Wolf
Honda S800
Najpierw moze zanim nastapi lanie wody proponuje tylko posluchac
(click) (click2) (click3)Najpierw może trochę biadolenia o hisotorii modelu do powstania poprzednika Hondy S2000 czyli wlasnie S800 - wg mnie najfajniejszego Cabrio no i spod znaku H
Model S360 napędzany był wywołującym zawrót głowy aluminiowym, 4cylindrowym silnikiem o pojemności 360 cm3, rozwijającym moc 33 KM przy niesamowicie wysokiej prędkości obrotowej 9 000 obr/min. Charakteryzował się również łożyskami wałeczkowymi wału korbowego oraz dwoma górnymi wałkami rozrządu, podczas gdy gaźnik Keihina zasilał każdy z czterech cylindrów. Była to spuścizna po motocyklach wyścigowych Hondy. Dla zapewnienia szczególnie niskiej linii maski mały silnik przechylono o 45 stopni.
Wyjątkowe rozwiązania dotyczyły również 5-biegowej skrzyni biegów, która przekazywała moc do kół poprzez oddzielne łańcuchy, które biegły w kąpieli olejowej w niezależnie zawieszonych wahaczach wleczonych. We wczesnych modelach obroty maksymalne sięgały do 14 000 obr/min.
Mimo iż model S360 nigdy nie wszedł do szerokiej produkcji, a model S500 o pojemności silnika 531 cm3 był produkowany tylko do 1964 roku, zostały one zastąpione przez rewolucyjny model S600 o pojemności silnika 606 cm3, oferowany w wersjach coupe i otwartej 2-osobowej. Denny Hulme w 1965 roku odniósł S600 zwycięstwo w wyścigu, w Nurburgring ADAC 600.
Model S800, auto sportowe serii "S", zadebiutował na Targach Motoryzacyjnych w Tokio, w 1965 roku. Ten klasyk motoryzacji miał niezależne przednie zawieszenie z wahaczami poprzecznymi i drążkami skrętnymi, precyzyjną zębatkową przekładnią kierowniczą, prostą kratownicową ramę, oraz skrzynkową płytą podłogowa z poprzecznymi wzmocnieniami. Nadwozie wsparte było na czterech wysięgnikach. Unikalny układ przeniesienia napędu składał się z oddzielnych łańcuchów w zamkniętej kąpieli olejowej, doprowadzających napęd na każde niezależnie zawieszone koło tylne. Napęd łańcuchowy został później zastąpiony konwencjonalną czynną tylną osią, a 5-biegowa skrzynia, 4biegową.
Mimo pojemności jedynie 791 cm3, silnik Hondy S800 osiągał zaskakującą (na tamte czasy) moc 71 KM przy prędkości obrotowej 8 000 i ograniczeniu do 10 000 obr/min., dając moc jednostkową 88,5 KM z litra pojemności skokowej. Żeliwne silniki konkurentów z popychaczowym rozrządem ledwo osiągały 50 KM przy 4500 obr/min i rozpadały się na części przy 6 tys. obr/min. Ten model Hondy jest przykładem wyjątkowo płynnej pracy i wyrafinowania technicznego, jeździł na niskooktanowym paliwie i mógł osiągać prędkość maksymalną 160 km/h.
na podstawie:
http://www.hondapl.org/ & źródła własne
http://www.gildea.com/gallery/s800pare filimikow jak to smiga:
http://www.honda-s800-clu...lub_action3.htmhttp://www.honda-s800-clu...lub_action4.htmciekawe linki:
http://www.honda-s800-club.freeserve.co.uk/http://www.g-takeuchi.co.jp/photo/s8001.jpg[ Dodano: 2007-08-05, 23:48 ]
normalnie s2000
normalnie ... to S2000 na tym wyrosła...
Czy ma ktos jakies info o uzytkownikach w Polsce?
niesamowita niesamowitość ... ale pojezdzic takim .. ojjjjj
Czy ma ktos jakies info o uzytkownikach w Polsce?na pewno są ... bo swego czasu na ALLEGRO była dostępna S800 chyba, za (20'000 PLN)
powiem tyle ... prześliczna ... chciałbym mieć taki kawałek historii w swoim garażu
jest na automoto coupe, ale nie ma fotek
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plptsite.xlx.pl