Wolf
Panowie, ktos mówił że uszczelka pod głowicą oem wytrzyma 1 bar, nieprawda
Silnik D16A9, 0.8 bara, 250 koni, śruby APR i nie wytrzymała. Jaka uszczelke kupić i gdzie? Cometic robi to tego silnika? Prosze o pomoc,m fajny projekt latało cały tydzień jak wściekłe i zdechło przez uszczelke.
Cometic nie robi uszczelek do D-Seriec DOHC z tego co sie orientuje.
najlepsza by byla seryjna, albo metalowa dorabiana. w wawie dorabiaja na gimnazjalnej 18A. do d-seri dohc praktycznie nikt nie robi mocnych uszczelek. ewentualnie poszukaj jeszcze na thezcr.com
masz tam seryjne bebechy?
silnik zkuty, uszczelka była oryginalna ale honda nie robi metalowej do a9
dorabiaj metalową.
wyslij mi na pw setup zakucia
Nie dam głowy, ale od innych D-serii powinny pasować (oczywiście trzeba zwrócić uwagę na grubość).
już kiedyś miałem cometica do d serii i nie pasowały kanały olejowe. To niewiem, dorobić z miedzi czy z czego to dorabiają? To chyba pierwsze a9 takie mocne w polsce i szereg problemów sie pojawiło
sohc d-serie nie pasują.
ja bym dorabiał
No i dorobiłem na Gimnazjalnej 18. Uszczelka ma z dwóch stron blache miedzianą, w środku jakiś dziwny materiał wzmacniany blachą stalową, na około cylindrów dodatkowe oringi z blachy miedzianej. Facet mówił że nic mocniejszego nie da sie zrobić. Napisze ile to wytrzyma bo brakuje wiedzy na ten temat na forach, żeby znowu ktoś kogoś nie wprowadził w błąd.
daj znac jak efekty i wytrzymalosc.
jak cenowo wyglada taka uszczelka? powinna działać. miedź miekka, to się ładnie skompresuje.
Jak nic Pochwała dla Pati'ego sie nalezy
też tak myślę
Napisze ile to wytrzyma bo brakuje wiedzy na ten temat na forach, żeby znowu ktoś kogoś nie wprowadził w błąd. Dorobiłeś dwie, że chcesz sprawdzać jakie doładowanie wytrzyma ?
jak cenowo wyglada taka uszczelka? powinna działać. miedź miekka, to się ładnie skompresuje.wlasnie ile kosztuje takie cos?
Koszt to 200zł, jedną zrobiłem, chodzi mi ile czasu wytrzyma a nie jakie doładowanie
HKS robi uszczelki do ZC
robi też cam gearsy. widziałeś ceny i dostępność?
robi też cam gearsy. widziałeś ceny i dostępność?
Wolałbym HKS załozyc i miec spokuj
Przeciez tu poszła kupa kasy,kute tłoki korby ETC...
I wsadzac badziewna uszczelke to taki połsrodek...
CENA 195 $
http://www.2kracing.com/p...roducts_id/4316114$
http://www.overboost.com/...20and%20GasketsTu za freeko:)
http://www.rankmyride.com.../view&SPID=4443111$!!
http://www.4myride.com/in...ail&pId=4008478
Narazie pierwssy zonk, uszczelnia olej i cylindry, ale woda cieknie po bloku przy 110Nm naciągu śrób. Dzisiaj jeszcze chłopaki spróbuja dokręcić bo może poprostu sie coś odkształciło. Poza tym HKś robi uszczeke o grubości 0.7, a u mnie było 1.3-1.5 mm
po co mi to było, dajcie spokój
Narazie pierwssy zonk, uszczelnia olej i cylindry, ale woda cieknie po bloku przy 110Nm naciągu śrób. Dzisiaj jeszcze chłopaki spróbuja dokręcić bo może poprostu sie coś odkształciło.Kumpel z warsztatu samochodwego mówił mi że mieli podobne jazdy z metalową uszczelką, po założeniu zwykłej problem znikł. Stwierdzili że blok silnika (D15B7) nie był zbyt prosty, dlatego metalowa uszczelka nie dała rady.
znalazłem uszczelke HKS za $145 z wysyłką. tyle ze tak jak pisali - jest cienka (0,7mm)
Słyszałem, że jakieś kłopoty wynikły z tą dorabianą uszczelką?
a skąd wiesz?
jutro bede miał chwile to wkleje foty, gdzie wprawny obserwator (widzący silnik "na żywo" w środku a nie na fotach z netu ) znajdzie przyczynę z powodu której nowa (Ver 1) uszczelka została wyeliminowana.
Stwierdzili że blok silnika (D15B7) nie był zbyt prosty, dlatego metalowa uszczelka nie dała rady.bzdura....tak sądzę... u nas pierwsza nie przeszła nawet nagrzewania na biegu jalowym...wiesz jak krzywy musialby być blok , aby puszczała dobra uszczelka??
spawdzalismy i blok jest idealnie prosty jak również głowica...zawiodła ewidentnie uszczelka i nasza uśpiona czujność , żę jak taka "hamerykańska" to musi być OK.
Walka trwa nadal, trzeba skączyć to co sie zaczęło. Wszystko pięknie gra tylko ostatnie ogniwo: uszczelka. 200 HP w d16a9 jest prosto zrobić i kilka takich już jeżdzi. Niestety w okolicach 0.7 bara zaczynają sie schody.
P.S.
Druga uszczelka wytrzymała mniej niż oryginalna. Nie polecam pana z Gimnazjalnej.
o prosze. jaka awaria uszczelki? felerna z konstrukcji, materialu czy wykonania?
mozesz zamowic HKSa
poblem jest bardziej złożony,ale to już chyba zostanie tajemnicą tunera. To nie jest wdzięczny silnik do takich modów
U mnie byl podobny problem.
Silnika D16Z5 (czyli jakby a9) , 0.45 bara, 195 km, 205 Nm i uszczelka seryjna, oryginalna wytrzymała 5000 km, ale potem wyparowała.
Kupiłem uszczelke firmy ELVIS bo innej nie bylo a na orginał nie chciałem czekac i..... NIE POLECAM NIKOMU ZAMIENNIKÓW, zwłaszcza to doładowanych furek.
Po tygodniu zaczela puszczac i co gorsza zmarnował sie olej Motul 15W50 o wartosci 250 zł !!!
Postanowilismy zatem dorobić miedziana, gdyz ani OEM ani zamiennik nie wystepuje jako metalowa. Uszczelki od SOHC tez nie pasuja ( a szkoda bo Z6 ma metalowa w serii).
Koszt 100 zł, na dzien nastepny była gotowa.
Zrobił jakis gosc z Sopotu co robi na ogól Nissanów Turbo z Turbokillers.
Zadzwoń do Lambera to dostaniesz wiecej info : (058) 555 02 55
W kazdym razie koszt to 100 zł + pewnie koszt wysyłki do Ciebie
ja za miedzianą zapłąciłem 200 i zdechła. Pojade jednak na oryginalnej. I teraz pytanko co to znaczy że oryginalna jest niemetelowa przecierz ma stalowe kułka na około cylindrów no a wnich niestety jakaś przekładka "azbestowa". Czy od z6 nie ma przekłądki? Amerykance mówią że problem puszczania uszczelki nie jest winą uszczelki tylko zestrojenia raczej. Jak jest za mało cofnięty zapłon to tuleje sie przegrzewają i pływają przesuwając sie na uszczelce i to powoduje wydmuchanie. U mnie było to widać na drugiej miedzianej uszczelce która wytrzymała mniej niż oryginalna- były zmarszczki/
z6 jest cala metalowa ma 3 warstwy blachy, bez zadnych nie metalowych przekladek.
szkoda ze nie zastanowiliscie sie czemu wywalilo ta uszczelke,
wywalilo bo zakladam ze byl za waski ukl wydechowy lub za mocno/zle podstrojone
układ wydechowy 60mm. Silnik już zdechł pare razy i zawsze przy jeżdzie ze stałą dużą (rzędu 130km/h ale długo) prędkością. Przy pałowaniu z gazem w podłodze zawsze było ok.
Był rzeczywiście mały błąd w strojeniu w okolicach -0.1 do 0 bara nie był cofnięty zapłon.
Teraz tylko nowy blok, korekte strojenie i powinno bajglać
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl