ďťż

Wolf

da rade coś takiego zmodzic z czego potrzebne trybo??? chodziłoby mi oto żeby biegi od 1-4 były seryjne a 5 dłuższa bo nie ukrywam ze jest troche za krótka


da radę. Piątkę można dobrać z civiców d serii masz do wyboru 0,771 - 0,750 -0,702. Najpopularniejszy jest 0,771. Ja u siebie mam 0,75 z S20 od Civic'a 1.3 1995r (tam jest też Fd 4,4 ) a cena skrzyni śmieszna
od s20 z z6 mozesz brac tak samo, kuki tak ma i zadowolony reszta bebechow seryjna
a mozecie mi napisac jakiego konkretnie tryba potrzeba czego mam szukac ??? i jakie mniej wiecej szybkości to da?? bo chodzi mi oto zeby silnika niemeczyc


kalkulator w ręke...
wartości lekko przybliżone
jeśli sie nie pomyliłem to tak to wygląda

przy 1000rpm
0.878 - 30 km/h - seria
0,771 - 34,16 km/h
0,750 - 35,12 km/h
0,702 - 37,52 km/h

przy 4000rpm
0.878 - 120 km/h - seria
0,771 - 136,64 km/h
0,750 - 140,48 km/h
0,702 - 150,08 km/h
kurka flaczek czyli wlozylem u siebie i u bacy najgorsza piateczke bo 0,771 a liczylem na lepszy efekt. i tak jest o niebo lepiej niz seria ale mogloby byc ciut jeszcze nizej obrotow.
A co można zrobić z Y2 (B seria)? Troszke mnie wkurzają te 4000 w okolicy "prędkości przelotowej"...

Słyszałem, że skrzynia z Integry ma dłuższą piatkę, a, że i tak prędzej, czy później w końcu tą skrzynię rozbiorę, więc chętnie bym sobie piateczkę przedłużył...
z za długa piątka tez nie ma co przesadzać do seryjnej skrzyni i mocy bo auto będzie mułowate.
jakies 210Nm styknie
a tak z zycia wziete to mam porownianie 0,771 u siebie i u bacy w serii i faktycznie seria ledwie sie rozpedza.
wiadomo ze nie jest to tak ze wciskamy pedzia i nic sie nie dzieje ale rozpedza sie sporo wolniej.
generalnie super zabieg i nie ma sie co nawet zastanawiac!
ja mam silnik serie i piatke 0,771 i jak dla mnie idealna. o przemeczaniu silnika nie ma mowy, bo seryjne biegi w crxsie sa i tak dosyc krotkie. porownajcie sobie np w "cywilnych" civikach, teraz mam w sam raz, piatka jest i tak dluzsza niz w innych furach. Jeszcze jako tako ciągnie, ale hałas dużo mniejszy. Spadek spalania raczej niewielki, moze w trasie lepiej sie to odczuje. Jak ktoś ma turbo to można spokojnie jeszcze dłuższą.
Ja mam 0,75 ale na Fd 4,4 - to wychodzi troszkę dłuższa niż seria skrzynia. Na pewno nie zapakowałbym 0,702 pod Fd 3,88 bo to po prostu nie pojedzie za dobrze, a to co się zaoszczędzi na niskich obrotach na piątce to się wypali przy wysokim kręceniu na czwórce żeby po wbiciu piątki nie mieć 1krpm. Tak trochę abstrakcja
kurde a ja chciałem wsadzić własnie 0,702 faktycznie aż tak długa jest ta piątka ?? to lepiej zapakować 0,702 czy 0,750 ??? kurde no dylemata teraz mam i potem jeszcze ktos musi mi to ogarnąc bo sam sie skrzyni nie macam
a ty to chcesz do pod jakie Fd pakować?? Jaką masz moc i moment silnika?
do seryjnej skrzyni i seryjnej mocy chociarz fura okazuje wiecej checi do współpracy

to co się zaoszczędzi na niskich obrotach na piątce to się wypali przy wysokim kręceniu na czwórce spurek, dobrze gada, nie warto przeginac, w ten sposob na bezynie nie oszczedzisz. chyba ze bardzo bardzo duzo w trasie jezdzisz i to po autobanie... jedyne co to halas spada
no to sie chyba jednak zdecyduje na te 0,750

[ Dodano: 2010-04-21, 14:28 ]
Może coś pomoge
oto biegało:]
1 takie pytanie do D16Z5 chcę włożyć 5 z D13B2 będzie to grało,
2 o co chodzi z tym Fd
3 jak rozbiorę skrzynię to te tryby są jakoś opisane czy co?
4 jak poznać który tryb to 5
5 na które oznaczenia na skrzyni zwrócić uwagę przy zakupie jak chłop nie wie z jakiego silnika została wymontowana
6 jak np będę miał dwa tryby 5 0,771 i 0,750 jak je rozróżnić,
7 I nie wiem jeszcze czy ja mam oryginalną skrzynię od D16Z5 czy może ktoś już tam majstrował, czy to nie problem??
8 co jest mi potrzebne sama zębatka czy coś jeszcze

jak to posprawdzać czy może dać sobie spokój z tym proszę o pomoc pozdrr
1. Tak
2. Fd to przełożenie główne - ten duży tryb do którego jest przykręcona różnicówka i wałek główny.
3. Tryby nie są opisane- ale są poukładane w kolejności od Fd : 1, R, 2, 3, 4, 5
4. Piątka jak również każdy (oprócz R) inny bieg to są dwa tryby- wartość przykładowa 0,75 to stosunek ilości zębów na jednym trybie do zębów na drugim trybie. Piątka to ostatnie tryby na każdym wałku (czyli te od razu pod łożyskami)
5. Tutaj jest problem bo nie wiem od jakich numerów zaczyna się rocznik 1995 w przypadku D13B2- a tam jest Fd 4,4 i 0,75
6. Musisz mieć 4 tryby żeby mieć dwie piątki. patrz pkt. 4
7. Jeżeli śruby mocujące skrzynie do bloku i śruby skręcające skrzynie są nie ruszone to jest szansa że masz nieruszaną skrzynie- ale równie dobrze ktoś mógł zmieniać łożyska. Najlepszy sposób to rozkręcenie i przeliczenie wszystkiego, ew. porównać prędkości przy danych obrotach na poszczególnych biegach
8. Jeżeli chcesz wymianieć tylko 5 bieg to dwa tryby, jeżeli zmieniać Fd to patrz pkt. 2

powodzenia :d
Dzięki za odpowiedz

Ja ma tak: Silnik D16Z 1004496 a skrzynia L3 1478207, tarcza 20 zębów 200mm,
z tych info można wywnioskować że jest Fd 4,4. (z tego co pamiętam to musiałem wysoko kręcić na 5 biegu żeby coś jechać)

"Najlepszy sposób to rozkręcenie i przeliczenie wszystkiego," wszystkiego czyli czego?? Fd, tego dużego trybu ?? a ile zębów będzie miało Fd 4,4 a ile Fd 3,88
a ta D13B2 raczej na 100% będzie miała Fd 4,4 i 5-bieg 0,75??

A i jeszcze chcę wymienić sprzęgło bo ślizgało dość dużo, rozebrałem i wszystko wygląda że jest git tarcza docisk... to dlaczego mi ślizgało?? może ktoś zmienił z większej tarczy na 200mm i teraz mała nie wyrabia może tak być???, właśnie jakie tarcze były montowane w D16Z5 wie ktoś???
Ale namieszałeś.
Jeżeli masz tarcze 200mm to masz 21 zębów, jeżeli masz 210mm to 20 zębów.
To czy masz Fd 4,4 dowiesz się najpewniej po rozebraniu skrzyni, bo możesz mieć Fd 4,4 i inne biegi (dłuższe lub krótsze) i nic nie będziesz w stanie stwierdzić. Możesz tylko sprawdzać prędkości na jedynce- bo pierwsze biegi są takie same dla 99% skrzyń.
Skrzynia S20 z silnika D13B2 będzie miała na 100% Fd 4,4 i V - 0,75 TYLKO z Civic'a rocznika 1995.
Co do sprzęgła to tarcza nie podjedzie ze względu na inną ilość zębów na wałku- ale to Polska, tutaj niemożliwe jest na porządku dziennym
1 Ile będzie miał zębów tryb Fd 4,4 a ile Fd 3,88 ??
2 A jak rozbiorę skrzynię to jak poznać czy ktoś wsadził tam dłuższe biegi lub krótsze?? mam liczyć zęby na każdych trybach? a ile ma ich być??
3 Dlaczego mi ślizgało sprzęgło jak jest dobre?? może ktoś zmienił (koło docisk tarcze) na mniejszą i jest za mała do D16Z5 może tak być??

No i tak jak na foto tarcza 22mm (dokładnie) a zębów 20 na bank liczyłem 5 razy.
Nie wiem o co chodzi zachciało mi się Ku... kombinować.
DZIĘKI ZA POMOC


1. Dzielisz liczbę zębów na dużym trybie przez liczbę zębów na wałku (countershaf) (4,4 = 4,4375; analogicznie jest z 3,88)
2. Trzeba przeliczyć liczbę zębów na obu trybach i podzielić je przez siebie ( nie pamiętam co przez co- dojdziesz po wynikach - wyniki możesz otrzymać np. takie 0,878; 0,771; 0,75; 0,702)
3. Co do sprzęgła. Nie wydaje mi się żeby sprzęgło -tarcza=200mm / docisk=202mm "nie dawało" rady do D16Z5 tym bardziej ze takie było pakowane, jak również 210mm/212mm. Co to jest za sprzęgło? Może ma jakiś numer nabity, albo coś.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl