Wolf
Witam,
Na wstępie witam wszystkich.
Przymierzałem się do zakupu Del Sola od dłuższego czasu i jutro mam jechać po jednego znalezionego na allegro.
Jednak mam pewne pytanie:
Jaki jest silnik w Del Solu z rocznika 98' ?
Z tego co się orientowałem to D16Z6 są przeważnie na allegro, ale poczytałem o tym silniku trochę i zauważyłem, że był w Hondach ale bodajże do 95'.
Na allegro w opisie jest podane 140KM, ale żaden taki silnik nie szedł, tylko pewnie sprzedający tak podał bo zmienił wydech.
Raczej powinien w nim siedzieć Sohc Vtec, ale jak pisałem nie szedł w tym roczniki. A może źle przeczytałem ?
Prosiłbym o pomoc w tej sytuacji.
Pozdrawiam.
szedł w tym roczniku tylko zwał się d16y8... jeden chu praktycznie z z6.. tylko ze y8 ma obd2 jak się nie mylę...
Ale to normalna 125 konna wersja?
Bo też wyczytałem, że ten szedł do 97'
różnie podają przeważnie że ma 128km... ale z tego co wiadomo nie różni się jakoś nad wyraz poza wiązką silnikową i jakąś tam pierdoła o której chwilowo nie pamiętam
myślę, że coś pomogłem
Oczywiście, że pomogłeś.
Już się przestraszyłem, że to może to ten 106 konny silnik
Jeśli wszystko będzie w porządku to jutro powinienem już go dać do odpowiedniego tematu.
Pozdrawiam.
jak sie nie rozni jak sie rozni troszke konstrukcyjnie od z6 sie rozni przez co jest trwalszy (podobno) chodzi glownie o glowice jak dobrze pamietam... mialem gdzies kiedys fajne porownanie na focie z6 i y8 tylko nie moge teraz tego znalezc...
jak sie nie rozni jak sie rozni troszke konstrukcyjnie od z6 sie rozni przez co jest trwalszy (podobno) chodzi glownie o glowice jak dobrze pamietam... mialem gdzies kiedys fajne porownanie na focie z6 i y8 tylko nie moge teraz tego znalezc...właśnie coś wiedziałem, ze się różni z czapką związanego ale nie pamiętałem co... a nie chciałem w bład wprowadzać bo jeśli mocowo i sohc vtec to ogółem są zbliżone konstrukcje do siebie bardzo
ooo mam
Z6 ma bagnet po środku bloku Y8 z prawej strony. W Z6 jest lepsza pompa oleju. Inna pokrywa zaworów. Inny kolektor dolotowy (Skunk2 to kopia Y8) - obydwa działają tak samo. Czujnik temp dolotu w innym miejscu (Z6 ma w kolektorze a Y8 w dolocie). Ogólnie trochę inne tłoki (pierścienie nie pasują z jednego do drugiego). W Y8 skrzynia S40 z metalowymi wybierakami a Z6 S20 ma aluminiowe (Y8 niby lepsze). Y8 ma większe koło pasowe Trochę tych różnic jest... Ale ja seryjną solką Z6 bez problemów brałem seryjną Y8.
Zaletą Z6 jest to że jest na OBD1 - można bez problemu stroić Cromem. Y8 Ma OBD2.
Jeżeli dobrze kojarzę to pewnie chodzi o tą
Solkę ?
Jeżeli tak to
zapraszam
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl