ďťż

Wolf

Mam problem, przy hamowaniu kierownica dostaje strasznych wibracji. accordzik jest po wymianie wszystkich tarcz, klocków, wszystkich elementów gumowych zawieszenia które miały luz, zbieżność kół przednich i tyłu jest OK, koła OK, opony OK, Tarcze nie mają bicia (są proste - nirówność tarcz to tylko 0,04 mm ale to podobno norma). Na tarczach przednich widać jakby klocki skakały po tarczy. Co to może być, jak ktoś wie o co może chodzić to mogę zrobić zdjęcia tarczom....


Kolego jest jeszcze kilka pytań ;

Jakie masz felgi, rozmiar?
Czy masz do felg śruby stozkowe?
Czy w felgach masz pierscienie centrujące?
aha no jakie opony ?? nowe uzywane , ile km przejechane?
sprawdzałeś luz na Maglownicy , osiowo?
jak odpowiesz na te pytanka to powinna się znaleźć odp. sama
zobaczmy
Felgi orginalne Honda 15 cali,
nakrętki orginalne chromowane,
Pierścieni nie ma bo są to felgi orginalne (na stalówce tak samo było),
Opony po wymianie (używane - 1 sezon na nowej Toyocie - były ok., na starych oponach było tak samo)
Sprawdzane było na diagnostyce podobno nie ma luzów w układzie kierowniczym i zawieszenia...
I co dalej.....
no więc Tytus zostaje ostatnia rzecz sprawdzenie maglownicy czy nie ma luzu osiowego między listwą a obudową ,
Ja mam w rexie ten sam ból wszystko zrobione jak pisałęś i mam drgania przy zakresie 140-110 km przy hamowaniu , no znalazłem w końcu, mam luz na prawej stronie magla tylko na prawej , wybita tuleja. listwa ma luz w tulei na jakies 1,5mm.
tyle że nie mam serca sie za to wziąść bo trza duzo rozbierać zeby wywalic magiel


nie jest dużo roboty. jakieś 30-60 minut. później tylko trzeba na zbieżność podjechać.
Tyle że jest jeszcze jedna rzecz, tarcze przednie nie są równomiernie wycierane tylko na nich są ślady jakby klocek skakał po nich. A jeżeli chodzi o drgania to zaczynają się już przy 60 km/h i potęgują się jak się hamulce nagrzeją.... Jutro chyba wyciągniamy maglownicę się okaże co się dzieje ( i tak trzeba ją sprawdzić bo wspomaganie kiepsko działa).
pokaz te zdjecia jak ten klocek skacze po tarczy
Jak nic maglownica. U mnie juz druga do wymiany. Przy okazji wymien tarcze bo pewnie magiel Ci od nich wywalilo, wiec sama wymiana przekladni nic nie da.
nowa tarcza też może bić po montażu na aucie
zmierz to bicie jeśli przekracza 0.1mm to nadaje sie to do stoczenia na aucie (nie na tokarce)


Tak wyglądają tarcze po przejechaniu ok 1500 km. W warsztacie w którym sprawdzałem czy nie mają bicia powiedzieli, że wyglądają dziwnie jakby klocko skakały po nich. Oto zdjęcie tarcz.

Dziwnie się zachowuje maglownica. Po podniesieniu samochodu (cały przód) obracając kołami (przesuwając za koło na wyłączonym silniku) nie skręcają płynnie tylko czasami mają opory. W maglownicy słychać jak coś się przelewa (napewno płyn ale jest to nieregularne i jakby było tam powietrze i coś przepuszczało). Co z tym zrobić?????
co to za tarcze ??
wygląda jakby to było tak fabrycznie ryflowane...
jak była nowa to nie było tego ?
chyba takie były, ale wyszedł inny problem półosie na przegubach wewnętrznych mają luzy (dokładnie się ruszają w miejcu wejścia w skrzynię), i dostają drgań jak się rozędzi ckoła do już ok 80. może te drgania pochdzą od nich i przenoszą się na kierownicę...
na prośbe Tytusa tymczasowy link
manual po polskiemu http://nix.eurosan.pl/accord94-PL.pdf
Dzięki serdeczne Nixon Bardzo to mi pomorze z walką z usterkami w accordziku
każda tarcza musi sie dotrzeć z nowymi klockami stary sposób starych kierowców 2 gaz prawą nogą lewą hamulec po 100 m są zgrane jak bliżniaki jak nie pomoże -to gdzie wy kupujecie cz.zamienne??????????
a jeszcze popróbuj odtłuścić i oczyścić papierem ok.350
Tylko taki numer może nie przejść bo to atuomat, a klocki już powinny sie podocieać trochę już nim przelechałem powymianie (Raz Poznan i trochę po lublinie i okolicy )
Padła jeszcze jedna koncepcja jak się mocno dociśnie hamulec to drgania się zmniejszają, może to jednak przepuszczają cylinderki i klocka nie dociska ze stałą siłą... ABS został wykluczony bo tak samo jest jak jest pompa wyłączona (powyjmowane bezpieczniki). Jeszcze jedno mniej trzęsie jak się hamuje mając skręcone koła... I tu jest zagadka
Luzy na ukladzie kierowniczym.
Na drążkach nie ma luzów, reszta zawieszenia co było nie tak powymieniane. Może to kwestia uszkodzenia maglownicy??
A na listwie magla nie ma luzu? Drążki i koncówki to nie wszystko. Ja mam wlasnie luz na listwie i stąd mi trzepocą kola na wietrze Jeszcze, a poduszki McPhersona?
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ptsite.xlx.pl