ďťż

Wolf

Pytanie jak w temacie.Jak wprowadzić auto kupione na firmę.Dowodem zakupu jest faktura vat marża,auto było używane,zakup z komisu.
Na fakturze mam;

1.należność dla komitenta 58,500
2.wysikość marży komisowej 500
3.podatek vat 22% 90,16
4.cena sprzedaży 59 000

Jak zamortyzować zakup/Gdzie wpisac?
Jak wliczyć w koszty zakup ubezpieczenia i ubezpieczenia dodatkowego?
Czy faktury za paliwo rozliczam teraz jak każdą z VAT-em?

Wiem,że to dużo pytań.Czy ktoś może mi pomóc?


Jeśli to jest auto osobowe, to wprowadzamy w kwocie brutto do środków trwałych ( Kartoteki/Środki Trwałe ) o co miesiąc amortyzujemy.
Ubezpieczenie ksiegujemy do KPiR jako koszty pozostałe ( 1/12 co miesiąc).
Paliwo w kwocie brutto w koszty pozostałe ( jeśli osobowy).

Jeślo ciężarowy, to można część VATu odliczyć ale to lepiej dopytaj się w infolinii podatkowej 0-801 055 055
Auto jest zarejestrowane jako ciężarowe.Mam tylko problem z tą vat marżą.Mam całe 59000 wrzucić do amortyzacji?
Dziękuję za tak szybką odp.
Wiesz, zadzwoń na tą infolinie podatkową, bo myśle, że nie możesz odpisać sobie VAT od zakupu i wtedy amortyzujesz całe 59 tys ale niech oni to potwierdzą.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl