ďťż

Wolf

Witam !

Jestem posiadaczem CRX`a I gen z silniczkiem SOHC 12V na wielopunkcie, jest dość żwawy, a raczej był. Planowałem zmianę na głowicę od b2/b7. Po wczorajszym OES`ie, gdzie dosc spory 50cm słupek spotkał się z kolektorem wydechowym, a tamten pociągnął głowicę, więc operacja odbędzie się szybciej niż sie spodziewałem.

A więc do rzeczy, sporo czytałem, przeglądałem, myślałem.

Posiadam:

-Głowice od d16a6 z wałkiem, bez zaworów.
-Kolektor ssacy z przepustnicą do tego
-Kompa od a6

Przymierzam się do kupna:

-głowicy kompletnej od b2 (niby taka sama jak b7), kompa od b2, kolektora wydechowego, ssacy podobno moge przelozyc od siebie lub od a6, aparat zapłonowy, wiązkę (?).

I pytania:

1.Głowica b2/ssący od a6/komp od a6/zapłonowy od b7/a6 podejdzie, jak będzie wyglądac sprawa z wiązką ?
2. Głowica b2, aparat b7, komp b7, wiązka b7, ssący od a6 lub od mojego- co myślicie o tym ? Wiązkę z b7 trzebaby wziąc, racja ? Czy bawić się z wtyczkami.
3. Podpasuje do glowicy b2 aparat od a6 ?
4. Jakie najlepsze i najmniej problemowe byloby rozwiązanie. Glowica od b2 napewno. Pytanie jak z kompem, kolektorami etc.

Ah, czemu tak kombinuje z tym b2/b7/a6 ? b7 ma kompa obd-1 jesli sie nie myle, b2 i a6 obd-0. Chyba mniej komplikacji.

LUB

Bawimy się w d15z6

To chyba tyle narazie.

Pozdrawiam


Witam.

Głowica od b7 do mnie leci już z osprzętem. Czytałem, że warto wałek od a6 dać, więc tak zrobie. Kolektor wydechowy 4-1 będzie od z2.

Komputer od a6, kolektor ssacy będzie od a6, jeszcze aparat potrzebuje, od a6 lub z2 i częsc wiązki od b2.

Póki co rozebrałem dół, żeby pierścionki wymienić
















Panewki w fajnym stanie są

[ Dodano: 2007-11-02, 15:07 ]


Pierscionki siedzą
na pewno wsadź wałek od a6 do głowicy b2/b7 (taka sama)- średni przyrost 5,5KM/4Nm, poszukaj ssący od d16z6, i fajnie by było jakbyś załatwił kolektor wydechowy jakiś 4-2-1, nawet noname z ebaya, duzo da.


Panowie !

Dół poskręcany już, tłoki siedzą jak powinny, ale mam mały problem.

Okazuje się, że blok d15a jest ciut inny niż d15b ! Jeden otwór blok -> głowica nie pokrywa się idealnie, ze 2-3mm jest przesunięty i śruby nie da rady wkręcic, tej jednej. Jest to otwór lewy górny skrajny. Czyli na samym końcu po lewo na górze, stojąc przed maską.

I pytanie, olać tą jedną śrubę i przykręcic na 9, tylko mocniej. Czy rzeźbić i próbować gwintować i przykręcać na większą śrubę.

Bo troche się podłamałem, nie chciałbym z tego bloku zrezygnować bo wiem co tu siedzi W najgorszym wypadku kupie dół od b2...
na 9 srub to to nie bedzie działać
Jest opcja, znajomy podsunal dobry pomysl.

W dotychczasowy otwor wkręcic na maxa nagwintowany walec stalowy, na scisk. A potem zrobic nowy otwor przesunięty i nagwintowac.
blok jest alu - inna ekspansja termiczna.
Hmmm...no to aluminiowy wkręt dać.

LUB Leciutko rozwiercic otwor w glowicy, wtedy spokojnie szpilka przejdzie prosto przez glowice i będzie dało się przykręcić.

Ja bym rozwiercał.
chyba lepszym rozwiazaniem wiertac w glowicy,,do warsztatu niech frezna te 3mm w ktoras strone i tyle,,,ale dowiedz sie wiecej,czy mozna te 3mm freznac na bok,,czy przypadkiem nie skonczy sie scianka,,,,ps.widze to podony mod co sohc blok i dohc glowica,w stanach robili takie zeczy i wlasnie jedna sruba nie pasila,,,,,,
Glowica w warsztacie, bedziemy frezowac Da sie, mamy patent juz. Jutro powinna byc gotowa i przy okazji splanowana

Myslelismy nad sruba mimosrodowa, ale istnienie ryzyko, ze peknie podczas dokrecania.

Mam dziwny blok, tzn, inny niz zwykle seryjne d15b. Akurat ta lewa gorna skrajna sruba, w glowicy d15b7 jest poprostu przesunieta bardziej w lewo niz reszta. Wlasnie o te 3mm. Ta jedna. To samo z otworem w bloku d15b.

U mnie w bloku i mojej glowicy odstep miedzy wszystkimi srubami jest rowny, ta lewa nie odstaje od innych.

No nic, jutro zobaczymy co z tego będzie. Mozliwe, ze zmontuje juz glowice i kolektory
Odgrzebałem pare fotek !!!!



















Zmodowałem tą rurke od bagnetu oleju, jakos sie wygiela Pasuje teraz cacy bagnecik miedzy rurami kolektora k:

Glowica skrecona, walek od a6 siedzi gdzie powinien Ssacy przykrecony, wszystkie kable od wody podlaczone co sie dalo...bedzie troche funduszy to uszczelke pod wydech wezme i skrece go w koncu.

Dalej, mam pasek od d15b7 juz. 106 zebow, 101 ja mialem. Dzis probowalem zalozyc, na szczescie obeszlo sie bez sciagania pasówki...ale...

...no wlasnie ALE !!

Sruba co trzyma napinacz jest tak styrana od odkręcania, ze nie da rady jej odkręcic, bo jest łepek to ma prawie, że okrągły No i nici z napinania paska

Jakbym mial MIG`a to bym smarknal nakretke jakas tam i odkrecil, a teraz musze ciagnac to padlo na lince do jakiegos warsztatu
szybko ci to idzie
ciekawe jak to bedzie latac....
Hey

Sam jestem ciekaw jak to bedzie jezdzic...o ile w ogole odpali
Bedzie Z6 jednak, minime




Po pocałowaniu słupka na OES`ie małym. Troche wystukalem, jeszcze naprostuje.




Pusto jakoś




Stoi auto 3 miesiac, ruda mi zjada hamulce.




Maksimum odchudzania ! Bedzie pomalowane na czarno.





Stare sprzęgło



Uszczelka metalowa Victor Reinz



Świece DENSO



Kabele zapłonowe



HONDA :rotfl:






Zregenerowane tłoki



Pacjent czeka na rozebranie



Wałek :rotfl:

A teraz PYTANIA ! :szok:




WTF ??? HF1 mam na dwóch tłokach, HF2 mam na kolejnych ! Co to oznacza ? Mam nadzieje, ze nie nadwymiar czy coś !!




a teraz zonk najwiekszy. Pierscienie olejowe !! Zmienialem je i kupilem katalogowo nominalne pierscienie do tych tlokow i zonk ! Teraz porownuje ze starymi i sa inne ! Szczegolnie ten olejowy pod spodem, na gorze jest STARY, na dole NOWY. Roznica totalna ! Ten stary pasuje jak ulal, nowy lata jak chce




I kolejne, na gorze NOWY, na dole STARY...




ZONK Widze ze pieniadze wyrzucone w bloto...Jeszcze te od kompresji pal licho, są calkiem ok, ale ten olejowy...totalnie dupa, nie mam kasy na kupowanie nowych i chyba zrobie mix i olejowe dam stare, tylko lekko zregeneruje.

Poki co tyle, czekam na graty z USA.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl