Wolf
Siemka Mogl by ktos z was kto juz remontowal silnik d16z5 napisac krok po kroku co trzeba kupic na co trzeba zwrucic uwage w czasie skladania rozbierania itp... Z jaka sila podokrecac wszystkie elementy zeby sie nie rozpadlo i co pomierzyc. Chcial bym sam sobie zrobic remont... Albo podajcie jakis konkretny link gdzies taki temat byl poruszany bo ja nie znalazlem niestety:/
Pozdrawiam i z gory dzieki za odp
Taki najprostszy remont
- pierścienie
- uszczelniacze
- głowica do planowania i docierania
- uszczelka głowicy oem (z aso)
- uszczelka miski olejowej
- uszczelki pokrywy zaworów (nie koniecznie)
http://www.sendspace.com/file/ymv8xahttp://www.youtube.com/watch?v=mpy_By5aIxM (i kolejne part'y)
No i przede wszystkim manual ale ten to już znajdziesz tutaj na stronie.
honda_CRX, na samym poczatku sprawdzales kompresje ? Bierze Ci olej ?
Jesli tak to jakie masz wartosci kompresji i ile oleju Ci bierze ?
Nie jest tak łatwo jednoznacznie ocenic co i ile bedzie kosztowac przy remoncie silnika, bo nigdy nie przewidzisz wszystkiego. Czasem sie zdarzy ze sie jakas srubka two twu i koszty dochodzą.
MAtko :O jak ja widze, że już o takie coś się pytasz to się za to sam niezabieraj bobedzie gorzej niż jest aktualnie... na stronie głównej masz wszystko pieknie opisane, co do remontu to GOOGLE w każdy aucie masz praktycznie to samo z olejami itd...
Oddaj to ludzią, którzy już to robili chyba, że naprawde wiesz dużo na ten temat, a widze, że nie ... ;/
Wiec tak jestem mechanikiem z zawodu ale nie robilem jeszcze remontu silnika i dlatego pytam... Znam ludzi ktorzy moga mi zrobic glowice itp tyle ze ja bym chcial sam rozebrac wyczyscic pomierzyc i poskrecac bo nie stac mnie na to zeby dac za czesci 1500zl i za robote 1500zl wtedy wolal bym juz swap na jakis inny motor niz remont... A odnosnie tego ile przepala oleju to wogole dziwna sprawa przed zima kopcil przy odcince to znaczy puszczal chmure niebieska lekka a teraz po zimie jak go odpalilem nagrzal sie to kopci juz przy 4 tys i to niezle niewiem co sie mu stalo... Slyszalem ze mogly sie zapiec pierscienie? Mozliwe? Wole juz remontowac puki panewki sie nie tluka i wal w dobrym stanie i o ile cylindry sie nie zjechaly bo jak zaczne smigac z taka chmura to moze sie to zle skonczyc i nie bedzie sensu ttego remontowac...
Dzieki Ptasior, narazie zbieram informacje i pomalu ogarniam to wszystko Zobaczymy co z tego bedzie:P Mam w domu w czesciach d16a6 i musze to ogladnac i zobaczyc co i jak hehe moze cos sie uda zrobic
sam jestem jakieś 10k km po remoncie Z5,
generalnie konstrukcja silnika moim zdaniem raczej prosta i przyjemna - zaznaczam, że nigdy nie miałem do czynienia z mechaniką samochodową ale google i fora mają w sobie dużo ciekawych informacji
od siebie mogę powiedzieć, że praktycznie wszystko co w teorii jest w manualach, ogólnie dostępnych
podstawa to dobre klucze w większości podstawowe czyli nasadki oczka i płaskie
"niespodzianki" to 12-kątny klucz 10 - potrzebny do odkręcenia docisku sprzęgła (można bez problemu odkręcić zwykłym ale wydaje mi się że niszczą się śruby, a koszt klucza niewielki) i 12-kątny nasadowy 17 do odkręcenia zamachu od wału - tu niestety zwykły nie dał rady
zwróć uwagę na powierzchnię bloku, u mnie tuleje nieznacznie wystawały ponad nią, musiałem planować blok - wydaje mi się, że to wystawanie spowodowało to że po pół roku po wymianie uszczelki pod głowicą przez mechanika uszczelka znowu poleciała
śruby trzymające mostki wałka rozrządu wylotowego, dokręcałem momentem zgodnym z manualem to 2 sztuki strzeliły jak zapałki, przypuszczam, że z wygrzania, bo po stronie dolotowej poszło wszystko bez problemu, koszt wyciągnięcia 2ch szpilek z bloku okazał się większy niż nowe śruby w ASO (nie pamiętam dokładnie ale kilkadziesiąt zł za komplet)
dobre części też wskazane, uszczelka pod głowicę najlepiej aso, uszczelniacze wału tak samo - ja oszczędziłem i kupiłem zamienniki ale w miejsca łatwo dostępne i po 2ch miesiącach simmeringi na wałkach rozrządu pociekły w efekcie i tak kupiłem w aso
reszta bez problemu
pozdrawiam i powodzenia
Jestem mechanikiem od wielu lat i powiem ci jedna rzecz teoria nigdy nie idzie w parze z praktyka nie wiem z jakich informacji korzystałes ale chyba nie doczytałes ze przy wymiane uszczelki pod głowica powinno sie wymieniac tez szpilki. Zdaje sobie sprawe ze nie wielu ludzi to robi, im dłuzsze sróby tym ona bardziej sie (rozciagaj) przy dokrecaniu. Jesli masz jakie kolwiek pojecie o stróktórze matalu to wiesz o co mi chodzi. A co do kolesia który zaczoł ten temat to radze oddac piec w rece specjalistów, Jest 150 tysiecy miejsc na które trzeba zwrucic uwage.
a najpierw nalezy zwrocic uwage na ortografie ) a potem na wyboczenie sruby i jej wzorki itp
to prawda ze sie wydluzaja, a nie tak by po jednym razie z nich rezygnowac ) ..jak nigdy nie robiles to najpierw wyremontuj fiata a dopiero potem honde- pewnie bedzie ciezko ale powoli i sie uda
Przyznaje ortografia nie jest moja mocna strona ale jesli chodzi o naprawe silników to nie jeden juz zrobiłem i jakos do tej pory dawałem sobie swietnie rade.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl