ďťż

Wolf

Przeczytałem, że w mojej hondzie jest obieg EGR. Ze względu na normy ekologiczne cześć spalin jest spowrotem zasysana do wlotu. Ekologia ekologią, tylko że dławi to silnik, podgrzewa dolot, zabiera silnikowi tlen i odbiera parę kucy. Część spalin jest przepalana drugi raz.

Obieg EGR posiada zawór EGR, który zamyka ten bezensowny obieg gdy brakuje mocy. Jednak niektórzy zamykają ten obieg na stałe, żeby silnik był żwawszy i szybciej reagował przy każdych obrotach.

Mój silnik to F18B2, kolektor wygląda normalnie, nie odchodzi od niego nic w stronę dolotu. Czy ktoś wie gdzie jest ten zawór? jak go zamknąć na stałe i czy zamknięcie obiegu powoduje zaświecenie kontrolki "check engine" lub jakiś inny problem? Czy ktoś już to robił w jakimkolwiek silniku?

Jeżeli powoduje to błędy w elektronice, to czy da się je jakoś ominąć?


Na pewno jak plytka EGR, przez ktora to wszystko wpada do ssacego, jest zapchana to engine check potrafi sie zapalic.

Na accordr.org podali jedynie ze trzeba pamietac o czyszczeniu tego co 100k km.
Zero info o blokowaniu tych spalin...
jak masz obd2, to bedzie check engine jak zablokujesz. zawór EGR to taki czarny grzybek z lewej strony kolektora między głowicą, a kolektorem. W Twoim modelu bodajże Siemens go robil i jest napis na nim.
Dzięki, A jak sprawdzić czy mam ODB2? Mam model z 1999r. Czy skład mieszanki będzie poprawny, po zaślepieniu EGR?


masz OBD2. Mieszanka bedzie ok. Spróbuj. wytnij kawałek blachy i podłóż pod zawór. zobaczysz, czy będzie się burzył, czy nie.
Z tego co czytałem na łebie, to sposób z kawałkiem blachy funkcjonuje, na świecie. W jakimś sklepie internetowym widziałem nawet gotowe docięte blaszki, oczywiście lepiej sobie to dociąć samemu. Wstawie się pod zawór EGR blaszkę bez otworów w miejsce blaszki z dwoma otworkami. Zawór działa, ale obieg który reguluje jest cały czas zamknięty. Niestety nic nie napisali o reakcji elektoroniki.

To, że ODB2 zwórci bład jest wysoce prawdopodobne. Błąd "low EGR flow" zdarza się w hondach gdy zawór EGR jest stary i brudny, więc po zatkaniu blachą raczej też go wywali. Taki błąd ma jakieś oznaczenie numerkiem (nie wiem jaki jest numerek tego błedu w accordzie).

Nie można jeździć z zapaloną czerwoną kontrolką silnika, bo jeśli naprawdę się coś z silnikiem stanie to nie będzie o tym wiadomo.

Jeśli wiedzielibyśmy jaki sygnał elektroniczny wywołuje błąd "low EGR flow" możnabyłoby ten układ ODB2 znieczulić na wykrywanie akurat tego błędu. Kontrolka byłaby zgaszona, gotowa w wszystkie inne, prawdziwe błędy.

Zawór EGR simens jest podłączony 6-ścio pinową wtyczką. Prawdopodobnie ta wtyczka jest interfejsem do wykrywania błędu. Podejrzewam, że można do niej podpiąć "coś" co będzie udawało że EGR działa. A EGR będzie zamknięty.

Ale może też być tak, że błąd "low EGR flow" jest wykrywany nie tą wtyczką, tylko gdzieś w jakiś lambdach w jakimś układzie przygotowującym mieszankę do wtrysku. Wtedy uniewrażliwienie hondy na wykrywanie błędu EGR byłoby trudniejsze.

Czytał ktoś coś o tym?

[ Dodano: 2008-07-16, 11:13 ]
http://www.accordr.org/in...087&hl=egr&st=0

http://en.wikipedia.org/wiki/EGR

Po zamknięciu dopływu spalin do silnika wyraźnie spada zużycie paliwa, bo nie trzeba aż tak bardzo go cisnąć bo silnik jest wyraźnie żwawszy w całym zakresie.
bzdury wyssane z palca..

jeśli chodzi o moc/moment/spalanie nic Ci nie da zatykanie EGR-u (poprawnie działającego)

bzdury wyssane z palca..

Co za niezbity argument...

przepraszam mądrusiu

.. i żyj dalej w baśniowej krainie pt. "NO EGR = EXTRA POWER"
ok koledzy ale wiadomo juz cos na 100% o tym zaworze ???? jestem bardzo zainteresowany tematem, jeśli ktos zrobil i działa niech napisze ))))))))))))
Spokój dziewuchy!

EGR
OBD1= zaślepić.
OBD2 - kicha, bo mierzy przepływ.

Przyrostów mocy to nie za wiele będzie, ale będzie czyściej w motorze. Koniec.
to tylko małe dopytanie, upewnienie - czy jak mam fabrycznie OBD2+przejściówka na OBD1, z P28 to....zaliczam się do OBD1 i mogę EGR zamknąć?
możesz go zupełnie usunąc, bo P28 nie obsługuje tego badziewia.

to tylko małe dopytanie, upewnienie - czy jak mam fabrycznie OBD2+przejściówka na OBD1, z P28 to....zaliczam się do OBD1 i mogę EGR zamknąć?

Co to jest P28?
P28 to komputer od Civica 1.6 VTEC OBD1 (D16Z6)
Pentaq ma rację - warto było dociąć kawałek blachy i podłożyć, przejechałem już prawie cały bak benzyny od tego czasu i komputer nie burzy się. Check-engine nie zaświecił się. Prawdopodobnie komputer mierzy tylko czy zawór się unosi, a nie czy jest przepływ spalin, wobec czego dla komputera wszystko jest OK. Elektoronika też nie jest wszechwiedząca.

Silnik żwawiej reaguje na dodanie gazu, ma tak jakby trochę więcej wigoru i lepiej toleruje niskie obroty. Wygląda na to, że pobiję teraz swój rekord niskiego spalania więc jest ekologicznie.

Nie wiem czy silnik jest czystszy w środku bo nie patrzyłem, ale pewnie jest. Super Power to to nie jest ale nie zamierzam otwierać obiegu EGR ponownie.

Równą grubą i płaską blaszkę można zamówić u każdego ślusarza, jeśli ktoś chce dorobiłem tych blaszek więcej. Podchodzą pod każdy EGR Siemens EE01.

Być może wywołuje to kwaśne deszcze, na przeglądzie rejestracyjnym jeszcze nie byłem ale w innych autach z zamkniętymi EGR ponoć nie było problemu ze spalinami na przeglądach.

Mam w poszanowaniu unię europejską, nie będę woził w swoim aucie obiegu wdychania własnych pierdów przez silnik, tylko dlatego ze jakiś urzędas to wymyślił.
A nie wiesz czy to katalizatora nie skatuje? Bo jakby nie patrzec, EGR troche odciaza katalizotor dopalajac czesc spalin.

A nie wiesz czy to katalizatora nie skatuje? Bo jakby nie patrzec, EGR troche odciaza katalizotor dopalajac czesc spalin.

Katalizatorowi nic nie grozi, EGR to mały otwór, recylkuluje tylko część spalin z jednego cylindra, myślę że maksymalnie 5% gorących spalin przechodzi przez silnik ponownie, dlatego dla katalizatora nie powinno być żadnej różnicy.

Mój katalizator dobrze działał, dopóki go nie wymontowałem.

BTW, Gdzie można w Trójmieście zrobić przegląd rejestracyjny, jeśli nie posiadam katalizatora? (EGR też nie posiadam) ze spalinami może być problem na przeglądzie.
w accordzie 94r. z f2oz1 jest OBD1 czy OBD2?? chętnie bym to ustrojstwo zaślepił

w accordzie 94r. z f2oz1 jest OBD1 czy OBD2?? chętnie bym to ustrojstwo zaślepił

Polecam zaślepić, ja mam ODB2 i nie wywalił błędu, a od pół roku jeżdżę na zaślepionym, być może nawet nie ma różnicy czy ODB2 czy ODB1, dla komputera zawór się otwiera i zamyka, wszystko jest OK.

Tego, że pod zaworem jest zaślepka komputer nie wie, zawór EGR nie ma czujnika przepływu spalin, tylko czujnik zmian pozycji tłoczka w zaworze EGR.

To znaczy polecam - nie namawiam, u mnie działa, mój silnik nie wdycha własnych pierdów, jeżeli ktoś jednak woli słuchać unijnych "ekspertów" od Euro 3, euro 5 i Euro 7, to jego sprawa. A najlepiej niech od razu kupi sobie samochodzik na baterie albo na biopaliwo z małymi kółkami, bo unijna akcyza reżimowa. Jak myśmy się mogli dać wrobić w to instalowanie fabrycznych EGR w samochodach to nie wiem, są z nas leszcze w tym eurosocjalu i tyle.

Ciekawe o ile dłużej wytrzyma mój silnik zasysający powietrze bez spalin i nagaru..
Ja mam także OBD2 i zaślepiłem i gra gitara, auto jeżdzi dynamicznie, znikły drgania silnika, ogólnie jest przyjemniej.
oo a powinien burczeć na taką operację... ciekawe, ciekawe...
Ale o dziwo jest ok.
I dalej jest ok he he.
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl