Wolf
Witam !
Chce zrobić profi remont na dobrych klamotach i mam pytanie - jakie mody można przeprowadzić przy okazji remontu silnika d16z5 ? nie chcę 2 razy go rozbierać, więc jak już będę miał go w częściach to jestem ciekaw co mogę zrobić, dokupić , poprawić, rozwiercić, odchudzić bądź też zamienić z innego modelu ... co doda pare koników i niutów i nie chodzi mi tu o takie rozwiązania jak doprężenie przez splanowanie głowicy o 2 cm ... chodzi mi o zabiegi małoinwazyjne, które nie będą wiązały się z ryzykiem ponownego remontu.
mile widziana lista ..
dzieki. pzdr.
Na pewno dolot i wylot warto zmienic, ale o tym to musisz poczytac archiwa kilku japońskotematycznych for .
rozwiercić przepustnice tym samym ssący , wypolerować kanały wlotowe wylotowe wydech zwiększyć, lekki zamach takjak kolega napisał poczytajtakie fora a dowiesz się więcej
NA;
rozwiercić gniazda zaworowe,
1. wypolerować kanały,
2. wypolerować kolektor ssący
3. uszczelka termiczna,
4. rozwiercić przepustnice,
5. ekkie koło,
itd zalezy od kasy 1,2, można samemu zrobić
Nie chce się wtrącać, ale z tego co wiem to poleruje się tylko kanały wydechowe, a ssące są bardziej "zmatowione" niż wypolerowane na lustro
małe sprostowanie do mojej wupowiedzi najpierw polerujesz potem przecierasz w kierunku równoległym do lecącej mieszanki, mój błąd
W sumie soft turbo nie jest ingerencja w mechanike silnika, ajedynie jego osprzet i to niecalkowity...
-Lżejsze koło pasowe
------ koło zamachowe kloektory 4.2.1 ebay
układ 2 czy 2,25 cala
-dolot
wieksza przepustnica wypolerowac kolekt ssace
I mysle ze po remoncie na wałkach rozrżądu skunk2 bedzie niezle latac
Wydech przelot na kolektorze 4-2-1 plus dolot jest juz zrobiony .... soft turbo odpada. wałki rozrządu skunk2 przełożę sobie na później..
reasumująć :
1. wypolerować kanały ... ssące i wydechowe w głowicy tak ?
2. wypolerować kolektor ssący .... przedtem rozwiercić ? a może kolektor od innego modelu ?
3. uszczelka termiczna, .... pomiędzy głowicę i kol. ssący ?
4. rozwiercić przepustnice,
5. lekkie koło pasowe
6. lekkie kolo zamachowe
wszystko czy cos jeszcze można zrobić ?
wszystko za małą kase NA to kosztowana droga do zwiększenia mocy mocy
NA to kosztowana droga do zwiększenia mocy mocyMoże się ośmieszę - co to NA ?
takie jeszcze pytanko - mozna cos z elektryką pokombinować ? wgrać jakieś mapy, może jakis inny komp ?
Silnik wolnossący, czyli bez turbo, mapa strojenie ale to koszt około 600zł taniej iść w Turbo
ja jakos nigdy nie chcialem turbo ... jak juz to takie profi na 1 bar przy podkuciu silnika .... a takie soft turbo np na 0.4 bara odpada... strojenie coś da ?
wygładzi przebieg momentu i mocy coś da
a co z tym kol. ssącym ? można dać "większy" np od innego modelu ? pasują jakieś ? czy trzeba kombinować z rozwiercaniem przepustnicy i kanałów ?
można kupić jakieś 1500zł plus przepusynica ok 400zł, lepiej rozwiercić bo z dopasowaniem jest problem
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl