ďťż

Wolf

Spotkałem się, że niektórzy producenci, sprzedając uszczelniacze, nie robią podziału na ssące i wydechowe. Sprzedają np. 16 wydechowych jako komplet.
Oczywiście OEMy różnią się numerem części i kolorem sprężynki. Słyszałem już dwa różne wytłumaczenia, ale żadne mnie nie przekonało. Niech się ktoś wypowie na ten temat, bo nie daje mi to spokoju...


jak ja kupowałem uszczelniacze reinza , był to komplet 16 uszczelniaczy w jednym opakowaniu , ale po rozpakowaniu ssące i wydechowe były rożne , miały mała literkę oznaczająca przynależność
Ja ostatnio kupowałem i znajomy w ASO też miał 2 nr uszczelniaczy i mówił że są różne. Ale kupiłem od drugiego znajomego w sklepie motoryzacyjnym jakieś bdb japońskie zamienniki i już bez podziału - 16 takich samych. Obydwaj znajomi (z ASO i z normalnego sklepu) twierdzą że nie ma różnicy w zamiennikach i każda firma robiąca głowice je stosuje bez podziału. Z tymi OEM nie wiem jak jest - najlepiej było by je porównać na własne oczy.
mi sie wydawalo ze sa identyczne- poza kolorem, bralem z aso, najprosciej to by bylo je pomierzyc itd i wyjdzie czy sa takie same, bo raczej watpie zeby ssace roznily sie uzytym materialem czy czyms od wydechowych


No właśnie o to chodzi, jeśli są identyczne, to po co rozróżnienie na IN i EX ?
A jeśli nie są identyczne to chciałbym wiedzieć czym się różnią. Czy jest to materiał, inny na ssące inny na wydech, czy może mikrony w średnicach...
moze sproboj zapytac producenta?? powiedz ze sprzedajesz ich produkty i chcial bys wiedziec co i jak bo np klient zadal ci takie pytanie i nie wiedziales co odpowiedziec
teoretyzuje ale mysle ze wlasnie roznia sie srednica uszczelnienia (bo nawet czasem i kolory sa rozne , jakby rude i czarne) no i oznaczenia in ex, mysle ze jezeli by byly takie same to nikt nie zadawalby sobie dodatkowego problemu z tloczeniem 2 napisow itp trzeba by pomierzyc trzonki zaworow dobrym przyrzadem z duza dokladnoscia oraz zwazyc cale...
niewiem jak w innych silnikach ale no w b18 sa inne wydechowe zawory i inne tez tolerancje na nie miedzy ssacymi wiec sie roznia , prowadnice chyba sa takie same , a wszystko to z racji ze wydechowe osiagaja inna temp i material tez ma jakas tam rozszerzalnosc. moga byc tez z innego materialu wykonane dlatego oem to oem i tyle wytrzymuja i sa tak szczelne tak sadze
tylko że cena uszczelniaczy oem to już jest kosmos

tylko że cena uszczelniaczy oem to już jest kosmos

W tym sęk
A w pudełku Corteco są np. uszczelniacze NOK, zwłaszcza jeśli chodzi o D16A9/Z5.
Tyle, że komplet 16 wydechowych....
a ja powiem tak:

są wersje uszczelniaczy
11mm
11.5mm
12mm

wiec przy kupnie dobrze patrz... Vtec ma z tego co pamietam 11.5, zaś do D16Z5 kupowałem 12mm bo pare razy mi złe przysyłali...

Niektóre firmy robią z podziałem na ssak i wydech ale według mnie nie ma to znaczenia dużego
Chyba TOA robi z podziałem
Uszczelniacze są identyczne, jednak guma na zaworach dolotowych jest miększa a na wydechowych twardsza, a wynika to z temperatur na jakie są poddawane, ponieważ zawór wydechowy jest pod wpływem wyższych temperatur.
Wiem że Reinz robi na pewno z podziałem na IN i EX.
A jak się zastosuje komplet takich samych to będzie jakiś negatywny skutek odczuwalny? Szybciej się zużyją? Nie będą do końca szczelne? Czy można olać temat ?

A jak się zastosuje komplet takich samych to będzie jakiś negatywny skutek odczuwalny? Szybciej się zużyją? Nie będą do końca szczelne? Czy można olać temat ?

to też, ale też istnieje możliwość że nie będą uszczelniać tak jak powinny
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl