Wolf
Wiem, że przepustnice można włożyć od B16 do D16, ale zeby wykorzystać jej możliwosci trzeba robić porting kolektora D16. Czy mozna iść na łatwizne i wrzucić kolektor od B16..?
niet
jeśli pójść na łatwizne to: odciąć flansze od kolektora B16 i dospawac flansze D16 i wszystko zgrać to odp. brzmi:
TAK
chociaż ja bym się zastanowił na kolektorem z D16Y8 bodajże (moze Y7- zawsze mi się pierniczą)- jest naj naj z kolektorów do D-serii
kolektory od DOHC też są IMO ekstra, takie grubaśne, ale tak jak kolektory Bserii nie zabakają, inny rozstaw szpilek
tak kolektor z d16y8 w serii D traktowany jest tak jak kolektor z b18c5 w serii B czyli ze jest naj z tych OEMowyh
no wlasnie- ciekawy jest jeszcze porównania kolektora Y8 vs. ZC - ciekawe jak to wychodzi, moze ktos widział jakies pomiary przepływu albo coś takiego?
Ciekawie się temat rozwija. Musze pobadać temat. Jak ktoś coś bedzie wiedział to śmiało niech pisze.
Kolektor z seri b to ja nie wiem czy bedzie pasowal nawet po przespawaniu flanszy, bo naprzyklad wydechowy ma inny rozstaw samych kanałow a nie tylko otworow, kolektor z y8 jest faktycznie ponoc najlepszy ale roznice w mocach osiaganych na np z6 i y8 sa podobno znikome ( tak pisza w usowie ) y8 ma duzo wieksza komore niz inne tego typu kolektory jednak byl liczony na stosunkowo nie wysokie obroty bo silnik ten kreci 7200, kolektor ZC nie pasuje do bloku seri D, czy pasuej rozstaw kanałow nie wiem.
pisząc ZC miałem na myśli D-serie DOHC
ja tez
pewnie chodziło Ci o to że kolektor z D-Serii DOHC nie podejdzie do SOHC i vice versa
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl