ďťż

Wolf

Witka...

Mam pewien plan. chciałbym zmienic przełozenia w skrzyni biegów w civicu ee9. oczywiscie ograniczyc trzeba v max która chciałbym oraniczyc do 180 km/h zwiekszajac tym samym przyspieszenie...

Grzebiac w moich zbiorach gazet znalazlem taki artykulik:



Jak widac jest tu dosyc fajnie wszystko wyjasnione, jednak potrzebowałbym dokładniejsze dane skrzyni biegów w civicu ee9 i jakiejs porady czy warto bawic sie w modyfikacje przełozen i czy ktos robil juz taka modyfikacje w hondzie...

dzieki z góry za odp.

ps.
podobnie na stronie firmy quaid (nie wiem czy dobrze to pisze) mozna znalesc programik do obliczenia przełozen itd.... leczi tak do wszystkiego potrzebne sa wszystkie parametry wyjsciowe skrrzyni z ee9 których i tak nie mam...


A jaki masz kod skrzyni?
albo silnika
B16A1
W b16a1 jest prosta sprawa ,albo cała skrzynie na quaife itd
A jesli swoja chcesz dlubac to gearsow nie widzialem ewentulanie na zamoiwenie,mozesz skrocic poprzez FD(przełozenie głowne) w b16a1 jest to 4.133 ,wiec zmienic na 4.73 do tego szpera i bedzie jezdzic cąłkiem fajnie
Kalkulator masz tutaj
http://www.autocrossing.com/cgi-bin/gearcalc.cgi
Przelozenia seryjne
1. 3.250
2. 2.052
3. 1.416
4. 1.103
5 0.870
Przełozenie głowne 4.133

FD masz tutaj
http://www.kingmotorsport...ry=Transmission


Dzieki krystian za wyczerpujaca odpowiedz... kolejne pytania - co dokładnie da zmiana przełożenia głównego ?? Jakie sa mniej wiecej koszty tej modyfikacji ???

Skąd wziąśc szpere do mojej skrzyni ??? I czy droga zabawa ???

Wiem tryle ze zmienienie przełożeń poszczególnych biegów na zamówienie to koszt około 2000 zł...

i co to jest te FD ??

sorki ale jeszcze nie jestem az tak wtajemniczony w temacie a jestem głodny wiedzy w tym zagadnieniu

edit:

oki - FD = Final Drive Set i rozumiem ze jest to te przełożenie główne... i wyglada to tak:



i kosztuje prawie 800 $ (czyli powiedzmy znosnie...) Pytanie czy da sie to dostac gdzies taniej ??? (choć pewnie nie da sie, ale dla proformy sie pytam)

i jeszcze jedno pytanko - w tym liczniku sa rózne opcje - rozumiem ze moja to: 92-93 US GS-R ???
Szpera to juz tylko jakas perfomance quaife,ats...,bo od itra nie pasuje
Koszty od 3tys nowki:/
Co do FD to nic wiecej nie potrzebujesz niz to co na fotce jest

FD = przełozenie głowne
Tu masz FD troche taniej
http://www.hmotorsonline....page&item=10006

A Twoja skrzynia to nie ta z Integry GS-R, bo tamta to bodajze YS1 z przelozeniami
YS1 USDM B17A1; JDM B16A X-Si w/LSD 3.307 2.105 1.458 1.107 0.848 3.000 4.400
no te co pokazałes w bardzo przystepnej cenie - tylko to jest do skrzyni z 98 Spec Integra Type R a ja potrzebuje do civica ee9 b16a1 - no chyba ze to pasuje do mojej skrzyni bo jesli tak to super....

a teraz jeszcze jedna sprawa - co da dokładnie zmiana przełozenia głównego ??? rozumiem ze to samo co zmiana poszczególnych przełożeń biegów czyli polepszy znacznie przyspieszenie a zmniejszy v max ???
Do twojego to ten FD 4.73...
Za 700$ znalazłem http://www.jdmfresh.com/crxsici4thge.html
Myslalem, ze FD pasuje, ale moze sie myle...jeslit ak to sorry za wprowadzenie w blad Ogolnie skracasz przelozenia, wiec lepsze przyspieszenie kosztem Vmax.

Krystian ten co znalazles to do serii D
Na 99,9% szpera z ITRa lub B16A2 nie pasuje do skrzyni od B16A1.

Szpery do b16a1 robi kaaz, ATS,
poszczegolne biegi ma w ofercie quaife ale te biegi sa na prawie prostych zebach wiec moga halasowac troche
Znów troszke sie dokształciłem, znalazłem taki program na stronie quaife:

http://www.quaife.co.uk/downloads/QSpeedCalc.exe

Słuzy on do obliczania poszczególnych przełozeń na podstawie danych wpisanych do programu....

Mysle ze moze sie przydac, dlatego tez umieszczam go w tym temacie....

Co do przelożeń i szper quaife:

HONDA – including Civic B16, Civic & Integra Type R:

przełożenia: http://www.quaife.co.uk/catalogue/page39.htm
cena - około 1000 funtów - masakra przełożenie główne - 470 funtów

szpery są srednio w cenie 475 funtów....

Ogólnie cenowo żadna rewelacja - powiedziałbym że ceny wrecz odstraszają... 700 dolarów za przełożenie główne moge dać ale nie 470 funtów !!!!

Co jeszcze doradzacie jesli chodzi o skrzynie biegów.... Bo moim zdaniem zmiana poszczególnych przełozeń jest zbyt drogą zabawą.... jedyne co mozna zmienic w przyzwoitych pieniadzach to przełożenie główne...
a masz już ziom te EE9?

Zmiana przełożenia głównego da to czego oczekujesz, skrócenie prędkości maksymalnej na każdym z biegów.

a masz już ziom te EE9?


No - jeszcze nie - ale to kwestia praktycznie 1-2 miesiecy - czekam na jakas normalna pogode.... Bo narazie nie ma jak jechac do DE po fure...
A jak lepiej kombinować? Z seryjną skrzynką od iVT czy wrzucić np. jak Marcel skrzynke ze sprzęgłem tez na linke od poprzedniej integry usdm? Która więcej zniesie? Do której szpere łatwiej ogarnąć i inne FD?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl