ďťż

Wolf

Mam wszystko [poza korbami i dobrze, ze nie kupilem] do turbo dla D16. Chcialem to wszystko zainstalowac w D15B7 lecz cena korb mnie rozjebla ~780$.
Z racji ze juz dlugo zbieram graty i mam juz dosc patrzenia na nie nie zalozone chce zrobic swapa bo juz przez to czekanie soft_turbo mi kompletnie nie pasi

W gre wchodzi JDM D15B 130KM lub D16Z6

Chyba najtanszym [nie liczac kosztow silnika] rozwiazaniem bedzie D15B - mam mozliwosc kupna samego silnika [zdjecie ponizej] - chyba reszta rzeczy bedzie pasowac ze starego D15B7 poza jak


podłączenie D15B i D16Z6 bedzie mniej więcej tak samo skomplikowane elektrycznie, bo fizycznie to pasuja tak samo.
serio serio

innymi slowy D16Z6 to delikatnie rozwiercony D15B

jesli praktycznie koszt swapu ten sam to chyba bedzie D16Z6
D16 ma wieksza pojemnosc i niższą kompresję - pod turbo w sam raz.


dzieki Pati jeszcze punkcik dla Gul'a sie nalezy za big info na PW

wiec zaczynam poszukiwania D16Z6 lub D16A6 ... jesli ktos ma taki to prosze o kontakt

mam nadzieje, ze przy 0,8-0,9 nie bedzie bummmm bo to teoretycznie powinno wyjsc powyzej 200KM

kompresja i tak w dol pojdzie bo te moje "tloki" za ~200$ daja 8,5:1 - korby kupie juz eagle wiec tylko tloki beda mogly ew. poplynac ale typo twierdzi ze wytrzymaja ~1,2bara wiec powinno byc cacy.

Sprzeglo+koło ExedyRacing, turbine, SMT6, wskazniki, blowOff, tlumik nawet rozporki i shortshiftera juz mam wiec powinno pojsc juz z gorki.... oj kiedy ja to zloze w calosc oj-joj-joj jak ja sie doczekac nie moge
jak chcesz ograniczać koszta to olej Vteca i wkładaj D16A6. wszystko do tego silnika dostaniesz bez problemu a swap będzie banalny(odpali i bedzie jeździł nawet na ECU z D15B7 reszte można poprawić strojąc już uturbione auto). Sam silnik też taniej i łatwiej kupisz. A przy turbo można uznać że potencjał będzie zbliżony.. szczególnie jak nie idziesz w wyciąganie maxymalnych mocy.. zaoszczędzone pieniadze wydaj na strojenie i auto będzie jeździć szybko i bezawaryjnie.
zreszta jak mi bedzie malo mocy a przykonspiruje $$ przed zona .. zawsze mozna bedzie glowice zmienic na vtec'a .. co nie

W sumie to moge chyba nawet jakas padake silnik kupic skoro i tak korby, tloki z pierscieniami beda nowe
lepiej szukaj przyzwoitego-zdrowego silnika. koszt podobny jak padaki, a mniej problemów później..


innymi slowy D16Z6 to delikatnie rozwiercony D15B
bardziej strocker niż rozwiert, ale bloki sie różnią, bo mają inny wał o innej średnicy czopów w podporach

bo mają inny wał o innej średnicy czopów w podporach

ale jedynie slusznej srednicy do ktorej bez probemu kupie co trzeba ......



===========

Z racji posiadanego juz Kit'a Exedy 08801A - D16A6 odpada - byl produkowany w latach .. do 91 i trzebaby 08801B a 08801A jest dla 92-00 D16. Zreszta czym sie qrcze roznia .. skoro wszystko maja takie samo chyba mocowaniem docisku tylko moga....
08801A - http://www.importperformance.com/store/EX08801A
08801B - http://www.importperformance.com/store/EX08801B
sprzęgło powinieneś dobierać do skrzyni biegów, którą masz.. silnik nie robi różnicy w tym przypadku. Jak masz skrzynie ze sprzęgłem na linkę to bierzesz do 91 jak hydrauliczne to 92-00.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl