Wolf
Przerobilem P28 na obsluge IAB dla b18c4 z anglika i wyglada to tak ze na pinie IAB (A19) napiecie jest na starcie 12V i z tego co wiem powinno przy 5750 obr spadac do 0V a tak sie nie dzieje, trzyma 12V , co najlepsze na seryjnym kompie tez tak jest. moglo by tez byc odwrotnie trzymac 0 i zalaczac 12, ale nie ma zadnych zmian.
czy jedynym warukiem zalaczenia IAB sa obroty i vtec ? czy moze cos jeszcze czego nie wiem. mapa p72
vtec nie ma nic do rzeczy. tylko obroty.
czyli jak przegazuje na postoju pod maska to powinienem widziec poruszajace sie ciegno ?
juz w momencie odpalenia powinno sie ruszyc.
oglupialem, odpalam na seryjnym kompie, ruszylo sie, przegazowka działa, wpinam p28 nic, podpinam seryjny tez nic, chyba cos w wiazce sie pitoli bo nie wiem jak inaczej to wytlumaczyc (no chyba ze komp seryjny tez ma zachwiania i dziala jak chce)
w B18C4 IAB sterowany jest inaczej niż w H22, czyli plusem. W związku z tym 1. zobacz, czy masa zaworka jest ciągle dobra, 2. zobacz, czy jest +12 na wtyczce przy włączonym motorze. Może się to całe mechaniczno-pneumatyczne gówno zacina.
potestowalem i wyglada tak:
zwierajac kabelek od IAB do plusa wszystko dziala jak nalezy, czyli mechanicznie powinno byc ok
seryjy komp tez dziala ale po wpieciu i wypieciu p28 juz nie, po jakims czasie dziala znowu, nie mam pojecia czym to jest spowodowane, sprawdze jescze czy w momencie jak iab dzila na seryjnym kompie odpiecie i podpiecie cos zmieni nie wiem czy wpinanie p28 ma tu cos do rzeczy czy to przypadek
napewno p28 ma cos nie tak z IAB bo daje 10,5 V i nie zmienia sie nic wzgledem obrotów, tyle ze te 10,5 V nie powoduje ruszenia ciegna po dopaleniu, pewnie zaworek potrzebuje 12 conajmniej
może cos zwarłes w kompie?
kolejne testy, to ze iab chwilowo nie dziala na seryjnym kompie nie zalezy od wpinania w miedzyczasie p28, jak go odlącze i podlacze to tez nie dziala iab, co wiecej napiecie na pinie a19 tez nie zmienia sie, trzyma caly czas ponad 12 ale i tak przy odpaleniu iab nie zamyka sie (dokladnie tak samo jest przy podpieciu p28 ) polatam na p28 moze tez potrzebuje czasu na zatrybienie.
w obd1 ecu wysyla mase do IAB ktory zawsze dostaje 12v wiec jezeli komp wysle mase obwod jest zamkniety i IAB sie aktywuje
jakie masz seryjne ecu obd2 czy obd1??
jezeli auto ma wiazke obd2 musisz podlaczyc mase na stale do IAB a wtedy przerobione ecu powinno wyslac 12v
tutaj masz wszystko ładnie opisane
http://www.xenocron.com/install/OBD1-IABs.htm
dzieki, ale juz działa, problemem były moje zdolnosci lutownicze, wszytkie elementy poprawione i jest ok
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl