ďťż

Wolf

WItam kupiłem Crx ED9(D16Z5) i odrazu wziąłem się za silnik czyli podstawy uszczelniacze sprawdzanie szczelności głowicy itp. mam jeszcze 2 auto więc podczas gdy mam głowicę na wierzchu czy moglibyście mi podpowiedzieć co ciekawego mozna w nim przerobić co dodać gdzie kupić polecić firme itp?? Prosze o pomoc!


zalezy co sie dzialo z silnikiem i jaki mial apetyt na oliwe
mozesz popatrzec w jakim stanie sa panewki to roboty duzo nie jest
a jesli nie ebdziesz mial zamiaru robic nic z tulejami i pierscieniami to wiadomo nowy rozrzad jak nie wiesz kiedy robiony , nowe uszczelki tam gdzie robione lub gdzie sa wycieki chyba ze poza glowica silnik cacy to niema co na sile dlubac
musisz napisac cos wiecej o tym silniku zeby cos ci podpowiedziec
a zeby ci pomoc to napisz skad jestes
pozdr
No więc tak szukałem crx od dawna myślałem kupić droższego ale z koleji i tak nie wiaomo co będzie krył pod maską
znajomy powiedział mi o okazji kupienia go za 3000 zł potem sprzedawca szybko zbił ceny ponieważ urodziło mu się dziecko i w efekcie kupiłem go za 2200 zł czyli nie za dużo stan blacharski byl słaby ale to jestem w stanie sam zrobić lecz powiedział wymień uszczelniacze zaworów bo bierze olej, znajomy u mnie w pracy wział i zrobił mi szybki przegląd powiedział ze oprócz uszczelniaczy zaworów olej cieknie z uszczelniaczy kół rozrzadu oraz troche lóźny pasek rozrzadu troche poza tym wszystko gra chyba za bardzo zlekceważyłem to i prawdapodobnie przskoczył mi pasek i slinik zdechł a mianowice na 3 nagle tracił moc zaświeciła się kontrolka oleju i silnika potem zaczeło mocno stukać jakby rurką walił po asfalcie
najprawdopodobniej panewkę strzeliło


jezeli bral olej to moze bylo go juz malo... i kontrolka sie zaplala, a to stukanie to prawdobodobnie panewka tez przez to przechodzilem na jesien tamtego roku ;] w efekcie kupilem drugi silnik.
czyli masz po silniku kolego szukaj nowego
tylko pytanie jest takie Kupię silnik a nie wiadomo w jakim stanie będzie...
a jak zrobie generalny remont to będe wiedział ze wszystko gra
Tez tak mysle ze lepiej wyremontowac stary silnik (jezeli gowica i blok sa cale) niz kupic "nowy" i ma pojezdzic pare dni
Czy to czasem nie jest czerwony CRX ??
jak wal po panewce to smiec,jak korba sie urwala to blok ez smiec ,a remont jak to remont,raz wyjdzie raz nie,bylo juz kilka tematow o takich remontach i nie pisze tu o tych co to pierscionki wymienili
reanimowac trupa wyjdzie drozej i gozej niz zyjacy silnik
za sam wal niminal trzeba ze400zl dac
No wlasnie zalezy co mu sie wysralo w tym silniku bo jak to co piszesz pusty24 to zdecydowanie szukac drugiego silnika
tak czerwony a skąd te pytanie?

[ Dodano: 2010-03-14, 22:29 ]
To wiem chyba o którego chodzi. Był na sprzedanie juz dośc dawno. Wtedy własciciel troche rznął glupa że silnik głosno chodzi, ale nie ma problemu...
hmmm... ja też przez to przechodziłem i szukanie czesci stało się bezsensowne ;P

Nowy silnik (tzn całego rexa za 2000zł kupiłem) + 1000zł panewki, uszczelniacze pierscienie itd. i jak ta lala. No ale ja to sam sobie wszystko poskładałem do kupy, niewiem jak z twoimi umiejętnościami, Ale po takim zabiegu do dziś lata pięknie moj stary Edek );]
powiem tak znalazłem na allegro silnik ze skrzynią z małymi przeróbkami za 2500 i w tej cenie odrazu mi gośc go włozy i deklaruje że wszystko w nim gra i udzielagwarancji na niego
2500 za d serie w dzisiejszych czasach to juz sporawo no chyba ze to naprawde super igla
a remont to jak robic dobrze zeby cos ztego wyszlo to trzeba z 2tys wlozyc w to
kup sobie jakis bez osprzetu co ma slupek dobry reszte poprzekladasz i wyjdzie cie najtaniej
nie jest latwo trafic cos w miare dobrego jako sam slupek ale ze sprzedajacymi idzie sie czasami dogadac ze bez osprzetu i juz wyjdzie cie taniej
nie rob zadnego remontu strata czasu i kasy, tak kupisz slupe i w jeden dzien masz przelozone i jedzisz do domu

remont to w ogole durnowata rzecz wg mnie, rozumiem jak ktos ma jeszcze pojecie i sam to wszystko zlozy i posklada ale jak ejszcze za robote zaplacic..to prawie cena dwoch silnikow
Rób remont (jeżeli silnik jest w takim stanie że opłaca się takowy robić), jak sam nie umiesz to oddaj komuś kto to ogarnie i poskłada. Kupisz drugi silnik i nie wiadomo kiedy znowu Ci coś padnie.
Smoq, a kupiles i ci padl?? wymienilem juz z 10 silnikow i jakos nikomu nie padl i kazdy jest zadowolony a stary jeszcze sprzedal na czesci

Smoq, a kupiles i ci padl?? no jak by uszczelniaczy nie wymienil to by padl

co do remontu szkoda kasy i tak poleci i tak

a i zeby nie byc za milym i sie dojebac to wez stary troche poczytaj bo juz tematy o tym sa nudne
Nie padłby dymuś nie martw się Pił by swoje. Wiesz atom generalnie przerabiałem obydwie sytuacje - swapa i remont, i wiem że lepiej podjąć decyzje co dalej z silnikiem, ale po jego rozebraniu, bo w ciemno to można sobie gdybać. Kupi drugi i mu [lubiezne posuwanie dupa w tyl i przod], a jak rozbierze i okaże się że jest w dobrym stanie to może remontować i ma spokój.
to jeszcze napisz zeby wiedzial ile taki miniremont kosztuje ) zeby bylo wiadomo co lepiej wybrac- silnik srednio 1300-1500 kompletny stary na zlomie z 300 zl spokojnie

Nie padłby dymuś nie martw się Pił by swoje. zarcik

w z5 nie ma co inwestowac lepiej kupic drugi z pewnego zrodla albo wsadzic juz tego jedno jajowca tymbardziej ze ma czym jezdzic
najpierw to ja ustawie rozrząd na swoje miejsce bo przeskoczył i zobacze co dalej może po prostu pare zaworów poszło i wszystko bedzie grać... tylko ciekawi mnie co się stało z olejem bo bagnet duchy a dzień wczęśniej miał stan
a co do tego 2500zł to silnik ze skrzynia i sportowym sprzęgłem
jak miales kontrole oleju to cisnienie ucieklo a w tym silniku pierwsze co z cisnieniem to paneweczka, te motory tak juz maja , nie ty pierwszy przez to przechodzisz
Remont wiadomo swoje kosztuje, na pewno więcej niż silnik, nawet mini remont, jego decyzja i kwestia tego co ma do roboty i czy się opłaca to robić
sęk w tym że kontrolka się nie zapaliła gdy zaczęło mi stukać zapialić się check engine zgasiłem go i potem zapaliłem i olej też się zaświecił...
no ale nie ma co gdybyać jutro rozbieramy silnik więc napisze wieczorem co się stało:))
w pierwszym poscie napisal ze cos jeblo jak rurka po asfalcie.zabrzmialo zdrowo
,ciekawe jak korby i panewki.przechodzilem przez o 2 lata temu
kup slupek,zloz na nowych panewkach i wszyskich uszczelniaczach, uszczelkach i masz spokuj, uwierz
Kontrolka oleju jak się zapala to zazwyczaj silnik już można wyrzucić...

Kontrolka oleju jak się zapala to zazwyczaj silnik już można wyrzucić... potwierdzam, i jak sie zapala na niskich obrotach
jutro będe wiedział więc narazie pozostaje mi czekać bo silnik juz znalazłem jak mówiłem z gwarancją:)
smoq napisz cene dlaczego nei chcesz jej ujawnic )?
Ale cenę czego?
Remont (panewki korbowe, pierścienie tłokowe, uszczelki np. uszczelka pod głowice oem, uszczelka miski olejowej oem, uszczelka kolektora ssącego, uszczelki pokrywy zaworów, olej, filtr) + robota koło 1900 pln za wszystko.
Święty spokój bezcenny

Swapa też robiłem i dojebałem silnik w 3 miesiące po swapie, a nie pił grama oliwy w momencie wkładania - D16Z6 hamowane na 130 hp blisko i 154 Nm.

Założmy kupi takie Z5 za 1300 pln, pierdzielnie mu po dwóch miesiącach i co kolejne 1300 pln na kolejny silnik? Tak to rozłoży i się okaże czy ma dużo roboty i czy nie lepiej np. zrobić pierścienie, panewki, głowice tylko splanować i ma zawsze nowe graty i swój silnik.

Remont (panewki korbowe, pierścienie tłokowe, uszczelki np. uszczelka pod głowice oem, uszczelka miski olejowej oem, uszczelka kolektora ssącego, uszczelki pokrywy zaworów, olej, filtr) + robota koło 1900 pln za wszystko. zalezy w jakim stanie blok,wal,glowica.

Planowanie liczyles?

panewki 330zl
pierscienie 150zl
sruby nowe xx zl
olej powiedzmy 130zl
filtr paliwa powiedzmy 40zl (jesli trzeba)
filtr powietrza powiedzmy 200zl (jesli trzeba)
filtr oleju 40zl
uszczelniacze nie wiem 200zl?
rozrzad nowy 300zl?
moze jakis pomiar czy to sie wszystko kupy trzyma?
ktos kto sie podejmie ile wezmie 500zl?

ale temat jest tez o modowaniu wiec dalej koszta ida w gore

i taki maly cytat z naszego forum:

,,Panowie, w xxxxxx xxx powiedzieli mi tak ....... : niestety nie podejmiemy się , mamy teraz bardzo dużo pracy , na pewno taniej wyjdzie kupić jakiś inny silniczek , jak remont to na oryginałach , inaczej nie robimy.a jak na oryginałach to już pewnie będzie sporo kosztować. bo od razu pewnie by trzeba było zrobić szlif na nadwymiar. to się wiąże z tłokami a ori tłoki i pierścienie nie są tanie. ale te silniki już maja nalatane.jak się rozbiera to już robić całość.,,
Ja miałem chyba dużo szczęścia, przed remontem auto robiło spokojnie litra oleju na tysia, po remoncie nie brało już wcale wymienione pierścienie, uszczelniacze i wyremontowana głowica. Koszt ok 1 300(mam gdzieś jeszcze fakturę) a był to mój 2gi silnik, który jak kupowałem miał być igłą. Ogólnie jest to wielka ruletka i chyba lepiej remontować i wiedzieć czym się jeździ. Większość rexów sięga już ponad 200k przebiegu a też nie każdy traktuje je tak jak powinien Dostanie dobrego silnika D16 z tamtych lat powoli graniczy z cudem i z biegiem lat będzie coraz trudniej o ich dostępność.
Wszystko liczyłem. Pomiar owalizacji też. Tylko że to nie jest generalka, a mini remont.

a mini remont. mowimy o remoncie a nie mini...
a no racja lepiej swapa na z6, jego ciężko zajechać ponoć..

a no racja z6 ciężko zajechać dla nie ktorych osob to nie problem ale fakt ze z6 chyba lepsze jest


a co do tego 2500zł to silnik ze skrzynia i sportowym sprzęgłem


2500PLN za d16z5/a9 to dużo. I co znaczy sportowe sprzegło? Bo może ktoś chce na twojej łatwowierności się dorobić. Sprzegło sportowe do seryjnego silnika ci niepotrzebne a skrzynia do CRX ED9 warta jest może 300 złotych.
Za 2500 zlotych kupisz kompletny swap D16Z6, ze skrzynią, wiązką, polosiami lapami i wszystkim czego dusza zapragnie. Silnik na jedym wałku, ale będziesz miał VTECa i przedewszystkim młodszy silnik (czyli większa szansa że mniej zmęczony życiem)

a no racja z6 ciężko zajechać
hehe znam osobe ktora skilowala Z6 dosc szybko - i wcale nie jezdzil bez oleju, bo byl stan i to nawet motul wiec na to nie ma reguly, moj z5 ma 230kkm a z ksiazki servisowej wynika ze chyba ponad 300 i ani grama oleju
Cześć chłopaki...
no zobaczymy jak będzię bo nie udało mi się rozkręcić nic bo miałem tragiczny wypadek w pracy i no nie było a co do olejów filtrów itp to mam za grosze pracuje w autoserwisie jednym z większych w Polsce
ale nie pitolcie ze mozna zajezdzic bardzo szybko z5 czy z6 bo malo kto chyba tak wierci jak bartek z lublina dzien w dzien meczy pod odcinke i jeszcze nie zamordowal )

ja rozumiem ze wszystko da sie zrobic, ale normalna jazda i czasami przepalowanie nie ma prawa zabic dobrego silnika a8 czy 9 od concerto np
Jeśli mowa o silniku od concerto to pewnie nie bo większość jest w posiadaniu seniorów, którzy nawet nie docisnęli więcej jak 5 tysi. Jeśli mowa o CRX to wiadomo, że trafiają do zupełnie innych odbiorców z innymi wymaganiami i zużycie jest większe. Jeśli mowa o swapie to albo trzymać oryginał (z5, a9) lub iść w bardziej praktyczną stronę czyli z6. Ciekawy byłby też swap na D16V1. Cena ta sama a przebieg dużo niszy, tylko że tego się chyba jeszcze nikt nie podjął.
Siemka chłopaki i co się okazało pasek przekoczył na kole ssącym i nie narobił szkód stukała rolka napinacza od paska rozrządu:P
i prawdapodobnie jak jutro poskładam z kumplem będzie hulać;))
narazie ciicho:P
smoq pisales remont wiec remont a jakies mini ale mniejsza z tym.

wrobel no widzisz.

ale porownujac padanie z5 i z6 to z6 mniej pada i jak juz kolega wyzej napisal:

no niestety jeden z zaworów wpadł i polatał po tłoku...
głowica wyciagnięta i jedzie do planowania itp. itd
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl