Wolf
czy ktos z was chlopaki wymienial prowadnice zaworowe sam?
boja zamierzam cos ztym zrobic probowalismy wczoraj prasa ale pod dosc duzym anciskiem nic sie nie dzieje ;/ bałem sie zeby nie przesadzic i nie polamac tylko jej bo material oem to zeliwo wiec kruche pewno...
i niewiem czy dawac na prasie jeszcze mocjniej bo wybijanie to raczej odrazu popekaja
moze grzac na cieplo je trzeba ?
moze tylko rozwiercanie wchodzi w gre?
bede wdzieczny za pomoc
wg google to prasa + doświadczenie są potrzebne. nie wime czy rozwiercając udałoby Ci się wyosiować otwór żeby był tak jak w serii. Chyba najlepiej jak oddasz głowice do zakładu, w którym planują i robią takie rzeczy tym bardziej, że głowice od b-serii są nieco droższe od d-serii wiec szkoda na błędach sie uczyć
Zgadza sie wymiana prowadnic zaworowych nie nalezy do prostych czynności. A w przypadku glowicy Bserii moze okazac sie kosztowna. Z tego co sie dowiadywalem jakis rok temu to kolo mnie w Bedzinie jest taki warsztat - szlifiernia co sie trudnia takimi rzeczami KZ-Car. Z tego co pamietam i gdzies tu chyba na forum pisalem, ze wymiana jednej prowadnicy zaworowej to koszt ok 10zł. To byla chyba cena za sama robote, prowadnice platne osobno.
faktycznie jeżeli nie robiłeś tego nigdy lepiej oddać głowe do zakładu specjalizującego sie naprawami głowic. Robi sie to tak że najpierw musisz iść do tokarza który wytoczy ci odpowiedni trzpień pasujący do prowadnicy, później sie wyciska to na prasie bądź młotkiem (najczęściej tą czynność dokonuje sie po uprzednim myciu na gorąco czyli głowica jest podgrzana do około 40-50 stopni).Przed wyciśnięciem prowadnic należy zmierzyć jaka jest odległość końca prowadnicy od płaszczyzny przylegania talerzyka dolnego sprężyny, żeby później je prawidłowo wcisnąć, w innym wypadku talerzyk górny rozwali tobie uszczelniacz zaworowy). jak ma to być zrobione zgodnie z prawidłami sztuki następnie powinny być wyprowadzone gniazda zaworowe pod nowe prowadnice (aby gniazdo zaworowe było idealnie w osi prowadnicy zawory-zaworu), dotarte zawory oraz sprawdzenie szczelności komory spalania. Więc nie jest to tak że wciśniesz sobie nowe i jest gitara.
pozdro
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl