Wolf
Spotkałem się, że niektórzy producenci, sprzedając uszczelniacze, nie robią podziału na ssące i wydechowe. Sprzedają np. 16 wydechowych jako komplet.
Oczywiście OEMy różnią się numerem części i kolorem sprężynki. Słyszałem już dwa różne wytłumaczenia, ale żadne mnie nie przekonało. Niech się ktoś wypowie na ten temat, bo nie daje mi to spokoju...
jak ja kupowałem uszczelniacze reinza , był to komplet 16 uszczelniaczy w jednym opakowaniu , ale po rozpakowaniu ssące i wydechowe były rożne , miały mała literkę oznaczająca przynależność
Ja ostatnio kupowałem i znajomy w ASO też miał 2 nr uszczelniaczy i mówił że są różne. Ale kupiłem od drugiego znajomego w sklepie motoryzacyjnym jakieś bdb japońskie zamienniki i już bez podziału - 16 takich samych. Obydwaj znajomi (z ASO i z normalnego sklepu) twierdzą że nie ma różnicy w zamiennikach i każda firma robiąca głowice je stosuje bez podziału. Z tymi OEM nie wiem jak jest - najlepiej było by je porównać na własne oczy.
mi sie wydawalo ze sa identyczne- poza kolorem, bralem z aso, najprosciej to by bylo je pomierzyc itd i wyjdzie czy sa takie same, bo raczej watpie zeby ssace roznily sie uzytym materialem czy czyms od wydechowych
No właśnie o to chodzi, jeśli są identyczne, to po co rozróżnienie na IN i EX ?
A jeśli nie są identyczne to chciałbym wiedzieć czym się różnią. Czy jest to materiał, inny na ssące inny na wydech, czy może mikrony w średnicach...
moze sproboj zapytac producenta?? powiedz ze sprzedajesz ich produkty i chcial bys wiedziec co i jak bo np klient zadal ci takie pytanie i nie wiedziales co odpowiedziec
teoretyzuje ale mysle ze wlasnie roznia sie srednica uszczelnienia (bo nawet czasem i kolory sa rozne , jakby rude i czarne) no i oznaczenia in ex, mysle ze jezeli by byly takie same to nikt nie zadawalby sobie dodatkowego problemu z tloczeniem 2 napisow itp trzeba by pomierzyc trzonki zaworow dobrym przyrzadem z duza dokladnoscia oraz zwazyc cale...
niewiem jak w innych silnikach ale no w b18 sa inne wydechowe zawory i inne tez tolerancje na nie miedzy ssacymi wiec sie roznia , prowadnice chyba sa takie same , a wszystko to z racji ze wydechowe osiagaja inna temp i material tez ma jakas tam rozszerzalnosc. moga byc tez z innego materialu wykonane dlatego oem to oem i tyle wytrzymuja i sa tak szczelne tak sadze
tylko że cena uszczelniaczy oem to już jest kosmos
tylko że cena uszczelniaczy oem to już jest kosmos W tym sęk
A w pudełku Corteco są np. uszczelniacze NOK, zwłaszcza jeśli chodzi o D16A9/Z5.
Tyle, że komplet 16 wydechowych....
a ja powiem tak:
są wersje uszczelniaczy
11mm
11.5mm
12mm
wiec przy kupnie dobrze patrz... Vtec ma z tego co pamietam 11.5, zaś do D16Z5 kupowałem 12mm bo pare razy mi złe przysyłali...
Niektóre firmy robią z podziałem na ssak i wydech ale według mnie nie ma to znaczenia dużego
Chyba TOA robi z podziałem
Uszczelniacze są identyczne, jednak guma na zaworach dolotowych jest miększa a na wydechowych twardsza, a wynika to z temperatur na jakie są poddawane, ponieważ zawór wydechowy jest pod wpływem wyższych temperatur.
Wiem że Reinz robi na pewno z podziałem na IN i EX.
A jak się zastosuje komplet takich samych to będzie jakiś negatywny skutek odczuwalny? Szybciej się zużyją? Nie będą do końca szczelne? Czy można olać temat ?
A jak się zastosuje komplet takich samych to będzie jakiś negatywny skutek odczuwalny? Szybciej się zużyją? Nie będą do końca szczelne? Czy można olać temat ?to też, ale też istnieje możliwość że nie będą uszczelniać tak jak powinny
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl