Wolf
Witam:) Mam Problem Kupiłem samochod i silnik okazal sie byc w dosc opłakanym stanie naprawa tegoż silnika(D15b7) w sumie ok 2.5tys by mnie wyniosła na to zeby jako tako chodzil i stad temat zastanawiam sie nad zmiana jednostki napedowej. Jaki silnik bardziej opłacało by się wstadzic nowy D15b7 czy D15z6 ? który jest bardziej rozwojowy?(przy najblizszym wiekszym zastrzyku gotowki planuje jakies małe turbo wsadzic)
Prosze o konkretne odpowiedzi
z Góry Dziekuje. Pozdrawiam
D16Z6
D16Z6a z tych 2ch co podalem ?
D15Z6 nie jedzie bo:
-jest to vtec-e
-ma najdłuższa skrzynię biegów jaką znam w d serii
żeby się to trochę lepiej odpychało warto:
-zrobić mini-me
-zmienić skrzynie
-można wrzucić turbo
Koszty pewnie przekroczyłyby wartość swapa D16Z6 (bardzo rozwojowego!)
D15B7 nie znam, wiem że jego części są używane do przeróbek na MPFI więc pewnie coś w tym jest. Zgaduje, że skrzynie ma lepszą.
Myślę że różnica w cenie tych silników w stosunku do D16Z6 jest tak niewielka, że nie warto się zastanawiać. Za to dostaniesz rozwojowa i całkiem żwawą jednostkę.
jezeli mialbym wrzucic D15Z6 to bym swoja skrzynie zostawil D16Z6 mnie nie interesuje jak 1.6 to wolal bym D16A8 ma wiecej NM niz Z6:)
jak bierzesz pod uwage tylko te 2 silniki to wez taki sam
jesli chcesz zrobic cos madrego to tylko D16Z6 !!
Możesz wsadzić też A8/A9, ale to są już leciwe konstrukcje i borykają się z kilkoma problemami (np. panewki).
Jak chcesz stosunkowo młody i dobry silnik na OBD1, to szukaj D16Y2 i w nast. kolejności D16Z6/Z9.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl