Wolf
Jesli ktos z was ma jakies opatentowane modyfikacje silnika F20A4 prosze aby sie nimi podzielil Ja niebawem podziele sie z wami co daje w F20 dolot short ram AEMa
Zmiana kolektora dolotowego na dwu biegowy i wydechowego na rurowy.
Zmiana kolektora dolotowego na dwu biegowyMozesz napisac cos wiecej?
a czy kolektor z H22 podejdzie do F20?
ogladalem u kolegi mcapri jego f20a4 i kolektor ssacy w tym aucie to makabra - ja myslalem ze moj w b18a1 byl dlugi i mial slaby flow rate - ale po ogladnieciu tego zmeiniam zdanie zdecydowanie polecam go zmienic Wszystko fajnie ale nadal malo konkretow Zmienic OK, ale na jaki
a czy kolektor z H22 podejdzie do F20? najprosciej porownac na jakichs fotach czy rozstawy szpilek sie zgadzaja :] wydaje mi sie jednak ze nie - najlepiej dowiedziec sie u jakiegos tunera czy sa dosteone tego typu aplikacje do f20a4
Z F22A3 najlepiej lub podobnych F22, które mają kolektor dwubiegowy.
Szczegóły tutaj:
Kolektory
albo z H23. Ten od H22 nie pasi. H23 jest pseudo-hybrydowy: górna część jest od H22 (oznaczenie P13 ma nawet + przepustnica jest identyko jak w H22), a dolna część powinna być kompatybilna z blokami F (w sumie domniemanie przez analogię z kolektorem wydechowym). Ręki za to sobie nie dam uciąć.
Jakkolwiek co z tego, że kolektor dwubiegowy, jak F20 nie ma sterowania całym tym bałaganem. Potrzebne jest wystrojenie całości+dodatkowo zapewnienie możliwości otwierania i zamykania motyli w dolocie. SMT by to pociągnęło spokojnie podejrzewam.
albo z H23. Ten od H22 nie pasi. H23 jest pseudo-hybrydowy: górna część jest od H22 (oznaczenie P13 ma nawet + przepustnica jest identyko jak w H22), a dolna część powinna być kompatybilna z blokami F (w sumie domniemanie przez analogię z kolektorem wydechowym). Ręki za to sobie nie dam uciąć.
Jakkolwiek co z tego, że kolektor dwubiegowy, jak F20 nie ma sterowania całym tym bałaganem. Potrzebne jest wystrojenie całości+dodatkowo zapewnienie możliwości otwierania i zamykania motyli w dolocie. SMT by to pociągnęło spokojnie podejrzewam.Pozwól, że zacytuje wypowiedz Wombata z forum Accorda IV gen
"Najlepszy mod to założenie kolektora dwubiegowego, wydechu 4-2-1 i...
.. no właśnie,
pozostaje problem sterowaniia. Generalnie samymi skrzydełkami steruje tym coś co sie nazywa ICB (Intake control Butterfly), jest sterowane w 90% mechanicznie - podciśnieniowo. To taki badziew obok kolektora. Ale ECU 2 F22A6 i F22A3 maja specjalną linie do elektronicznej kontroli tego badziewia.
Motylki powinny otworzyć sie przy około 4500-4800 obr i tylko tego pilnuje ECU. Mozna to spokojnie olac i podłaczyc to rurką wprost z obudowy kolektora dolotowgo na krótko. Na tym połaczeniu wlasnie jest selenoid sterowany z ecu i zamykający ten obwód bez odpowiednich obrotów, robi tylko to. Bez niego może sie nie otworza idelanie ale wystarczająco precyzyjnie - sprawdzone wielokrotnie przez mase userów cb7tuner. Są te same wtryski i te same uszczelki kolektorów.
Dodatkowo zaletą kolektora H23 jest większa przepustnica.
Trzeba by sprawdzić w katalogu lub porównac uszczelke pod kolektor dolotowy i wydechowy z bnp: F205 i F22A3 i bedzie wiadomo jak to pasuje i czy jest przekładalne. Ale chyba warto spróbowac.
Uszczelki pod przepustnice mają identyko.."
To chyba wyjaśnia problem sterowania dwubiegowego kolektora.
szczególy na :
http://www.honda.gda.pl/m...iewtopic&t=7696
I w ten sposób traci się spory kawał momentu do 4500 obrotów niestety
W F22a1 jest idedtczny dolot jak w F20 .Ja założyłem od H23 - wszystko pasi idalnie
Wiseguy - co do tego sterowania motlami przy pomocy podciśnienia , to lipa(miałem tak) -motyle otwierały sie przy spadku ciśnienia w kolektorze , czyli jak przy 1500rpm dałas denko to motyle sie otwarły
teraz mam sterowanie stiflightem(zmodyfikowanym) , a dzięki temu moge sam ustawić przy jakiej wartości rpm mają sie otworzyć dodatkowe przepustnice Dzięki samemu sterowaniu przyspieszenie zmalało o 0,5 sekundy (G-tech)
czyli ma to sens w h22a7? w sensie czy da rade to zmontowac
chyba zupełnie mało wiesz o tym motorze, co?
praktyczne wogule dlatego takie pytania, dopiero co go zakupilem i sie z prekoscia oswoilem i chem wiecej ale powstal problem cisnienie w ukladzie chlodzenie, podejrzewam uszczelke pod głowica
uuu to słabo. jedź do fabryki i pokaż im jakiego wybraka wypuścili, to może honorowo po japońsku wstawia nowy motor
tutaj poczytaj sobie więcej:
http://www.hondapl.org/accord/atr/atr.htmlhttp://www.hondapl.org/accord/opis/typer.htmlhttp://www.hondapl.org/accord/opis/naped.html
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl