hamowni, bo jest się czym pochwalić.
BRACIA wrzućcie wykres z hamowni, bo jest się czym pochwalić.Bo ja wiem czy jest czym, walki nie wykorzystane do konca, brakuje CR , lepszego wydechu, uklad korbowo tlokowy tzreba wymienic by zakrecic maks na waleczkach, no i kolkami tzreba pokrecic, a do tego potrzeba sprzetu by sprawdzic na "sucho". Wtedy bedzie mozna sie pochwalic
no i kolkami tzreba pokrecicRaczej jednym kolkem
dzisiaj bedzie wykresik... sorki za opoznienie.
pOKA go:)
pOKA go:)u na na stronie zobaczysz
pOKA go:)olac ten wykres(co innna hamownia to inny wynik) najwazniesze ze auto zapierdziela jak smok..
218 nm, mało coś, ale moc ładna
218 nm, mało coś, ale moc ładna niby malo..ale w przedziale 3-5 gdzie ctry czasem maja po 230nm...ale w przedziale 7-9...jest ok...a jak sie ganiasz to przeciez tylko ten przedzial sie liczy...;p;p
Zależy gdzie ganiasz. Na ćwiartkę owszem, tylko ten...ale już na torze to przedział 5-7 jest równie ważny, jeśli nie ważniejszy.
Zależy gdzie ganiasz. Na ćwiartkę owszem, tylko ten...ale już na torze to przedział 5-7 jest równie ważny, jeśli nie ważniejszy.ja chcialem zeby auto mialo dobra gore...na cwiartke i spod swiatel...na tor raczej sporadycznie pewnie bede jezdzil...i wlasnie to sie udalo..przynajmniej tak mi sie wydaje..
Zależy gdzie ganiasz. Na ćwiartkę owszem, tylko ten...ale już na torze to przedział 5-7 jest równie ważny, jeśli nie ważniejszy.Wzrosnie CR i Nm tez sie pojawia(wydech tez ma tutaj znaczenie, zobacz sobie jaki jest) , nie boj sie , JUNa Integra smiga na tych walkach po torze i myslisz ze na tor by wsadzili walki nie sprawdzajace sie wedlug ciebie na torze?Zestaw ten zakrecisz do 9500 i nie mow mi ze na torze obroty max nie sa wazne .
Czy ja powiedziałem, że nie są ważne? Powiedziałem tylko, że na torze nie samą górą się jeździ...a na pewno nie ostatnim tysiącem obrotów (no chyba że ktoś ma superkrótką sekwencję). Także czytaj troszkę uważniej...od razu odebrałeś to jako atak. To nie jest moje auto więc się nie martwię bo niby czemu miałbym.
Mi to szkoda ctra na ćwiartke, nie po to został stworzony
Mi to szkoda ctra na ćwiartke, nie po to został stworzony te slowa to raczej w strone DC2
no na tor to EP3 tez nie zostalo stworzone...
niestety marketing gora w kazdej firmie...
np. Toda ma w swojej ofercie pare stagow, np. C,D,E,
i na czym tak naprawde jezdza na torze? Nie na tym ktory ma najwiecej mocy maksymalnej, tylko na tym na ktorym robi sie najlepsze czasy,
w tym wypadku tj. spec C. a C ma tylko 300 stopni czas w stosunku do E ktory ma juz 310
pytanie po co sa w ofercie D i E skoro najlepiej sie jezdzi na C?
A to jest dla tych klientow i dla tych firm ktore chca miec duzo Hp w peaku
o dziwo 80-90% klientow wybiera takie opcje...
bo niestety panuje opinia im wiecej HP tym szybszy samochod
a ludzi scigajacych sie profi na torze w polsce jest garstka.
Toda ma takze w ofercie kolka VTC killery, ale jest to takze latwe rozwiazanie gdy uzywa sie bardzo ostrych walkow i nieznane sa "clearance zawor tlok , zawor zawor
dlatego jesli tuner buduje silnik od podstaw, i jest wstanie pomierzyc wszystko,
sami zalecaja uzywac VTC, bo jest to wynalazek wyjatkowo dobry, pozwala uzyskiwac wysoki moment obrotowy w srednim zakresie obrotow i wysoka moc maksymlanej na samej gorze. Jak ktos bawil sie kolkami to wie o co chodzi.
Historia pokazuje ze kazda firma uzywa swoich produktow nawet jesli sa one nie specjalne, ale tak jest i juz i nie nalezy tego traktowac jako jakas pewnosc.
Najwazniejsze ze autko smiga i wlasciciel jest zadowolony, bo biorac pod uwage wyniki z roznych hamowni to mozna filozofowac dlugo. Trzeba stanac na kresce i juz
niestety marketing gora w kazdej firmie...
np. Toda ma w swojej ofercie pare stagow, np. C,D,E,
i na czym tak naprawde jezdza na torze? Nie na tym ktory ma najwiecej mocy maksymalnej, tylko na tym na ktorym robi sie najlepsze czasy,
w tym wypadku tj. spec C. a C ma tylko 300 stopni czas w stosunku do E ktory ma juz 310 JUN tez posiada w ofercie walki z VTC , tylko wedlug JUNa nie sa one w stanie wygenerowac tak duzej mocy,
Historia pokazuje ze kazda firma uzywa swoich produktow nawet jesli sa one nie specjalne, ale tak jest i juz i nie nalezy tego traktowac jako jakas pewnosc. no i skoro te VTC killery na torze mialy by trzaskac slabe czasy to chyba zadna reklama(marketing) dla firmy i "glupki" niepotrzebnie zasuwali po torze tyle czasu , a czas na Tsukubie 1 minuta i 2 sekuny chyba nie jest taki slaby,
hehe a wszystko poszlo o Nm(chyba takie "kwiatki" to ulubiona dyscyplina polakow ,) przyjda tloki 12,5:1 ,korby , zakreci sie do 9500 i wynik juz bedzie calkiem inny bo do takiej specyfikacji sa zrobione te walki i wtedy finalnie bedzie mozna ocenic(no moze nie zupelnie bo wydech powinien byc jeszcze ciut inny ).
Najwazniejsze ze autko smiga i wlasciciel jest zadowolony, bo biorac pod uwage wyniki z roznych hamowni to mozna filozofowac dlugo. Trzeba stanac na kresce i juz to jest fakt , civiczek pomimo malej ilosci Nm ma juz problemy z trakcja, zasuwa calkiem sympatycznie .
Teraz znowu bedzie wojna , nie dam sie juz wiecej zprowokowac , piszcie sobie co chcecie
A w tym CTR jaki jest wydech ze cos z nim nie tak??
Supersprint panie...za mało JDM
Supersprint panie...za mało JDM ta , ale wojuje sie tym co jest ,napewno lepszy jest niz seria a pieniazki kazdy liczy, wiec liczmy na to ze wlasciciel uzbiera $$$$ i bedzie cos z hi-tech JDM ultra hiper kosmos mega sprzetu
A ja tam wolę mieć VTC i 5 map więcej w ECU
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl