Wolf
Witam 4 miesiące temu spełniło sie moje marzenie , a mianowicie zakupiłem Honde Crx . Wszystko było by w porządku gdyby nie to , że w owej Hondzinie znajduje się silnik d15b6 o pojemnosci 1500 i porażającej mocy 62 KM i w momencie w którym dowiedziałem sie o tym , załamałem się ;p ... od dawna interesowalem sie tymi samochodami , bo wiedziałem , że jest to mała rakietka NIestety nie znałem sie na tyle dobrze i nie wiedziałem , że są CRX które dysponują tak słabymi silnikami . Wiedziałem , że wersja 1.5 będzie słabsza , ale wydawało mi sie , że będe dysponował mocą nie mniejszą nic 100 KM.
Zadam teraz znowu to głupie pytanie , co mam zrobić ,żeby powiekszyć tą moc chociaż do tych 100 KM nie sięgając zbyt głeboko do portfela . Czy jest możliowśc zmiany samej głowicy z d15b6 na d15b2, czy to zwiększy moc ? Mam też zamontowany katalizator, i chce wiedzieć , czy jak go wyrzucę , to poprawią śie osiągi mojego crx,a ? Jeżeli chodzi o wydech , to mam 2 środkowe tłumiki , na samym końcu jest tylko prosta , poprzeczna rurka , bez tłumika.
W grę wchodził by też swap , ale nie wiem jak sie za to zabrać , nie znam też ludzi którzy by się tym zajeli .
wg mnie jeśli nie chcesz zbyt wydać siana na jakieś mody zmień silnik\, myślę że kupisz D16Z5 lub A9 za parę stówek ,jak zaczniesz modzić w tym D15 to zmienisz dolot wylot i a to za wiele nie da wg mnie, niech się też inni wypowiedzą, najpopularniejszy D16Z5 ma 125 koni a A9 130 a to już różnica w porównaniu z tym co masz teraz
do tego 1,5 na poczatek możesz załozyć wielopunkt od 1,6 i pownieneś mieć okolice 100 km
ehhh...to jest dramat po prostu , nie wiem co robic , czy sprzedać to i kupic nowego crx'a czy bawić się z tym . Wybrałbym pierwsza opcje , ale jest jeden problem , nie ma opcji ,żebym to sprzadł za tyle ile kupiłem ...
jeżeli buda jest ok to może warto pomyśleć nad swap'em chociaż przydałoby się też zrobić przy okazji hamulce bo chyba teraz masz z tyłu bebny . kupno silnika to ok 1000zł żeby jeszcze pojeździł + napewno pare innych wydatków. Musisz przekalkulować co Ci się opłaca bardziej, bo wsadzić silnik który padnie po miesiącu też nie ma sensu.
[ Dodano: 2009-10-17, 20:37 ]
Mrys, zrób minime (poszukaj w googlach jak nie wiesz co to jest - głowica od np. d16z6), potem wydech i dolot (w tym momencie masz już okolice 130km), dalej jakiś ostry wałek i będzie 150+
jeżeli buda jest cacy, kup silnik, naprawde nie są drogie
Tak jak mówią koledzy, spójrz na budę jeśli się dobrze trzyma i jest bezwypadek to jak najbardziej warto iść w jakiś swap na D-serie- te silniki kosztują teraz grosze a osiągi pójdą znacznie w górę...
A tak poza tematem... mógłbyś nagrać filmik jak to jedzie? Bo jestem cholernie ciekawy
Pokaż jakieś zdjecia-ja bym szedł w minime (głowica z D16Z6) jak juz wcześniej koledzy napisali-osiągi przy dobrym złożeniu będą bez porównania (2 raz więcej mocy da niesamowitego kopa )
tak jak piszą swapuj jak buda dobra a jak Twój silnik tez sprawny to go sprzedasz i zmniejszy koszta zmiany silnika
ho, ho, masz jeszcze rzadsza wersje crx niz ja, masz HF, rexa stworzonego do ekonomicznej jazdy, sprawdzales ile to pali na 100km? 6litrow w miescie powinno byc osiagalne
Taki rarytas bym w życiu nie zmieniał
heh, rarytas wolniejszy od cinquecento wywal ten silnik nie babraj sie w stolcu, d16z5 sa tanie
d15 nie taki stolec znowu Sadź tam wielopunkt najlepiej z wałkiem z z2 A jak masz troszkę floty odłożone, to zakładaj czapę z z6 - będzie wredne jedenpińć
TO już nie wiem co robić ;p tutaj jest parę zdjęć:
http://www11.zippyshare.com/v/16737526/file.htmlhttp://www11.zippyshare.com/v/79079235/file.htmlhttp://www11.zippyshare.com/v/57171006/file.htmlCHętnie bym to zostawił , gdybym dysponował chociaż 100 KM . Gdyby to nie był CRX tylko nie wiem Forda fieste itp , to wtedy bym się nie czepiał , ale jak sie ma Crx'a to wymaga się , żeby to śmigało ;p
Co do spalania , to zależy od jazdy . Jeżeli jade naprawdę ekonomicznie , to spali z 6 l . Gdy jadę normalnie , to około 8 l , wiec wcale nie pali tak mało , jak na taki silnik .
ja tez polecam zakładać głowice z d16z6 wyjdzie cie to jeszcze nie tak strasznie drogo a efekty będą , 125km osiągniesz bez problemu
D15B6? Toż to CRX HF, najlepsza wersja CRXa pod mody!
Dlaczego? Bo jest najlżejszy i najbardziej aerodynamiczny Nie masz całej masy rzeczy, które dociążają auto takich jak szyberdach, czy cały mechanizm tylnej wycieraczki. Masz też mniejszy bak
Wtrysk masz już wielopunktowy, wiec nie ma co tu zmieniac - chyba największym ograniczeniem jest tutaj głowica 8-miozaworowa. A, no i megadługa skrzynia biegów Podobno różnica między wersją HF a Si w USA na piątym biegu potrafi być niemal dwukrotna Tzn Si jedzie na 4000rpm, a tym asz superekonomiczne 2000rpm
Dlatego jedyne słuszne rozwiązanie - to SWAP.
If portfel = $ then D16Z5 dla przykładu.
If portfel = $$ then nowe łapy i B16 na pokład
If portfel = $$$$ then Łapy, OBD1 i B18? :>
Rób mini-me Głowica z Z6 i ogień
Czyli ile przybędzie mi mocy , gdy zamienie glowcie z D15b6 na d16z6 ?
Powinieneś mieć ciut ponad 120 koników,niektórzy mieli koło 130 nawet-zależy co porobisz z dolotem i "wylotem" i innymi rzeczami
[ Dodano: 2009-10-18, 13:16 ]
jak zobaczyłem teraz zdjęcia to kojarzę te auto z allegro i już wtedy się dziwowałem tym silnikiem i innymi rzeczami których nie ma
Tak ten samochód jest z allegro ;d wtedy w informacji podana była tylko pojemność ;p a właściciel komisu , nic na temat tego samochodu nie wiedział ;d
Jeżeli ktoś będzie zainteresowany kupnem lub zamianą na inny model , to proszę pisać . BO wiem , że raczej cięzko bedzie mi zrobić mini-me , ponieważ nie mam zbytnio czasu , warunków i znajomości , a sam w tych sprawach jestem ciemny
Mrys, w jakim stanie jest to auto? bo byc moze by mnie interesowala zamiana za ed9 z d16z5, oczywiscie na odpowiednich warunkach
cene, jakieś większe info o stanie i dodatkowe fotki na PW proszę tego wynalazku bo może sam byłbym zainteresowany
ja bym robil swap glowicy! najtansze rozwiazanie jesli dol dobry... a mocy juz do latania ci styknie
fajnie ze szybra niema
Pasowałoby skrzynię zmienić albo tą pomodzić żeby coś z tego było po minime
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl