Wolf
było wiele na ten temat ale czegoś takiego konkretnego nie znalazłem
Zastanawiam się nad wyborem silnika, jednostki, nad którymi się zastanawiam to
1. d16z6 (po kapitalce i dłubnięte nie wiem jeszcze jak bardzo)
2. B16a2 seria
3. B18c4 seria (ewentualnie skrzynia od b16a2)
4. można by do tego dorzucić jeszcze h22a JDM
Pewnie pierwsze odp. padną na b18c4 bo silnik mocny i NM więcej ale chodzi mi o to
By autko sprawnie się poruszało o osiągi a nie moce silników bo niekoniecznie zawsze w parze to idzie. Pytanie jest jaką moc trzeba osiągnąć w silniku d16z6 żeby śmigał jak b16a2 i b18c4, buda bolidu EJ1 a trasa przejazdu ¼ milli i analogicznie na ile trzeba by b16a2 dłubnąć żeby równało się z b18c4, osiągami oczywiście (na tej samej skrzyni i b16 i b18)
P.S.
słyszałem i czytałem o d16z6, po skrzyni i wydechu + może jeszcze jakieś dłubnięcie do 140KM, które objezdrzało b16a2(seria ale nie parch) czy to możliwe?
wszystko o czym piszesz jest możliwe zawsze
musisz sam zdecydować na co Cię stać, a nie co byś chciał,
zrób bilans mocy do pln, a wtedy zapytaj i ktoś Ci może pomoże.
to moze inaczej
jak bardzo trzeba zbudować (N/A) d16z6 aby jeździło tak jak b16a2 i b18c4
jeżeli chodzi o dłubanie too mam na mysli zrbienie nie tylko silnika ale .... szczegóły:
1. Wydech
· Kolektor ebay
· Przelot na 3 tłumikach 53 wewnętrzne fi
2. Dolot
· Stożek lub wkładka, + doprowadzenie zimnego powietrza ze zderzaka i w
przypadku stozka odseparowanie komory silnika
· Przepustnica z b16b2 + rozwiercenie kolektora
3. Skrzynia
· Hybryda 4,4... główne + 3i4 CRX
4. Silnik
· Tłoki z b7, ???????????? ma to niby kompresje podniesc???? ale.... niemoge nic . znalesc na ten temat
· regulowane kółko rozrządu,
· ostry wałek,(dobrze zeby był sam ostry wałek bez sprezynek i talezyków)
· uszczelka z y8,
· porting kanau wydechowego,
· i oczywisci pierscionki i panewki
5. Strojenie
Mysle ze to wszystko co tu napisałem to w przyblizeniu kosz zakupy b16a2 ale wtedy mam świerze d16 a żeby b18 dogonic to może jeszcze kanały w głowicy poprawic- niewiem
Wszyscy wiemy ile b16 i b18 teraz kosztuje a ze swapem tych dwóch do civica 5 gen nie powinno być problemów szczególnie w miejsce d16z9
Niewiem może zeczywiscie zle pyt zadaje ale sa one chyba w miare jasne i szczegółowe??
po tych modach wciąz jeszcze masz daleko do B16/18
po tych modach d16 z lekim kolem jest szybszy od serii b16a2
tak tyle że nie trzeba wiele zrobić żeby wiecej mocy w B16
ja powiem tak miałem D16A9 jeździłem dłubanym D16A9 z hybrydową skrzynią kumpla i stwierdzam że B16 to dopiero frajda .. a B16A2 czy B18C4 nie ma różnicy moje EG5 które wbrew pozorom nie waży mało bo ma i większe hamulce na obu osiach i belki z kanadyjki lata delikatnie lepiej od EJ1 z B18C4 i oba silniki są kompletną serią ze zrobionymi dolotami
b18c4 jest szybszy od b16a2 porownanie robione wielokrotnie w tych samych budach i przy serii b18
no to nie wiem to moje b16 zapierdala bo tamto b18 jest naprawdę zdrowe
b18c4 nawet na skrzyni z c4 jezdzi znacznie lepiej niz b16
i na 1/4 i na codzien
a juz nie mowie jak odetkasz jedno i drugie to przewaga b18 rosnie
no i na koniec mega zdłubane b16 bedzie ledwo zipac w porownaniu z b18
w przyszlosci jak zachcesz turbo to rowniez b18 lepsze
pojemnosci niczym nie zastapisz....
nie ma co porownywac
(a to ze ktos ma d13 i objezdza b16...no coz ... )
jeśli mowa o pojemności . to mając zmiar zmieniać blok poszedłbym w kierunku B20
no repleacement for displeacement .... jak to mówili starożytni grecy
zawsze mozna zrobic frankestein'a:D
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl