Wolf
DOHC D16Z5
Sprawa wygląda tak.
Stuka dziwnie na zimnym i ciepłym z silnika spod zaworów ssących przy dodawaniu gazu.
Wymieniłem panewki korbowodowe na ACL'e
Był mniejszy stukot ale tylko po dodaniu gazu.
Sprawdzony rozrząd - jest okej.
Opóźniłem zapłon na maksa i nie stuka na ciepłym tylko na zimnym.
Zawory były tam regulowane prowizorycznie bo listki tylko były od 0.10 do 0.15
Nie wiem co mu dolega...
Moze spalanie stukowe ?
Mam podobny problem. U mnie stuki slychac na zimnym silniku, jak sie zagrzeje jest cisza. Czestotliwosc stukania rosnie wraz z obrotami. Wymienilem panewki na ACL. Odglosy sa zarowno na biegu jalowym jak i w czasie jazdy. Moze ktos wie gdzie szukac przyczyny?
dobrze wyregulować zawory tak jak mają być, poza tym silniki są stare i te koniki co tam skaczą po zaworach zmęczone i hałasują
z 3 miesiace temu mialem wyregulowane zawory perfect, nic nie stukalo, teraz dopiero cos zaczelo szalec.
Wszytkiemu sa winne luzy zaworowe, u mnie ustawienie ich pomaga na miesiac gora dwa, po czym znow musze ustawiac.
Wyregulujcie zawory,jeżeli to nie pomoże,a panewki nowe to może stukac sworzeń na tłoku.
U mnie zawory sa ok. Wiec obstawiam sworzen tloka lub popychacze zaworowe. Orientujecie sie czy mozna z tym jezdzic? Czy nie rozpieprzy sie przez to caly silnik?
Tzn czy można cisnąć, żeby silnik nie zakończył żywota ?
To tez, ale glownie chodzi mi o sama jazde, czy nie pogorszy sytuacji.
jak jest luz, a tym bardziej na sworzniu, ktory przenosi cale obciazenie z tloka na korbowod, to sam pomysl zaczyna sie wyrabiac coraz bardziej, a wyrabia sie piasta tloka, bo napewno nie sworzen, i sworzen jest osadzony w piascie na wcisk, jak sie poluzuje i wysunie to moze byc nieciekawie da sie z tym jezdzic, pytanie jak dlugo
Jesli to sworzen, to wymienic trzeba caly tlok? Jesli popychacz, idzie to dostac gdzies? Moglby ktos pobieznie pokreslic koszt tych podzespolow?
Edit: Czy jest jakis jednoznaczny sposob dzieki ktoremu mozna stwierdzic czy stuka sworzen czy popychacz? Mam na mysli maloinwazyjny sposob ( bez rozbiorki silnika).
jak ustawisz dobrze luz zaworowy i sie wyciszy, to bedziesz wiedziec ze to popychacze, jak nie bedzie roznicy, to trzeba szukac gdzie indziej, niekoniecznie musi to byc sworzen, mozna tez wziasc w reke stetoskop warsztatowy i osluchac silnik, wtedy tez bedzie wiadomo gdzie najbardziej wali nowych popychaczy to raczej nie oplaca sie kupowac, bo na dlugo to nie posluzy, trzeba by wymienic chyba wszystko w glowicy zeby chodzila cicho, lacznie z gniazdami, prowadnicami, talezykami, sprezynami, zaworami, walkami, no all co jest w glowicy, wtedy sie wyciszy, a tak od samych popychaczy nowych, to sie wyrobi cos innego, i bedzie dalej walic, wiec sensu chyba nie ma moim zdaniem
[ Dodano: 2010-03-20, 19:35 ]
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl