ďťż

Wolf

Mam taki problem że coś mi huczy,chromoli...
Cały czas myślałem że jest to łożysko na wałku głónym w skrzyni jednak ostatnio zauwarzyłem dziwną zależność.
Mianowicie 1 i 3 bieg objaw jest najgłośniejszy, w momęcie jak oprę ręke na lewarku na tych biegach owe huczenie sie nasila, jak puszczę drążek to słabnie a czasami jak lekko cofne lewarek do tyłu to całkowicie cichnie. Już nie wiem od czego zacząć wymiane, czy najlepiej wszystkie łożyska w skrzyni?
Dodam że biegi chodzą bez problemu.


mam to samo już od jakiś 20tyśkm i nic sięnie dzieje poważnego. huczą synchronizatory albo łożysko na wałku
Popróbuj posłuchać skrzyni dokładnie kiedy to hałasuje. Czy jak jesteś na luzie i puścisz sprzęgło to słychać? Czy jak się toczysz na luzie to słychać? Czy jak sie toczysz na biegu i na sprzęgle to słychać?

U mnie najgłośniejsze jest 3 i 5 (czyli biegi ze zużytymi synchronizatorami), najlepsze jest to, że czasem zaczyna "bzyczeć" i aby bzyczenie uciszyć wystarczy złapać za lewarek.

To, że szumi bardziej, jak naciskasz na lewarek to normalne, bo zaczynają działać synchronizatory. No i z tego powodu nie pownno się trzymać ręki na drążku...

Ja wychodze z założenia, że bez rozbierania skrzyni i organoleptycznej oceny łożysk niczego nie kupuje.

W moim przypadku (halas jest powiązany z silnikiem, nie z kołami) wiem, że to jakieś łożysko na wałku tym, ze sprzęgłem (nie wiem jak się on fachowo nazywa - atakujący?)
hałasuje praktycznie tylko w czasie jazdy, przy wciśniętym sprzegle cisza.
Najbardziej słychać to przy lekkim obicążeniu, nie wiem moze przy maksymalnym też ale wtedy silnik już zagłusza.
A ze to synchronizatory to dobrze wiedzieć bo nie miałem pojęcia


jak huczy jak przyśpieszasz to łożysko mechanizmu różnicowego, łożysko główne, jak obroty sie zrównają z prędkością jazdy to powinno przestawać huczeć
tak jak pisał Mibars nie ma co trzymać ręki nie potrzebnie na lewarku b oszybciej synchronizatory siadają
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl