Wolf

Przymierzam sie do zmiany silnika z D15B7 na jeden z wymienionych w temacie, i sprawa jest taka ze wiem ze oba te silniki sa z VTEC ale jeden z nich jest to VTEC-E. Co to za ustrojstwo jaka jest różnica pomiędzy zwykłym VTEC a tym z literk± E. Dowiedziałem sie jedynie ze jest to jakas wersja ekonomiczna. Znalazłem bardzo zdrowy silnik D15Z8 z tego co sie orientuje ma on moc 115 KM a D16Z6 125 KM. Różnica pmiędzy nimi 10KM moment też duzo sie nie różni ale jakie s± różnice w jeĽdzie. Czy dzwięk VTECaa VTECa-E jest taki sam ?? Bo w sumie tez o niego i chodzi ) bo sie zakochałem w dzwięku powyzej 5 tys obr ) .


VTEC to ostrzejsze wałki powyżej 5500 obr. VTEC-E to tryb 12-zaworowy do ok 3000obr przez co mniej pali w tym zakresie ale z dołu gorzej idzie.
DĽwięku zał±ńczania Vitka na SOHC nie bardzo usłyszysz, chyba że masz dolot zrobiony.

I moim zdaniem nie warto wrzucać tego VTECE, bierz siętylko za d16z6.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl