Wolf
Witam was wymieniłem uszczelke głowicy aso uszczelniacze zaworów corteco uszczelniacze wałków dokuji pasek mitsuboshi napinacz nsk glowica splanowana wszystko zrobione perfect zawory ustawione wszystko elagancko odpala na mrozie nie mam problemów tylko jest jeden maly problem bo gubi mi gdzies olej miska sucha w płynie nie widziałbym zeby sie znajdowało cos podejrzanie wygloadajacego czy opłaci sie zmieniac pierscienie ?? czy odrazu musiałbym panewki wymieniac czy nie ? odpiszcie mi doradzcie cos jakiej grubosci pierscienie załozyc
http://www.merfiebay.com/index.php?m=4 z tad chciałbym zamowic pierscienie {pierścienie tłokowe NPR Japan nominał 75mm D13..., D14..., D15.., D16.., wszystkie Hondy Civic sohc 88-2000 D15, D16, grubość 1.2 / 1.5 / 2.8 oraz 1.0/ 1.2 / 2.8, także B seria 81mm nominał B16/B18 - dostępne!!! 150zł /kpl} ... ??
zeby wymienić pierścienie przydałoby się pomierzyć owalizacje cylindrów bo po wymianie na nowe pierścienie może być jeszcze gorzej jeżeli założysz nominały. Panewek raczej nie trzeba przy tej okazji wymieniać chyba, że okażą się podniszczone ale to wtedy przydałoby się przyjrzeć też wałowi.
no to ile Ci pali oleju ? dymi na bialo? cieknie gdzies?
pewnie przez pierscienie jara..
Generalnie to crx pali olej mi pierwszy palił około 2-4 litrów oleju między wymianami w zależności od katowania teraz na nowym silniku troche spokojniej jak jeżdże to i tak około litra musze dolewać. Także ja bym się nie przejmował za bardzo znikającym olejem.
golden89, to co to był za remont jak pierścieni nie zmieniałeś... zazwyczaj bierze olej w większości przez pierścionki
ile ci bierze tego oleju?? jezeli glowica jest cala zrobiona prawidlowo to zostaja tylko pierscienie
a zeby cie pocieszyc to wymieniajac pierscienie znowu zwalisz glowice kto nie ma w glowie ten ma w portfelu
lloooolll remontować silnik i pierścieni nie wymieniać... sorry ale głównie to pierścienie dają najwiekszą frajde z remontu bo niezbyt że auto ładnie piszczy śfiszczy to jeszcze jest sprawne ... Jak masz okazje to i panewki wymień
najpierw pomierzyc tuleje jak cos a dopiero potem kupowac pierscienie bo jak jaja to i szlif trzeba, tak to jest jak ktos robi remont polowiczny )
atom1,
Przedewszystkim powiesz owalizacje cylindrów bo skończysz tak jak ja Silnik pali na dotyk, chodzi równo, troche głośno , ale moc ma. Co z tego jak bierze 1l oleju na 1000km
Mnie ta historia jednego nauczyła. Przed zabraniem sie za remonto, trzeb wszystko 5 razy pomierzyć, 5 razy po sprawdzać i wtedy kupować części i brać sie za robote
Jak już będziesz robił pierścienie to wydaje mi sie że wearto zadbać o panewki. Koszt panewek ACL nie jest aż taki duży, a pamiętaj że tym razem masz zamiar już nie otwierać tego silnik do końca żywotności
Powodzenia w remoncie
nie rozumiem was z tymi panewkami- to zbedny koszt- wal jest ulozony do danych panewek, jest w pewien sposob juz tez do nich wytarty- zakladajac nwoe panewki na niby wal nominal(ktory defakto i tak nie jest zaden nominal bo powycierany, ale skoro jezdzi to po co go mierzyc) tylko wydajecie zbedna kase bo i tak momentalnie wytra sie do pasowania starych... a robic szlif walu ) wiadomo jak to sie w wiekszosci konczy
dlaczego niewymieniłem pierscieni? bo sytuacja stała sie dziwna z pod uszczelki głowicy lało sie strasznie z lewej str strasznie !! a w płynie chłodniczym zbiorniczek wyrownawczy tez znajdował sie mazisty płyn . . . po zdjeciu głowicy mechanik stwierdził ze pierscienie beda dobre niewiem jakim cudem on to zrobił no ale dobra [tloki niemiału luzów w tulejach cylindrów]jezdzi teraz bierze oleju tak 1000 km 0,5 czasem 1 litr oleju w zaleznosci od jazdy i własnie niedało by sie tego jakos wymienic tych pierscieni zeby nieruszac góry silnika wiem ze trzeba wszystko to pomierzyc tak jak piszecie no ale szkoda mi tego bardzo ruszac ;/ ?
dlatego nie ruszaj i dolewaj olej bo koszt wymiany teraz pierscieni to jest niebagatela
uszcelka pod glowice, planowanie, rozbieranie dolu silnika miska wal itp, wyjecei silnika bla bla koszt samych czsci to bedzie jakies 600 zl min plus robota kolejne 500 pewnie ..takze odpusc bo w zyciu nie wlejesz tyle oleju za ta kase albo kup drugi silnik..
jak silnik pali olej to dobrze:-) znacz ze sie smaruje
yhy no dobra zaluje troszke ze tak zle zrobiłem ale gdzie teraz kupie dobry silnik ?!?!?! myslałem nad vteckiem i miałem plana sprowadzic rozbitego rexa z angli ale niewiem czy to bedzie opłacalne ... ?
Atom może masz racje z tymi panewkami, ale jeśli sa finanse to czemu by tego nie zrobić. Szczególnie że w tych silnikach po latach katowania lubią one padać. Każdy robi jak woli
Ja przejechałem już prawie 20000 Km na dolewaniu liczac spaliłem 20 litrów oleju Oczywiście przy takich ilościach to najlepiej minerał. Jakby policzyć to wydałem 20 x 20zł 400 zł przez prawie 2 lata Najgorszy jest jednak smród przy cofaniu no i po dłuższym staniu na światłach zasłona dymna ale da sie przyzwyczaić
no i po dłuższym staniu na światłach zasłona dymnaskad ja to znam hehe
oj atom chyba przesadziłeś z kosztami, na dobrą sprawę to wystarczy jak kupi pierścienie i nową uszczelkę pod głowicę silnika wyjmować wcale nie musi jeśli nie będzie jajek... uszczelkę pod miską sam 2 razy zakładałem starą i nie cieknie, a głowica jak miał nie dawno planowaną to też nie wydaje mi się żeby wymagała znowu planowania... trochę wiary ewentualnie dojdzie kupno uszczelki pod miskę pokrywę zaworów 5 razy zdejmowałem i składałem na starych uszczelkach i też wsio ok
to mowisz sebas ze mogłbym zdazyc jeszcze tyo zrobic niecale 3 tys kilkometrow po remoncie zrobiłem takze mi sie wydaje ze to jeszcze wczesnie zobacztmy a chciałem sie zapytac o felgi was wszystkich chciałem wrzucic do mojego rexa 16 calowe fele 195/40 jakie et by było dobrez bo naprawde nie wiem a i czy dystanse jak bym chciał zalozyc to czy szpilki mi wystarcza na 1 cm dystans ?? na tyl oczywiscie
po co ci dystanse? jak dasz 16 to pewnie będą tak szerokie że dystans już raczej nie wejdzie, et w granicach 37-45
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl